Pukeminen tuskaa ja kaikki kestääääääää (miehen lapsi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaargh

Vieras
Taas olisi ollut minun vuoroni viedä 5v hoitoon ja heräsimme 1,5 tuntia ennen lähtöä. Aamupalaa ei taaskaan syönyt, kaatoi jogurtin koiran kuppiin ja pyöritti muroja puoli tuntia lautasella. Tuntia ennen aloin patistamaan vaatteisiin ja tyttö sai vain yöpuvun pois. Sammutin tv:n ja valoja, puin itselleni ulkovaatteet ja hoputin. Ei tapahtunut mitään.

Kerroin 4 kertaa, että kohta myöhästymme hoidosta ja mistä kaikesta kivasta jää paitsi. Tyttö makaa vain lattialla ja kiskoo viimein paidan päällensä. Taas ei tapahdu mitään ja sanon, että kohta oikeasti myöhästymme. Tyttö alkaa kitisemään vaatteista, kiskoin puoliväkisin loput päällysvaatteet päälle ja haen ulkovaatteet. Sillä aikaa tyttö ehti lukita itsensä wc:hen. Totesin, että jollei tule ulos ei hoitoon lähdetä. En saanut lukkoa auki meisselillä, enkä kokenut tarpeelliseksi alkaa rikkoa ovea tai lukkoa, koska lapsi saa sen itsekin auki.

En sitten vienyt hoitoon. Ihan sama mulle, koska mulla on vapaapäivä. Mutta hermot, voi hyvä h*tti!!!!
Lapsen äiti uhkailee milloin milläkin ls-ilmoituksella, että olen muka väkivaltainen ja kiusaan lasta yms. Siksi en enää uskalla "väkisin" lasta raahata mihinkään, kuten omilleni tekisin.

Nyt mukula ulisee toista tuntia putkeen, kun ei päässyt hoitoon. Voi jeesus sentään... Onneksi saan kohta vaihtaa työvuoroa ja teen varmasti kaikki varhaiset aamut. Saa mies hoitaa lapsensa, heilläkin lähtö kestää vähintään tunnin ja tyttö on useasti viety kantamalla hoitoon ja milloin minnekin. Sama kuvio siis ihan sama, minne ollaan menossa. Aina se vaatteiden pukeminen ja syöminen ja ihan kaikki kestää. Äitinsä on jatkuvasti myöhässä töistä lapsen takia, tiedän koska lapsen kummitäti on yhteinen tuttumme...Kiitos, kun sain avautua.

kuinka kauan lapsen vanhempien erosta on? kapinoiko hän muissa asioissa? sääliksi vähän käy lasta, mutta rajansa kaikella on.
Itselläni 5v poika ja jotenkin kuulostaa niin oudolta tuo tytön käyttäytyminen...

Kannattaisiko se telkkari ainakin jättää niistä aamuista pois, jos aamutoimet ei suju. Tai sitten pieni telkkuhetki palkintona, jos syöminen sujuu reippaasti. Meillä kanssa ei tytölle aamulla meinaa ruoka maistua. Helpointa on viedä päikkyyn aamupalalle - ehtii jo nälkä tulla kotona aamupesujen ja pukemisten aikana ja matkalla päikkyyn.
Minä myös olen väkisin raahannut uhmaikäisen aamupesuille ja pukemaan, jos homma ei muuten suju. Ja kyse ei ole väkivallasta. Olen ammatti-ihmisiltä kysynyt ja ovat sanoneet, että on ok, jos muut keinot ei tehoa.
Noin ison lapsen kanssa kannattaisi jo asiasta oikein puhua jonain rauhallisena hetkenä, että miksi aamut ei onnistu. Myös tarra-palkintojärjestelmä voisi toimia. Meillä ainakin tuli aamuihin vauhtia, kun hyvin sujuneista aamuista sain tarran ja useammasta tarrasta pienen palkinnon.

Ovat eronneet jo ennen kuin mies tiesi koko lapsesta. Ei varsinaisesti kapinoi, mutta ihan kaikki syömisestä hampaiden pesuun kestää ikuisuuden. Aina saa olla patistamassa, käskemässä ja kiristämässä. Lahjonnan lopetimme jo aikapäiviä sitten, koska tilanne meni siihen että lapsi alkoi kiristää sillä meitä "En pue, jos en saa sitä/tätä".

Muuten lapsi kai on ihan perustyytyväinen, mutta kovin negatiivinen kaikkea kohtaan. Hoitopaikassakaan ei pitäisi olla mitään vikaa ja olisi kuitenkin halunnut sinne mennä. Mulla vain loppui kärsivällisyys tänään. Tyttö mököttää huoneessaan ja pitää kai varustaa mies kuulemaan eksänsä haukut :/ Tai siis minun vikahan tämä on, mutta eksä ei suostu puhumaan minulle ikinä.

Yhdessä olemme olleet siitä asti, kun tyttö oli 1v2kk.

[QUOTE="Kahden äiti";25768232]Kannattaisiko se telkkari ainakin jättää niistä aamuista pois, jos aamutoimet ei suju. Tai sitten pieni telkkuhetki palkintona, jos syöminen sujuu reippaasti. Meillä kanssa ei tytölle aamulla meinaa ruoka maistua. Helpointa on viedä päikkyyn aamupalalle - ehtii jo nälkä tulla kotona aamupesujen ja pukemisten aikana ja matkalla päikkyyn.
Minä myös olen väkisin raahannut uhmaikäisen aamupesuille ja pukemaan, jos homma ei muuten suju. Ja kyse ei ole väkivallasta. Olen ammatti-ihmisiltä kysynyt ja ovat sanoneet, että on ok, jos muut keinot ei tehoa.
Noin ison lapsen kanssa kannattaisi jo asiasta oikein puhua jonain rauhallisena hetkenä, että miksi aamut ei onnistu. Myös tarra-palkintojärjestelmä voisi toimia. Meillä ainakin tuli aamuihin vauhtia, kun hyvin sujuneista aamuista sain tarran ja useammasta tarrasta pienen palkinnon.[/QUOTE]

Tv on aamulla ainoa keino saada tyttö ylös sängystä :/ Olispa tosiaan oma lapsi, niin voisi puuttua paremmin. Pelkään miehen eksää ja hänen reaktioitaan, voisi kai oikeasti tehdä ilmoituksen. Ainakin pph:sta oli tehnyt, kun heillä meni sukset ristiin :o En tosin usko, että hoitajassa on mitään vikaa ollut... Varmaan vain kyllästynyt tähän temppuiluun.

Onko oikeasti niin, että sinä et voi keskustella tytön hoidosta hänen äitinsä kanssa, vaikka olet siitä joskus yksinkin vastuussa?

Olisiko mitenkään mahdollista puhua lapsen äidille siitä, että tytön edun kannalta olisi parasta sopia yhteisistä pelisäännöistä.

[QUOTE="Vieras";25768320]Onko oikeasti niin, että sinä et voi keskustella tytön hoidosta hänen äitinsä kanssa, vaikka olet siitä joskus yksinkin vastuussa?

Olisiko mitenkään mahdollista puhua lapsen äidille siitä, että tytön edun kannalta olisi parasta sopia yhteisistä pelisäännöistä.[/QUOTE]

Kyllä se ihan oikeasti on niin. Äitinsä on saanut päähänsä, että mies jätti hänet minun takiani. Tai niin ainakin väittää, vaikka ei tosiaan pidä paikkaansa. Tai kostaa mulle mitä lie... En uskalla heittäytyä kovin hankalaksi, koska viimeksi tapaamiset olivat katkolla eikä mies saanut hakea tyttöä ollenkaan.

Tosin eksä taisi kyllästyä yh:n elämään ja toisaalta ymmärrän, jos jokainen aamu ja toimi on moista taistelua. Tai mistä minä tiedän, ehkä tyttö saa kotona kaiken periksi ja on täällä siksi "vaikea"... Hankala sanoa, kun keskusteluyhteyttä ei ole. Miehellekin vain tiuskii tai soittaa, jos on lapsen hoitoa vailla...

Kuulostaa kyllä ikävältä tilanteelta, jos ls-ilmoituksen perusteella ei voi puuttua lapsen elämään samalla tavalla kun toimisi omien lasten kohdalla.

Normaalitilanteessa pitäisi sopia yhteiset säännöt miten toimitaan aamuisin, sekä isän että äidin luona, molemmissa samalla tavalla. Pitäisi tehdä selväksi, että vitkuttelulle ei ainakaan saa tahtoaan periksi. Minusta tuo antaa lapselle vallan päättää aamun kulusta, kaikki joutuvat odottamaan häntä ja lähdetään vasta kun lapsi niin (vihdoin) päättää.

Lahjomista en suosittele, kun se tosiaan sitten voi mennä noin niinkuin teillä on mennytkin, mutta ehkä toisella tavalla palkitseminen reippaudesta voisi toimia. Ja ennen kaikkea kehua aina kun lapsi toimii vitkuttelematta.

Hankala tilanne, jos lapsen äiti ei edes suostu sinun kanssa juttelemaan, vaikka sinä olet lapsen kanssa paljon tekemisissä.. Joka tapauksessa pitäisi sopia ne yhteiset säännöt ja että myös sinulla on oikeus pukea lapselle päälle vaikka väkisin, jos muuten lähtö ei onnistu.

Äääääh mikä tilanne, ei käy kateeksi : /
Jotkut vaan on ihmisiä joiden kanssa ei voi sopia eikä puhua ja muita sätitään minkä keretään. Ja sen mä vielä kestän ja minimaalisesti jossainmäärin voin yrittää ymmärtääkin, mutta jumalauta mua pistää vihaks tollanen lapsella pelaaminen!!!
Ei sun ja sun miehen tarvis todellakaan ns.elää pelossa et jos lapsen äidille sanoo jotain niin lasta ei teillä enää näy : /
Eiks noista jutuista kannattas kertoa vaikka lastenvalvojalle.....? Jos osais neuvoa teitä, eihän tollanen peli vetele.. :|
Tsemppiä hirveesti, voin kuvitella mitä teidän elämä on, hipoo hatarasti omaa menneisyyttäni....

Mun mielestä on väärin lasta kohtaan, kun et pysty keskustelemaan lapsen äidin kanssa niin kuin aikuiset. :( 5-vuotiaat oivaltavat jo monta asiaa ja sen tyttö ilmeisesti tajuaa että äitinsä ei pidä susta ja lapsen isästä... Teidän pitäisi lopettaa kaikki vihanpito, ei tuollaisessa ole mitään järkeä! Tyttö voi selkeästri pahoin, tai ainakin käyttää hyväkseen teidän aikuisten rikkinäisiä välejä.

Yritä keskustella lapsen äidin kanssa. Ilman syyttelyä tms! Mitä sitten, jos tekee ls-ilmoituksen? Eikös se ole aiheeton, vai?? Jos on aiheeton niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Nyt teidän täytyy ajatella sitä pintä tyttöä!!!

[QUOTE="mimma";25768431]Mun mielestä on väärin lasta kohtaan, kun et pysty keskustelemaan lapsen äidin kanssa niin kuin aikuiset. :( 5-vuotiaat oivaltavat jo monta asiaa ja sen tyttö ilmeisesti tajuaa että äitinsä ei pidä susta ja lapsen isästä... Teidän pitäisi lopettaa kaikki vihanpito, ei tuollaisessa ole mitään järkeä! Tyttö voi selkeästri pahoin, tai ainakin käyttää hyväkseen teidän aikuisten rikkinäisiä välejä.

Yritä keskustella lapsen äidin kanssa. Ilman syyttelyä tms! Mitä sitten, jos tekee ls-ilmoituksen? Eikös se ole aiheeton, vai?? Jos on aiheeton niin sitten vaan rikosilmoitusta kehiin. Nyt teidän täytyy ajatella sitä pintä tyttöä!!![/QUOTE]

No vihanpitoa ei ainakaan minun puoleltani ole, minusta eksä on lähinnä lapsellinen ja katkera. Ei tässä olekaan mitään järkeä ja anteeksi vain, mutta en olisi kyllä lusikkaani tähän soppaan työntänyt, jos olisin tiennyt... En tunne tätä miehen eksää, mutta ei hänen kanssaan oikeasti voi kai keskustella. Kerran alkuaikoina menin typeryyksissäni juttelemaan kaupassa ja sain vain tappavan mulkaisun osakseni...

Ls-ilmoitusta haluaisin kuitenkin välttää, ei meillä mitään salattavaa ole, mutta pelkään että se ei sitten siihen loppuisi. Mutta joka tapauksessa, mies saa hoitaa aamut tästä eteenpäin. Lapsi on kuitenkin pari päivää viikossa meillä.

Pitää lähteä kokeilemaan, jos lapsi haluaisi lähteä ulos. Vaikka sekin varmaan kestää... Mutta en jaksa koko päivää istua sisällä. Kiitos vastauksista, taidan näyttää tämän ketjun miehelle kun tulee töistä...

Ai niin, olen yrittänyt pari kertaa soittaa tytön äidille, mutta hällä ei kuulemma ole mitään sanottavaa "minunlaisilleni". Sähköposteihin ei vastaa tai laittoi miehelle tekstarin ja käski minun olla puuttumatta heidän elämäänsä. Well what can you do...

Lapsellinen exä. :( Ei sen vertaa tytöstään välitä, että lopettaisi tuollaisen hulluuden. :(

Mun lähipiirissä on myös uusioperhe ja sen lapsen isä on exä ja hankaloittaa kaikkia asioita ja kiristää lapsella. Nyt asia on kuitenkin kääntymässä niin että isästä tulee etävanhempi ja lapsi muuttaa äidilleen. Olisiko teillä tuollainen mahdollista? Ja jos lapsi on oikein hankala ja voi huonosti niin voi siitä ls-ilmoituksen tehdä, siis siltä osin kun lapsi on äidillään. Teinä ottaisin lastenvalvojaan yhteyttä tässä asiassa ja kannattaa myös päivähoidossa puhua tästä, jos he ottaisivat äidin puhutteluun.

On meistäkin tehty perätön ls-ilmoitus, mutta kyllä ne sosiaalityöntekijät huomasivat ettei lapsilla mitää hätää ole ja se jäi siihen sitten. Hyvähän se vaan on että tutkitaa tuollaiset ilmoitukset! :)

Yhteistyössä