Pulkkamäessä tänään nähtyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Äiti huutaa noin 2v lapselleen kuin hinaaja ja puhuu todella rumaan sävyyn. Lapsi ei olisi jaksanut enää kävellä, mutta äiti päätti tehdä siitä numeron.
Ekaksi otti pulkan kainaloon käveli mäen ylös ja tempasi sen sinne. Sitten lähti lapsi, mäen ylös päästyä paiskasi KIRJAIMELLISESTI lapsen mäen päälle. Sen jäljeen lähti kävelemään pois ja väsynyt lapsi huutaa hysteerisena/pelokkaana äitiään.

TODELLA PAHAA teki katsoa tuota ja teki mieli sanoa ja olisin sanonutkin jos ei olisi niin nopeaa paikalta lähtenyt.

Joo lapset voivat kiukutella väsyään, mutta MIKSI, MIKSI lapselle täytyy puhua niin rumasti??? Ja paiskoa? Antaa huutaa eikä voi kantaa pikkasta kun toinen selvästi väsynyt.

Hirveä äiti!! Aivan hirveä! Toivottavasti saisi samalla mitalla takas!

Hups, taisin olla minä joka sielä tappeli... Mä en vaan valitetttavasti jaksa kantaa aina, kun toi niin tahtoo. Ja nyt sitten olen huono äiti varmaan useiden mielestä? Ei se mitään hysteerisena/pelokkaana huutanu, sitä samaa kiukkua, mitä 24/7 muutenkin. Oisit ihmeessä tullu sanomaan ja vaikka kantanu ipanan meille kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaÄiti;23256911:
Hups, taisin olla minä joka sielä tappeli... Mä en vaan valitetttavasti jaksa kantaa aina, kun toi niin tahtoo. Ja nyt sitten olen huono äiti varmaan useiden mielestä? Ei se mitään hysteerisena/pelokkaana huutanu, sitä samaa kiukkua, mitä 24/7 muutenkin. Oisit ihmeessä tullu sanomaan ja vaikka kantanu ipanan meille kotiin.

en tiedä olitko sinä vai kuka.. mutta miksi ihmeessä puhua pienelle lapselle niin?? teidätkö sä tolvana yhtään mitä se saa aikaan???

Kun joku takois sun päätäs vaikka seinään ja haukkus samalla.

Toisinaan vaan menee hermot sen kanssa ja tulee puhuttua rumasti... Kerroppa ihmeessä mitä se saa aikaan? Ja emmä ole sen päätä mihkään takonu, ei ihan sama kyl oo niin. Kyllä mulle saa huutaa, jos siltä tuntuu.. Ja vaikka haukkuakki, jos tuola ruven kiljumaan ja huutamaan yleisillä paikoilla

[QUOTE="vieras";23256931]en tiedä olitko sinä vai kuka.. mutta miksi ihmeessä puhua pienelle lapselle niin?? teidätkö sä tolvana yhtään mitä se saa aikaan???

Kun joku takois sun päätäs vaikka seinään ja haukkus samalla.[/QUOTE]

mä tahtoisin tietää mitä se huutaminen saa aikaan?

Superäidit ovatkin sitä mieltä, ettei lapselle saa ääntään korottaa ikinä. Nämä ovat niitä samoja äitejä, jotka sitten kun lapsi on 15, ovat kaikesta sitä mieltä, että eihän meidän Pekka/Pirkko sellaista tekisi...

Tuo kurkku suorana huutaminen ei opeta lapselle muuta kuin että se kuuluu asiaan ja on muka aikuisen normaalia käyttäytymistä. Lisäksi aiheuttaa turvattomuutta joka aiheuttaa temppuilua joka taas aiheuttaa huutoa. Korotettu ääni on harvoin ja harkiten annosteltavaa herkkua.
Sit tuo aikuisten rääkyminen vaikuttaa tyhmältä, mitä se onkin.

Tuo kurkku suorana huutaminen ei opeta lapselle muuta kuin että se kuuluu asiaan ja on muka aikuisen normaalia käyttäytymistä. Lisäksi aiheuttaa turvattomuutta joka aiheuttaa temppuilua joka taas aiheuttaa huutoa. Korotettu ääni on harvoin ja harkiten annosteltavaa herkkua.
Sit tuo aikuisten rääkyminen vaikuttaa tyhmältä, mitä se onkin.

Hohhoijaa... Ihan turvallisesti ainakin nuo vanhemmat ovat saaneet kasvaa, vaikka ääni on niillekin korottunut. Eikä ne oppinu että sillain kuuluu kommunikoida, toi on jostain lastenhoito-oppaasta luettu teksti :D Enhän mä nyt jatkuvasti huudakka, johan siinä loppuis äänikin. Kotona ei tarvi huutaa, kun on muut keinot käytössä. Ulkona ei vaan voi esim laittaa jäähylle istumaan pulkkamäkeen, niin tulee huudettua :D :D

miten edes kehtaa muiden ihmisten nähden huutaa ja paiskoa pientä lasta!! kauheeta miltä siitä lapsesta tuntuu kun oma äiti kohtelee noin. tottakai jokaiselta palaa joskus käpy mutta sitten pitää laskea kymmeneen ja miettiä että se lapsi ei sitä tahalleen tee ärsyttääkseen äitiä vaan siksi että on esim. väsynyt.

miten edes kehtaa muiden ihmisten nähden huutaa ja paiskoa pientä lasta!! kauheeta miltä siitä lapsesta tuntuu kun oma äiti kohtelee noin. tottakai jokaiselta palaa joskus käpy mutta sitten pitää laskea kymmeneen ja miettiä että se lapsi ei sitä tahalleen tee ärsyttääkseen äitiä vaan siksi että on esim. väsynyt.

Niin, kotona vain piilossa katseilta. Mitähän kotona tapahtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaÄiti;23257072:
Superäidit ovatkin sitä mieltä, ettei lapselle saa ääntään korottaa ikinä. Nämä ovat niitä samoja äitejä, jotka sitten kun lapsi on 15, ovat kaikesta sitä mieltä, että eihän meidän Pekka/Pirkko sellaista tekisi...

Hahaa, nehän ne just tekeekin vaikka mitä, joille huudettu, käytetty ruumiillista väkivaltaa kasvatuksen nojalla. Lapsi ei ole tullut kuulluksi kotonaan, niin kylillä täytyy riehua.

[QUOTE="höh";23257531]Niin, kotona vain piilossa katseilta. Mitähän kotona tapahtuu?[/QUOTE]

Minä teen ainakin näin juuri kotona jos menee hermot lapsen huutoon. Niin lasken kymmeneen ja mietin että se ei tee tätä tahalleen ja sitten lohdutan lasta tai mikä hänen tarpeensa silloin onkaan. Mutta ei hän ainakaan huutamista tarvi kun on jo muutenkin turhautunut ja surullinen!

No eihän se huutaminen mitään varsinaisesti opeta...mutta eipä se ole opettavaiseksi esimerkiksi tarkoitettukaan. Huutamalla ihmiset yleensä purkaa turhaumiaan ja aggressioitaan, pahaa oloaan ja avuttomuuttaan. Miksi ihmeessä joku kuvittelisi, että joku yrittää käyttää huutoa kasvatuksellisena metodina????

Ja se nyt vaan on niin, että joskus ne hermot menee. Ja turha luulla, että se huutava vanhempi olisi itsestään siinä tilassa jotenkin erityisen ylpeä.

Yhteistyössä