Punaiset finnimäiset näppylät ympäri kroppaa minulla ja tyttärellä... ??

  • Viestiketjun aloittaja mai
  • Ensimmäinen viesti
mai
viime viikolla niitä alkoi ilmaantua, minulle vähän käsivarsiin, jalkoihin, alavatsaan, tytölle paljon samoihin paikkoihin. Eivät juuri kutise. Osassa näpyistä valkoinen pää kuin finneissä, muuten punaisia. Mitämitämitä ihmettä voivat olla? Terv.keskuksesta sanottiin, että tulla näyttämään jos eivät n. viikossa asetu. Auttakaa!
 
Kuulostaa ihan samalta, ku meidän yksvuotiaalla tytöllä. Käytiin juuri viikolla neuvolassa ja kysyin mitä ne "näpyt" voisi olla ja siellä sanottiin, että ne olis lintukirpun puremia. En ihmettele yhtään, asutaan saaressa ja pihalla aina lintuja + pihapuussa linnunpönttö, jossa linnuilla pesä...Eivät kuulemma ole vaarallisia ja hydrokortisoni rasva auttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
viime viikolla niitä alkoi ilmaantua, minulle vähän käsivarsiin, jalkoihin, alavatsaan, tytölle paljon samoihin paikkoihin. Eivät juuri kutise. Osassa näpyistä valkoinen pää kuin finneissä, muuten punaisia. Mitämitämitä ihmettä voivat olla? Terv.keskuksesta sanottiin, että tulla näyttämään jos eivät n. viikossa asetu. Auttakaa!
http://www.ihotauti.net/lintukirput.htm

Meillä koirat toi sisälle lintukirppuja pari viikkoa sitten ja elukat pääsivät Ekxpot-kuurille. Niitä voi saada myös ilman kotieläimiä. Nyt on se pahin aika vuodesta.
 
Minäkin epäilin ensin, et kyseessä olis ollu märkärupi, mutta neuvolassa sanottiin et se on ihan toisennäköistä. Meidän tytöllä ollut nyt varmaan pari kolme viikkoa noita näppyjä ja näyttää siltä, et ei olis mitään tarttuvaa kun ei meillä muilla ole vastaavanlaisia näppyjä. Tyttö on ollut todella kärttynen ja yöt ollu välillä vaikeita, liekö sitten kova kutina tai jotain...?
 

Yhteistyössä