pulassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
mulla olis tämmönen pieni pulma, en mitenkään keksi miten selviän tästä. Eli olen nuori äiti ja vauvani on 7kk vanha ja lapsen isän kanssa sukset pahasti ristissä. olen kyllästynyt äijän "kauppareissuihin" joilta hän palaa keskellä yötä ympäri päissään. Useimmiten saan siinä sivussa turpaani. Tahtoisin lähteä pois, mutta minulla ei ole vain rahaa.. mamma rahaakaan kun ei tule loputtomiin. Olin typerä enkä käynyt kouluja vaan olen sekä työtön että vailla koulutusta. Tahtoisin kovasti suorittaa jonkin ammatti tutkinnon, mutta millä elätän lapseni? Voisiko joku auttaa ja kertoa miten yhdistän opinnot ja lapseni elättämisen? Onko minulla oikeus jonkin sortin tukeen?

Toivottovasti joku osaa auttaa..

Hae itsellesi ja lapselle oma asunto. Saat kyllä tukia millä selviätte. Kelasta kotihoidontuki (kun äippäraha loppuu) lapsilisä ja asumistuki ainakin.

Hae ihmeessä koulupaikkaa! Saat opintotukea jne. Itsekin olen opiskeleva äiti. Kyllä sitä aina selviää! Tsemppiä!

minulla on jo asunto, ja kela maksaa siitä asumistukea. Mutta vuokran jälkeen käteen jää sata euroa, joka menee laskuihin.. Lopuilla rahoilla (lapsilisä) sitten ostetaan vaippoja ja lapselle ruokaa.. Saako kodinhoito tukea vaikka opiskelee? Olen niin ulalla kaikissa raha asioissa kuin olla ja voi.. Sossustakaan ei heru rahaa miehen sekoilujen takia... Ahdistaa kun ei ole minkään sortin tukea, omillani olen saanut pärjätä jo 15 vuotiasta asti mutta alkaa tuntua että seinä tulee vastaan, vastuu omasta tyttärestä on niin suuri ja haluan hänelle hyvän elämän. Pakko jotenkin saada asiat järjestykseen... Mutta hoitopaikkakin varmaan maksaa? Vaikea repiä siihenkin rahaa kun ei itsellä ole edes varaa syödä..

hoitopaikka maksut määräytyy tulojen mukaan eli sinun tapauksessasi ei varmaan maksa mitään. ehdottomasti vain rohkeasti lähdet lapsesi kanssa pois. hakattavaksi ei kannata jäädä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minulla on jo asunto, ja kela maksaa siitä asumistukea. Mutta vuokran jälkeen käteen jää sata euroa, joka menee laskuihin.. Lopuilla rahoilla (lapsilisä) sitten ostetaan vaippoja ja lapselle ruokaa.. Saako kodinhoito tukea vaikka opiskelee? Olen niin ulalla kaikissa raha asioissa kuin olla ja voi.. Sossustakaan ei heru rahaa miehen sekoilujen takia... Ahdistaa kun ei ole minkään sortin tukea, omillani olen saanut pärjätä jo 15 vuotiasta asti mutta alkaa tuntua että seinä tulee vastaan, vastuu omasta tyttärestä on niin suuri ja haluan hänelle hyvän elämän. Pakko jotenkin saada asiat järjestykseen... Mutta hoitopaikkakin varmaan maksaa? Vaikea repiä siihenkin rahaa kun ei itsellä ole edes varaa syödä..

Kyllähän sun pitäis saada toimeentulotukea, jos rahatilanne tuollainen. Heivaa se mies kuuseen.

Yhteistyössä