Pukisitko pojalle haalarin, jossa on punaista ja ruskeaa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuutar:
Ai miks punanen ei sovi pojalle... meillä 4-v pojan lempiväri punainen =)
Meilläkin pojan lempiväri on punainen. :) Aikuisten ahdasmielisyyttä on jaotella noita tyttöjen ja poikien värejä ja iskostaa ne sitten lastenkin päähän.

Meillä tyttö voi ihan hyvin käyttää sinistä ja poika punaista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Tuota puna-ruskeaa en, mutta tää menis molemmille

Muoks. Meidän pojilla on paljonkin esim. punaisia paitoja, mutta tuo haalari on jotenkin liian tyttömäinen :)

Mun mielestä tummansininen ja vihreä on selvästi enemmän poikamainen.

Tottakai pukisin, jos haalari olisi muuten ehjä!

Meidän 1-vuotiaalla on nyt käytössä mm. violetti toppapuku, jossa on pikkuisia valkoisia sydämiä, ja 4-vuotias kulkee iloisena puna-oranssissa puvussa. Ja siis poikia ovat molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä tummansininen ja vihreä on selvästi enemmän poikamainen.
Tossa on kyllä vaaleanvihreä ja tummanharmaa... :x

Mut ihan oikeasti hyvät naiset, te olette ihan seksistisiä! Miksi ihmeessä poikien ja tyttöjen pitäisi noudattaa jotakin värikoodia, kun aikuistenkaan ei tarvitse? |O

Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Voisin pukea. Mun 5-vuotiaalla pojalla on punainen välikausihaalari, eikä ole koskaan tytöksi luultu.
Meidän 1v 9kk kuopuksella on ihana vaalea enkelinkihara-tukka jota ei olla raaskittu leikata. Poika kulkee ihan tavallisissa "pojan vaatteissa" ja silti joka viikko ainakin yksi ihminen luulee tytöksi tuon pehkon takia... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Ite olen sitä mieltä että vaaleen sininen käy niin tytölle kuin pojallekin, mutta punainen vaan tytölle. Kummalinen on ajatusmaailmani.

Miksei se punainenkin kävisi pojallekin!

Näin minäkin ajattelen (yhtä kummallinen on ajatusmaailmani)... ;)

tiina
En, (puna-mustaan kyllä pukisin) mutta tuo puna-ruskea malli näytti siltä että jättäsin ostamatta.. (olen itse yrittänyt etsiä pukua joka nyt kävisi pojalle ja ensi vuonna tytölle ja aika toivottomalta näyttää, että löytäisi tarpeeksi sukupuoletonta.. jomman kumman kanssa joustettava.. vihreeseen olen päätymässä, ellen jotain beigeä sattuisi löytämään.. )

Katkarapu
Meillä kohta 3-v poika ja on ihan intona kirkkaisiin väreihin myös vaatteissa. Tuo on justiinsa sopivan punainen ollakseen sekä pojalla että tytöllä - ei ole liian "hempeä" pojallekaan. Ai että odotan vielä sitä, että vaatevalmistajat tajuaa ottaa mukaan upean vihreän, sillähän ei ole sellaisia viitauksia sukupuoleen kuin sinisellä ja punaisella. Mutta nuo ketkut (=vaattevalmistajat) varmaan haluavat että tytöille ja pojille ostetaan eriväriset vaatteet että myynti sujuu...ja keltainen on myös mahtava väri!

Yhteistyössä