pullosta maitoa yöllä, auttakaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-tissittelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-tissittelijä

Vieras
Auttakaa tyhmää tissiltä vierottajaa... Olisiko vaarallista, jos laittaisin puolivuotiaalle vauvalle yömaidon (huoneenlämpöisenä ja just avattu purkki) valmiiksi pulloon yötä varten ja siitä sitten vauvalle? Tutteli kelpaa hänelle ihan huoneenlämpöisenä, joten lämmittämään ei tarvitse nousta. Ehtiikö muutamassa tunnissa maito pilaantua? maito laitettaisiin pulloon ehkä kymmenen aikaan ja käytettäisiin n. klo 24 tai 01... Miten muut toimitte? Tuntuu, että vielä tuo maito tarvitaan... aamuun asti ei poika ilman nälkää vielä ihan pärjää. Kuinka pitkiä aikoja maito voi olla pullossa ja on vielä juomakelpoista?

hyi hitto, juo ite huoneenlämmössä seisonutta kuraa. :X
hu huh.. jospa jaksaisit vaikka ottaa sen pullon ja purkin sinne makkariin, avaisit sen yöllä, olis pikkusen järkevämpi ratkaisu. tosin onhan se niin vaativaa ettet siihen ehkä pysty..

Meillä oli aina tuttelipullo valmiina yötä varten jääkaapissa, äkkiä käytettiin mikrossa, ja eikun syömään. Ja illalla laitettiin valmiiksi ennen kun itse mentiin mukkumaan

ei tunnu tuo tissimaito enää riittävän. päivisin poika ei suostu tissiä syömään (paitsi ihan unenpöpperössä) ja yöllä sitten heräilee tunnin välein tissille. tarkoitus on saada yöt NUKUTUKSI ja pian lopettaa yösyötöt kokonaan, mutta tuon yhden pullollisen vauva vielä tarvitsee. päivisin kyllä tarjoan vielä aktiivisesti rintaa, mutta taitaa olla jo (monen viikon taistelun jälkeen) maidon tulo vähentynyt niin paljon, ettei riitä pelkkä imetys. Nyt siis tavoitteena on saada nukuttua... ei niinkään rinnalta vieroitus. Taitaa kyllä tapahtua samalla sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja :x:
hu huh.. jospa jaksaisit vaikka ottaa sen pullon ja purkin sinne makkariin, avaisit sen yöllä, olis pikkusen järkevämpi ratkaisu. tosin onhan se niin vaativaa ettet siihen ehkä pysty..

Jestas että joku osaakin olla moukka.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä oli aina tuttelipullo valmiina yötä varten jääkaapissa, äkkiä käytettiin mikrossa, ja eikun syömään. Ja illalla laitettiin valmiiksi ennen kun itse mentiin mukkumaan

Meillä myös sama käytäntö :wave: ei tarvii unenpöpperössä avata purkkia niin ettei koko keittiö lainehtis :whistle: ja sehän ei mene miksikään kun sitä ei ole lämmitetty ja on sielä kylmässä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Meillä myös sama käytäntö :wave: ei tarvii unenpöpperössä avata purkkia niin ettei koko keittiö lainehtis :whistle: ja sehän ei mene miksikään kun sitä ei ole lämmitetty ja on sielä kylmässä =)

Nimenomaan tätä haluttiin välttää, ja sitä, että kun maidossa olis koko lattia, niin siinä sitten talsis koirat, mies luutuais sitä, vauva huutais nälkäänsä ja minä yrittäisin pullottaa uutta satsia :| Mun kauhuskenario

Alkuperäinen kirjoittaja :x:

tänks... tosi kiva kommentti. huoneenlämpöisenä tuo vauva sen kuitenkin saa, vaikka avaisinkin sen tetran silloin tai jääkaapista lämmittäisin. näin olen toiminutkin, mutta vauva vaan herää siinä odotellessa niin hyvin, että sen jälkeen saa tunnin tai pari käyttää uudestaan unen hakemiseen.

Sinuna minä antaisin tarpeeksi ison annoksen iltapuuroa ja ei mitään yöllä jos et enää halua yöllä imettää. Itse uskon että maidon herumisesta ei ole kyse vaan siitä että vauvasi vain hakee läheisyyttä ja turvallisuudentunnetta jatkuvasta imemistä ja on myös pikku hiljaa alkanut tottua tiheään yöimetykseen.

Miun tuttu laittaa nannin maitopulloon ja pullo on kaupungilla repussa mukana ties kuinka pitkiä aikoja ennen kun lapsonen sen juo. Oli kuulemma jostain lukenut, että ei se pilalle mene, jos maito ei ole lämmitettyä. Ihe en uskaltana noin tehdä, mutta en kyllä oikeesti tiedä pilaantuuko se.

Yhteistyössä