Pulma: kesällä syntyneiden synttärit? Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja iines
  • Ensimmäinen viesti
iines
Esikoinen on syntynyt keskellä heinäkuuta ja täyttää siis pian 4.

Eli olisi kiva pitää kaverisynttärit jo, mutta kun kaikki lienevät lomailemassa muualla. Olisko julmaa olla pitämättä muille kuin läheisillle (mukana pari lastakin, muttei päiväkodista.)? Tää on hankala tilanne: tahtoisin järkätä kaverikutsut tytön iloksi mutten tahtoisi pahoittaa pikkuisen mieltä, jos ei kukaan tulekaan, kun kutsutkin tehtäis yhdessä ja puhutaan synttäreistä ym...

Neuvoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja iines:
Esikoinen on syntynyt keskellä heinäkuuta ja täyttää siis pian 4.

Eli olisi kiva pitää kaverisynttärit jo, mutta kun kaikki lienevät lomailemassa muualla. Olisko julmaa olla pitämättä muille kuin läheisillle (mukana pari lastakin, muttei päiväkodista.)? Tää on hankala tilanne: tahtoisin järkätä kaverikutsut tytön iloksi mutten tahtoisi pahoittaa pikkuisen mieltä, jos ei kukaan tulekaan, kun kutsutkin tehtäis yhdessä ja puhutaan synttäreistä ym...

Neuvoja?
Meillä kahden lapsen kanssa sama ongelma. Pienempänä pidettiin vain sukusynttärit mutta nyt kun esikoinen on koulussa niin en tiedä miten toimitaan.

 
BFM
No meidän kakkonen täyttää just TÄNÄÄN 5v ja kaikki on jo lähdössä juhannuksen viettoon,ukki,mummu ja eno ainoat vieraat,kaikki muut tulee "paremmalla aikaa".

Itselläni on kesäkuun 22.päivä synttärit ja ikinä koskaan en ole synttärijuhlia saanut kun aina se on juhannuksen aikaan,nyt juhannuspäivän jälkeinen päivä.Harmitti lapsena kun ei oikeita juhlia saanut....
 
Meilläkin heinäkuussa juhlat,tosin neiti täyttää vasta 2 mutta ajattelin siltikin kutsua lapsivieraitakin. Ehdottasin että lähetätte kutsut kuitenkin,koska vaikka kesälomat onkin niin eivät kaikki välttämättä reissaa,ei siinä mitään menetäkään ja jos voit tytölle sanoa että kaikki eivät ehkä pääse kun ovat matkoilla tms.
Olen kanssa jo miettinyt kun isommaksi kasvaa niin lomalle osuu aina juhlat...eikä voi viedä esim.karkkia hoitoon/kouluun.
 
Piika-äiti
Kesto-ongelma. Koskaan ei tuohon aikaan saa pidettyä kaveripiirille synttäreitä, kun kaikki rynnivät milloin missäkin ja päivänsankarikin on siellä tai täällä tai jossain muualla. Asiasta on pian 16 vuoden kokemus.

Ratkaisimme asian niin, että kakku leivotaan ja pirskeet pidetään juuri siellä ja sille väelle, joka h-hetkeä päivänsankarin kanssa viettää, ja sitten syksyllä nimipäivän aikaan pidettään kaverijuhlat.
 
olisko tässä ideaa
Jos viettäisitte ihan "sukulaissynttärit" kesällä ja "kaverikekkerit" pitäisitte vaikka nimipäivän kunniaksi joskus toiste? Olettaen tietysti, ettei nimipäivä ole kesällä. :)
 
Meillä on tarhasta ja koulusta saatu laput, jossa jokaisen osoite (vanhemmilta siis kysytty lupa osotteen luovutukseen), joten olis helppo laittaa kutsut postitse, jos ois tarvetta. Tosin meille tuli jo tytön yheltä kaverilta kutsu toukokuun lopulla kun tämä tytön kaveri jäi pois päivähoidosta, ja kutsujen ajankohta on vastaheinäkuussa. Mutta eipä se haittaa, merkkasin ylös kalenteriin kutsuajankohdan, joten mielessä pysyy vaikka aikaa juhliin onkin!
 
Meidän poika täyttää 4v heinäkuun puolivälissä ja kieltämättä on vaikea saada vieraita paikalle. Jopa mun omat vanhemmat jaksaa valittaa kun täytyy olla mökiltä pois - ja ovat siellä nonstop noin 2 kk! Itellä on kypsä fiilis kun isovanhemmat suhtautuu noin. No, olen ajatellut että kutsut pidän jonain päivänä ja ne tulee jotka tulee - en ressaa. Pojalle synttärit on suht koht yhdentekevät kun ei ole hirveän sosiaalinen tapaus.
 
Meillä esikoinen täyttää 6v heinäkuussa eikä yhtään kaverisynttäriä oo pidetty ja ihan täyspäisenä jäppinen on tähän saakka selvinnyt.
Sukulaisia ja siinä samassa muutama lapsikin on aina kutsuttu.

Mä oon aina ajatellut että niitä lastenkutsuja voi sit pitää jollain muulla verukkeella
( halloweenbileet, ystävänpäivä naamiaiset tms. ) jos tarve vaatii.
 
hepuli
ja mee poika täyttää kesäkuu lopussa siis reilu vko viel ja kaikki pääsee synttäreil ku oon koko suvulle hyvis ajois ilmottanu et sillon ja sillon pidetää juhlat ja jos ei tuu ni ei tarvi myöhempääkää tulla =) kaveri synttäreit ei onneks tääl korves tarvi edes suunnitel!!
 
vieras
meillä 2v. sai kaverisynttärit, pidettiin ne viime viikolla just siksi, kun kaikki lomilla jo oikeiden aikaan. Mitä väliä milloin ne pitää, jos kerta haluaa kaverit mukaan. Joillakin on jouluaattona ja he viettää lasten nimppareita ns. synttäreinä.

Nii ja kyllä meillä ainakin 2v. nautti täysin rinnoin kavereidensa seurasta, mutta kukin tekee miten haluaa.
 

Yhteistyössä