Punaiset posket heti Almironin jälkeen..

..kannattaako jatkaa silti vielä kokeilua?

Mistä tämä kertoo? Ettei almiron ole ehkä sopiva, mutta voisiko joku toinen sopia paremmin? Kertakokeilun perusteella pukleja tuli ehkä hieman enemmänkin kuin tavallisen semperin jälkeen ja pahemman hajuisia..

Voi kiesus kun tämä osaa olla ärsyttävää, tämä pähkäily ja oireiden "tutkiskelu"... :headwall:
 
Jos on vasta kokeilun ensimmäiset päivät menossa, ei pienillä oireilla minun mielestä kannata lopettaa kokeilua. Eli kannattanee jatkaa ja katsella, mihin suuntaan oireilu kehittyy. Jos ihottumat, puklailut ym. jatkuvat, voi olla hyvä miettiä jotain toista korviketta lääkärin kanssa. Meillä aikanaan Almiron ei käynyt ja siitä tuli esim. näitä lehahduksia, mutta myös vatsavaivoja ja ihottumaa muuallekin kuin kasvoihin.
 
Tämä äiti on sitten niin huono/hyvä äiti, että meni ja antoi pojalle semperiä.. :ashamed:

Kun kävi tuo lehahdus poskille ja käytännössä tuli kaikki pihalle (kaikki 100ml) mitä sain alas väkipakolla menemään.. Ja toinen aivan tärisi syödessään juodessaan, kun niin oli makoisaa.. :/

Aloin juuri miettimään sellaista seikkaa, mistä sainkin nyt sen päähäni, että jos kyseessä olisi toden teolla maitoallergia, niin puklailua tapahtuisi myös öisin, eikö?? Kun yöpuklailua meillä ei ole ollut enää aikoihin. :/
Mietin, että yritänkö tässä nyt itse vääntää harmittomasta puklailusta allergiaa... ??...
 
Ei meillä ole ikinä ollut yöpuklailua! Ja muuten "hauska" homma meillä: Almiron kävi huonoiten, tavallinen Nan kävi Almironia paremmin! Neocatella oli sitten oireeton. Kannattaa vaikka ostaa yksi purkki ja kokeilla, onko sillä eroa tuohon Semperiin?
 
Ollaan menossa 20.päivä altistukseen. Pitäisikö mun siihen mennessä saada poika jollain konstin oireettomaksi? Kannattaako mun edes tuo ta Almironia enää edes kokeilla? Jotenkin tuli heti sellanen tuntu, et poika ei sitä halunnut millään edes juoda ja aiheutti jotenkin heti pahemmat oireet kuin tavallisesti juomamme semper...

Voinkohan tässä "omin päin" kokeilla muita vaihtoehtoja ennen tuota altistusta? Ja kauanko mun kannattaisi pitää niissä väliä, mikäli pääsen testauksessa esim parin päivän linjalle? (Ettei lopu näin top tykkänään kuin almiron kanssa)

Paljonko tuo Neocate oikein maksaa ilman mitään korvauksia ja reseptejä.....? :x
 
Voitko soittaa sinne minne olette menossa altistukseen ja kertoa tilanteestanne? Meillä oli samanlainen tilanne, että saatin ensin Almiron kokeiluun ja altistusaika. No oireita tuli heti almironista ja otin yhteyttä hoitavaan tahoon ja saatiin neocate resepti. Turhahan se on tehdä altistusta jos oireilua on. Valitettavasti reseptilläkin tuo neocate maksoi muistaakseni n.54?. Ja ennen altistusta pitäisi olla selkeä maidoton jakso.
 
Voihan hitsi, koko sepustukseni hävisi kai johonkin.. :headwall:

Niin eli takana valvottu yö ja kaamea vihreä kuravelli keskellä yötä. Täytyy aamulla soittaa lastenpolille ja kysäistä neuvoa. Kaapissa tosin notkuu varalle hankitut profylac-purkit..

On ihmeellistä, ettei tässä kokeiluvaiheessa edes saa pieniä määriä jauheita kokeiluun. Menee niin pilvin pimein rahaa tähän touhuun. Kiva kun saatiin 100ml 25e:n purkista korviketta :ashamed: potuttaa! :headwall: Ja edes vakuutukset ei korvaa, vaikka ennen syntymää vakuutus otettiin, koska kyseesä on ravinto-aine, ei lääke :headwall:
 
Voihan hitsi, koko sepustukseni hävisi kai johonkin.. :headwall:

Niin eli takana valvottu yö ja kaamea vihreä kuravelli keskellä yötä. Täytyy aamulla soittaa lastenpolille ja kysäistä neuvoa. Kaapissa tosin notkuu varalle hankitut profylac-purkit..

On ihmeellistä, ettei tässä kokeiluvaiheessa edes saa pieniä määriä jauheita kokeiluun. Menee niin pilvin pimein rahaa tähän touhuun. Kiva kun saatiin 100ml 25e:n purkista korviketta :ashamed: potuttaa! :headwall: Ja edes vakuutukset ei korvaa, vaikka ennen syntymää vakuutus otettiin, koska kyseesä on ravinto-aine, ei lääke :headwall:
 
Otapa yhteyttä sinne polille ja pyydä toinen maito. Maitoaltistus ei ole pätevä jos lapsi ei ole ollut maidottomalla vähintään 14 päivää, niin kuulemma kela vaatii. Meilläkään ei ole ollut yöpuklailua minkään maidon kanssa, mutta päivisin on pukluja ollut ylenmäärin. Meilläkin tuo Almiron pepti sopi huonommin kuin tutteli ja myöskin Nutri Junior sopii huonommin kuin tutteli. Tällä hetkellä parhaiten sopii Neocate ja sekin vain Zyrtecin turvin. Eli todennäköistä on että teillä ei tuo Almiron sovi. En sitten tiedä joudutteko uudelleen Almiron altistukseen jos tuo maitoallergia todetaan, joten ei kannata heittää purkkia pois. Mutta huomaa että se säilyy avattuna kuukauden. Tää kaikki kokeilu on aikas kallista, ikävä kyllä. Mutta olen valmis maksamaan mitä tahansa että tytön olisi helpompi olla. Itse allergikkona kun tiedän kuinka sanomattoman kipeä vatsa on silloin kun on allergia oireesta kyse. Mahatauti kun on lasten leikkiä tuon kivun rinnalla. :( Mutta kannattaa esim. Neocatea ostaa netin kautta. Yksi purkki kun maksoi apteekissa ilman korvauksia 76 ? ja pikkasen päälle. Esim. Histamiini.com sivuilla kuulemma myydään noita maitoja joita on yli jäänyt. Yksi lääkäri sanoi että KELA toimii lainvastaisesti kun ei korvaa ennen altistusta käytettyjä maitoja vaikka maitoallergia sitten todettaisiin. Tuohon hommaan olisi aika saada muutos, mutta kukapa allergikon äiti jaksaisi alkaa tuosta taistella...
 

Yhteistyössä