Pulssi 115, onko paljon?

Korkeahan tuo on, mutta raskauden aikana kiertävää verimäärääkin tulee lisää, ja siksi syke jonkin verran nousee raskauden aikana. (aikuisen ei-raskaanaolevan lepopulssin olisi hyvä olla 60-80 välillä)

Itse sykkeen nopeutta tärkeämpi on vointisi. Eli jos voit ihan hyvin, ja mitään vaivoja ei ole, ei syytä huoleen. Mutta jos sinulla on vaivoja, hengitysvaikeutta jne, niin silloin voisi ajatella että kaikki ei ole ihan kohdillaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:45 jänö kirjoitti:
Itse sykkeen nopeutta tärkeämpi on vointisi. Eli jos voit ihan hyvin, ja mitään vaivoja ei ole, ei syytä huoleen. Mutta jos sinulla on vaivoja, hengitysvaikeutta jne, niin silloin voisi ajatella että kaikki ei ole ihan kohdillaan.
Mulla oli just esim. hengitysvaikeutta, lepopulssi muutaman kuukauden ajan yli 110, mutta kuulema normaalia sekin... :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:52 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:45 jänö kirjoitti:
Itse sykkeen nopeutta tärkeämpi on vointisi. Eli jos voit ihan hyvin, ja mitään vaivoja ei ole, ei syytä huoleen. Mutta jos sinulla on vaivoja, hengitysvaikeutta jne, niin silloin voisi ajatella että kaikki ei ole ihan kohdillaan.
Mulla oli just esim. hengitysvaikeutta, lepopulssi muutaman kuukauden ajan yli 110, mutta kuulema normaalia sekin... :xmas:
Se on normaalia siinä vaiheessa kun se on todettu normaaliksi.... kun jo raskauden alkumetreillä kiertävään verimäärään túlee litran lisäys, on selvää että syke ja hengitystaajuus nuosevat, ja loppuraskaudessa varsinkin on tukala hengittää kohdun painaessa palleaa kohti keuhkoja.

Kuitenkin aina akuutti hengitysvaikeus on syytä selvittää, taustalla kun voi olla jotakin ikävääkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:57 jänö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:52 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 09:45 jänö kirjoitti:
Itse sykkeen nopeutta tärkeämpi on vointisi. Eli jos voit ihan hyvin, ja mitään vaivoja ei ole, ei syytä huoleen. Mutta jos sinulla on vaivoja, hengitysvaikeutta jne, niin silloin voisi ajatella että kaikki ei ole ihan kohdillaan.
Mulla oli just esim. hengitysvaikeutta, lepopulssi muutaman kuukauden ajan yli 110, mutta kuulema normaalia sekin... :xmas:
Se on normaalia siinä vaiheessa kun se on todettu normaaliksi.... kun jo raskauden alkumetreillä kiertävään verimäärään túlee litran lisäys, on selvää että syke ja hengitystaajuus nuosevat, ja loppuraskaudessa varsinkin on tukala hengittää kohdun painaessa palleaa kohti keuhkoja.

Kuitenkin aina akuutti hengitysvaikeus on syytä selvittää, taustalla kun voi olla jotakin ikävääkin.
Niin, no ei sitä mitenkään "todettu", ensin terkka ei osannut asiaan sanoa juuta eikä jaata, ja muissakin asioissa mistä ei tiennyt mitään, sanoi normaaliksi... Toiv. tässä raskaudessa ei nousis pulssi ihan niin kamalaksi, se kun tuntuu aika pahalta :/
 

Yhteistyössä