Pullataikinaa 1 v:lle? (Meinaan leipoa...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saako sitä syödä? :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saako sitä syödä? :)

Vieras
Meinasin leipoa pullaa, mutta olen yksin kotona vähän reilun 1 v kanssa. Lapsi pitäisi ottaa siihen mukaan hämmentämään ja mietin, että saako tuommoinen syödä sitä raakaa taikinaa? :D

eihän sitä kenenkään pitäisi syödä :D hiiva turvottaa ja naisilla liika hiivan syöminen aiheuttaa hiivatulehduksia. Ja jos käytät kananmunaa taikinassa niin, ei varmaan tarvii sanoa raa'asta kananmunasta :)

mutta kyllä minäkin aina taikinaa napsin suuhuni :D

No meillä on syönyt, eipä tuota muuten saa pysymään aisoissa leipomisen ajan kuin antamalla taikinaköntti käteen ja antamalla leipoa itse. Ja suuhunhan se tuppaa eksymään.

No ei se syötäväksi raakan ole tarkoitettu- oli sinä kananmunaa tai ei, mutta silti sitä varmaan itse kukin on maistellut- kuka lapsena ja kuka sitten isompana.

Kyllä sä varmaan äitinä osaat kieltää lasta mättämästä sitä taikinaa kovin paljoa suuhunsa, tai taikinanteosta huolimatta kykenet vahtimaan tenavaa? :D

[QUOTE="vieras";27323474]Siis täh? Mistä tällainen tieto tulee?[/QUOTE]

Terveydenhuollsota :D

Hiiva lisää hiivaa myös elimistössä.
Jos elimistössä on liikaa hiivaa, sitä ruokkivat samat aineksit mitä se tarvitsee taikinassakin- sokeria ja hiilihydraatteja (ylenmäärin) eli jos kärsii hiivasyndroomasta, kannattaa ihan ensimmäiseksi rukata ruokavaliotaan eikä vain ostaa Canestenia toisensa perään. Hiiva syndrooma aiheuttaa myös muita oireita ympäri kehoa, kuin vain ärsyttävän alapääkutinan.

Se voi olla myös miehillä, ei todellakaan vain naisten vaiva.

Yhteistyössä