Pullotettu vesi vauvalle ulkomailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkailija

Vieras
Ollaan lähdös aurinkolomalle 6 kk ikäisen vauvan kanssa. Kysyin neuvolasta mielipidettä pullotetun veden käytöstä maitojauheelle. Pitää kuulemma silti keittää ennen käyttöä. Onko muilla minkälaisia kokemuksia/tietoa asiasta?
kiitos!

EI se vaikeaa ole, heh. Joudun va itse viemään mukana keittimen, koska kyseisessä hotellissa ei ole huoneissa keittomahdollisuuksia (all inclusive hotel). Nyt menee varmaan pilkun viiltämiseksi, mut onko pullot sit hyvä pestäki silla keitetyllä vedellä?

Hyvä kysymys sinä .... ! Olen tuota miettiny täs iteki. Suomessa olen kyllä pullotettua vettä käyttänyt ilman keittämistä. Kait se ei varovaisuus ole haitaksikaan ulkomailla ;)

Pullotetussa vedessä on niin suomessa kuin ulkomaillakin enemmän mikrobeja kuin kotisuomen raanavedessä. Seisoneessa vedessä, myös pullotetussa mikrobit ehtii lisääntyä.

No en nyt kovin kauaa pitäisi samaa vettä lapsen pullossa. Jos sen saa jääkaappiin niin ehkä yhden päivän säilyttäisin 12h-siis. Ja keittäisin sitten yöksi toisen satsin ja taas aamulla uuden satsin. Jos lapsen pullo on lämpimässä vaikka auringossa niin varmaan 2 tuntii on max.

Kiva, ku oppii jotain uutta ;) Kuinka kauan sen keitetyn veden voi antaa siin pullos olla, et se on vieläki ihan turvallista lapsen käyttää?

Jos vauva on juonut siitä niin samatien pois. Keitetty vesi säilyy "hyvänä" kylmässä n.12h. Olisiko muuten mahdollista saada hotellin ravintolasta/kahvilasta teetä varten keitettyä vettä? Helpottaisi ainakin vähän..

6kuukautiselle, ei tulisi keittäminen mieleenikään, siis semmosien kaupan tunnettujen merkkien. Varmaan samasta tehtaasta tulee ku suomeenkin.
Johan tuo saa mikrobeja ruuastakin ja suolisto kehittyneempi. Ihan pikkuvauvalla eri.
Tosin samasta pullosta en pitkään antaisi jos avattuna lämpimässä. Vauvalle eka ja ite loput.

Olimme ulkomailla kun vauva oli n. 10 kk vanha ja meillä oli maitoa mikä piti sekoittaa veteen. Pullovettä käytimme, mutta katsoimme ne natrium arvot että ovat pienimmät mahdolliset. Joissakin vesissä sitä oli aika paljon. Vettä emme keittäneet kun emme enää kotonakaan vettä tuon ikäiselle keittäneet. Lämmitimme sen mitä tarvitsimme mikrossa tai jos sellainen ei saatavilla niin sitten vedenkeittimessä.

Yhteistyössä