Punaiset, kutiavat, kihelmöivät varpaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuijavarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuijavarvas

Vieras
Goolella löysin keskusteluja asiasta, mutta niissäkään kukaan ei tiennyt mistä on kyse.. vaiva on kuitenkin näköjään muillakin. Tietääkö kukaan..

Mun varpaat on välillä kuin tulessa. 2-3 keskimmäistä varvasta alkavat yhtäkkiä kutista ja punoittaa ja turpoavatkin vähän. Siis ylemmän nivelen yläpuolelta. Niistä tulee punaisia pallopäitä. Tämä vaiva on vain talvella, eli nyt. Varsinkin illalla alkaa kuumottaa niin, että pitää mennä pesemään ne kylmällä vedellä. Varpaan väleissä ei ole mitään, eikä muualla. En ole ajatellut, että voisi olla jalkasientä tms. mutta täytyy ehkä ostaa myös sellainen rasva. Vaiva on vain pari kuukautta vuodesta, kylmällä, kesällä ei mitään. Varsinkin jos varpailla on oikein lämmin, niin alkavat kihelmöidä ja turvota. Ihan kuin heti siinä päällimmäisen ihokerroksen alla olisi jotain rakkuloita tms. mutta ei näy hyvin, eikä ole "röpelöä" pinnalla.

Ajattelin, että kun täällä aina tiedetään kaikki, niin jos tähänkin olisi jollain vastaus :)

Miulla myös sama vaiva, ensin turpoaa ja menee ihan kivikovaksi ja sitten kun turvotus alkaa laskemaan, iskee sietämätön kutina. Miulla myöskin vain talvella. Veikkaan että on jotain verenkirrollista häikkää, tänään juuri erään työkaverin kanssa puhuin asiasta ja häntä sama vaiva välillä kiusaa. Meillä työ jossa ollaan koko paivä seisaallaan. En jaksa ola asiasta hirveän huolissani, menee varmasti pakkasten myötä taas ohi.

[QUOTE="Tiina";23004042]Miulla myös sama vaiva, ensin turpoaa ja menee ihan kivikovaksi ja sitten kun turvotus alkaa laskemaan, iskee sietämätön kutina. Miulla myöskin vain talvella. Veikkaan että on jotain verenkirrollista häikkää, tänään juuri erään työkaverin kanssa puhuin asiasta ja häntä sama vaiva välillä kiusaa. Meillä työ jossa ollaan koko paivä seisaallaan. En jaksa ola asiasta hirveän huolissani, menee varmasti pakkasten myötä taas ohi.[/QUOTE]

joo, mutta kun kutina ja kihelmöinti on ihan sietämätöntä.. muuten en olis niin huolissanikaan mutten kestääää sitä.

[QUOTE="vieras";23004093]Jalkasienihän se. Käys apteeksista ostamassa jalkasienilääkettä ja hoida vaiva pois. Se voi tarttua herkästi muihin sekä kehon muihin osiinkin.[/QUOTE]

äh.. meinaatko että on kuitenkin sieni? . yöks.. Googletin jalkasientä, niin aina sanottiin, että varpaanväleihin pesii ja tekee haavoja jne..?

Ei ole mikään sieni, ei todellakaan, sillä sieni iskee nimenomaan taivekohtiin.

Oma arvaukseni on borrelioosi, mutta tätähän ei tietenkään tarvitse kenenkään uskoa (sillä sehän on niin harvinainen, ettei täällä nyt kukaan sellaista sairasta ja jos sairastaisi, tietäisi sen kyllä ja ainakin lääkäri tietäisi).

Ei ole mikään sieni, ei todellakaan, sillä sieni iskee nimenomaan taivekohtiin.

Oma arvaukseni on borrelioosi, mutta tätähän ei tietenkään tarvitse kenenkään uskoa (sillä sehän on niin harvinainen, ettei täällä nyt kukaan sellaista sairasta ja jos sairastaisi, tietäisi sen kyllä ja ainakin lääkäri tietäisi).

Sieni voi kuitenkin levitä myös muualle kehoon esimerkiksi varvasväleistä varpaisiin, jalkapohjiin jne tai vaikka intiimialueille.

Kaikki nämä oireet viittaavat verenkiertohäiriöön. Olisikohan sinulla taipumusta Reinoldsin oireyhtymään, missä sormet ja varpaat menevät kylmässä tai stressitilanteessa "verettömäksi"? Vaiva on kiusallinen mutta ei yleensä vaarallinen. Eikä siihen sienivoiteet auta. Itse kärsin samasta vaivasta ja välillä varpaat menevät tosi ikäviksi. Olen huomannut, että jonkun verran auttaa, jos vaihdan sukat päivänmittaan ja olen kotona paljain jaloin. Vaiva tuntuu myöskin pahenevan, jos on talvikengissä paksut sukat alla. Otin tästä asiasta selvää ja tuntuu olevan kovin yleinen vaiva, joka nimenomaan iskee talvella ja isoimmilla pakkasilla.

[QUOTE="Ansku";23020415]Kaikki nämä oireet viittaavat verenkiertohäiriöön. Olisikohan sinulla taipumusta Reinoldsin oireyhtymään, missä sormet ja varpaat menevät kylmässä tai stressitilanteessa "verettömäksi"? Vaiva on kiusallinen mutta ei yleensä vaarallinen. Eikä siihen sienivoiteet auta. Itse kärsin samasta vaivasta ja välillä varpaat menevät tosi ikäviksi. Olen huomannut, että jonkun verran auttaa, jos vaihdan sukat päivänmittaan ja olen kotona paljain jaloin. Vaiva tuntuu myöskin pahenevan, jos on talvikengissä paksut sukat alla. Otin tästä asiasta selvää ja tuntuu olevan kovin yleinen vaiva, joka nimenomaan iskee talvella ja isoimmilla pakkasilla.[/QUOTE]

Ihan just jetsulleen näin! Kahtena edellisenä talvena oli tätä ja nyt alkoi taas pakkasilla. En voi oikein olla paljain jaloin sisällä pahimpien pakkasten aikaan kun on vanhan talon vilpoisat lattiat. Muuten viihdyn avojaloin aina kun mahdollista.
Kun taas lämpiää, kevät tulee, koko ongelma unohtuu. Ei siis puhettakaan mistään sienestä, tämä on ihan oma juttunsa.

Mulla on ihan sama ongelma. Tuun hulluksi, kun alkaa yhtäkkiä kutisemaan ja varpaat turpoaa jne. Eikä ne asetu oikein millään. Onko jotain muita konsteja ku nuo rauhoittavat lääkkeet (Atarax)? Ja pitää vielä todeta, että kyseessä ei ole sieni. Viimeksi tammikuussa tein Lamisil-hoidon eikä se mitään auta. Tämä jotenkin liittyy kylmyyteen.

Yhteistyössä