Pukekaa hyvät ihmiset niitä vauvojanne tarpeeksi!!!

Vaikeeta se on näillä keleillä laittaa tasan sopivasti.

Meidän tytöt on hirveitä hiki-liisoja.
Jäi pienemmällä (11kk) aamun päikkärit vaan tunnin mittaisiksi, kuumaan kai se heräsi. Niska märkänä kun riisuin sen tuolta, ja sillä oli vaan body, sukkikset ja kevyttoppapuku, pipo lapaset ja villasukat.

Ois vissiin pitäny jättää se makuupussi vielä pois vaunuista, niin olis saattanut nukkuakin. :/

Itse vähän epävarmempi
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mulla on ollut kaksi täysin erillaista vauvaa.
Toinen hikoili niin kauhesti, toinen taas oli pienempi ja paleli helpommin.
Onneksi mä pidän huolen omista asioistani ja luotan siihen että täällä mamit osaa vauvansa pukea ilman et mun tarvitsee asiasta huomautella.

Oi kun minä ihailen täydellisyyttäsi...

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole ees pakkasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitää toki lämpimästi olla, mutta en tajua ollenkaan kun joillakin lapsilla oli jo jotain villapukuja toppapukujen alla ja villasukkia ja kypärämyssyä jne. mitä te lapsille puette kun tulee 20 asteen pakkanen? :whistle: Meillä ei ainakaan villapukuja laiteta toppahaalarien alle kuin kunnon pakkasilla.
Järjen ääni :flower:

Meidän 10kk kuolisi lämpöhalvaukseen, jos bodyn ja sukkahousujen lisäksi mitään laittaisin toppapuvun alle :/
sama täällä.... useimmiten näkee niitä ylitopattuja ja puettuja lapsia.
kuin myös. ja meidän pojalle jos laittaa liikaa päälle sille tulee kuuma ja se nappasee aina hatun pois päästä ekana, välil katselen pihalle ni jätkä ilman hattua xD... töissä näkee paljon sellasta et lapsella on pukua ja villasukkaa ja kypärämyssyä ja kuitenki sataa vettä ja on lämmintä

Alkuperäinen kirjoittaja Itse vähän epävarmempi:
Onneksi mä pidän huolen omista asioistani ja luotan siihen että täällä mamit osaa vauvansa pukea ilman et mun tarvitsee asiasta huomautella.

Mistähän sä revit et mä olen täydellinen?
Päinvastoin, mä en vaan viitsi tunkea nokkaani muiden asioihin vaan uskon et ihmiset osaa ilman huomautteluja pukea lapsensa.
Eikä mulla ole tyylinä tuijottaa miten toiset lapsensa hoitaa ja sitten sitä päivitellä.
Jos se musta täydellisen tekee, ni kannattaa ottaa mallia, helpottuu samalla monen elämä!

Itse vähän epävarmempi

Mistähän sä revit et mä olen täydellinen?
Päinvastoin, mä en vaan viitsi tunkea nokkaani muiden asioihin vaan uskon et ihmiset osaa ilman huomautteluja pukea lapsensa.
Eikä mulla ole tyylinä tuijottaa miten toiset lapsensa hoitaa ja sitten sitä päivitellä.
Jos se musta täydellisen tekee, ni kannattaa ottaa mallia, helpottuu samalla monen elämä!

Täydellisyytesi revin kommentistasi: "Onneksi mä pidän huolen omista asioistani ja luotan siihen että täällä mamit osaa vauvansa pukea ilman et mun tarvitsee asiasta huomautella"

Mielestäni ystävälle tai kaverille, varsinkin jos kyseessä on hänen ensimmäinen vauvansa, voi hyvin sanoa kohteliaasti, esim. että: "Näin kylmällä ilmalla kanntattaisi jo laittaa lapselle joku päällyshaalari tai välikerroshaalarin alle." Tai toisessa tilanteessa, että: "Lapsellasi saattaa olla liian paljon vaatetta, kun hän näyttää olevan kuumissaan, vasta vähän kylmellä kannattaa laittaa useampi kerros vaatteita."

Jos mä pukisin lapseni selvästi liiasti tai liian vähän, tottakai toivoisin, että sen huomaavat ystäväni kertovat siitä minulla. Mielestäni asenteesi, että asiasta huomauttaminen on nokkansa pistämistä muiden asioihin, kertoo siitä, että olet välinpitämätön läheisiäsi kohtaan.

Jos et sattunut huomaamaan, niin tässä ketjussa oli selkeitä kysymyksiäkin siitä, miltä oma lapsen pukeminen tuntuu muista. Ainahan toiset voi keskustella asioista, koska he eivät ehkä ole vielä yhtä luottavaisia omaan kykyynsä pukea lapsensa näillä epävakailla säillä, vaikka sinä oletkin.

Näillä perusteilla, en oikein ymmärrä sitä, mikä lisäarvo alkuperäisellä kommentillasi oli tähän keskusteluun.

Mutta se voi olla totta, että välinpitämättömyys muita kohtaan helpottaa omaa elämää.

Kukin tyylillään... No hard feelings!

Kata-76
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Ennemmin liikaa kun liian vähän.
peesaan
Ennemmin meidän pojalle liian vähän kuin liikaa!!! Eli ei pidä yleistää!!!

Onneksi tarhassakin jo tietävät sen. Kaiken huippu oli kun tällaisilla keleillä pojalla oli päällä sisävarustus, fleecetakki, toppahaalari, villasukat ja kuomat, kypärämyssy ja villapipo, villalapset ja hanskat. Ei ihme, että autossa alkoi kiukkuaminen, kun oli hiki jo muutenkin. (Olin siis vienyt toppapuvun sen takia, että ei tarvitse alle laittaa mitään muuta kuin sisävaatteet!).

Täydellisyytesi revin kommentistasi: "Onneksi mä pidän huolen omista asioistani ja luotan siihen että täällä mamit osaa vauvansa pukea ilman et mun tarvitsee asiasta huomautella"

Mielestäni ystävälle tai kaverille, varsinkin jos kyseessä on hänen ensimmäinen vauvansa, voi hyvin sanoa kohteliaasti, esim. että: "Näin kylmällä ilmalla kanntattaisi jo laittaa lapselle joku päällyshaalari tai välikerroshaalarin alle." Tai toisessa tilanteessa, että: "Lapsellasi saattaa olla liian paljon vaatetta, kun hän näyttää olevan kuumissaan, vasta vähän kylmellä kannattaa laittaa useampi kerros vaatteita."

Jos mä pukisin lapseni selvästi liiasti tai liian vähän, tottakai toivoisin, että sen huomaavat ystäväni kertovat siitä minulla. Mielestäni asenteesi, että asiasta huomauttaminen on nokkansa pistämistä muiden asioihin, kertoo siitä, että olet välinpitämätön läheisiäsi kohtaan.

Jos et sattunut huomaamaan, niin tässä ketjussa oli selkeitä kysymyksiäkin siitä, miltä oma lapsen pukeminen tuntuu muista. Ainahan toiset voi keskustella asioista, koska he eivät ehkä ole vielä yhtä luottavaisia omaan kykyynsä pukea lapsensa näillä epävakailla säillä, vaikka sinä oletkin.

Näillä perusteilla, en oikein ymmärrä sitä, mikä lisäarvo alkuperäisellä kommentillasi oli tähän keskusteluun.

Mutta se voi olla totta, että välinpitämättömyys muita kohtaan helpottaa omaa elämää.

Kukin tyylillään... No hard feelings!
Ystävälle tai kaverille ehkä joo.
Eri asia on sitten nämä viestit missä päivitellään tuiki tuntemattomien pukemista.
Sanoiko ap sanoneensa mainitsemalleen henkilölle,edes hienovaraisesti miten kannattaa pukea vai tuliko vain tänne päivittelemään asiaa.
Siinä onkin hienoinen ero, mä kyllä yhäkin uskon et melko moni osaa lapsensa pukea, jos ei, niin toki siitä kannattaa huomauttaa, jos on aihetta, mutta täytyykin sitten vissiin toivoa et ko mamma lukisi nämä neuvot täältä!

Itse vähän epävarmempi

Juu, olen kyllä samaa mieltä kanssasi päivittelystä.

Sorry, mä vaan jo unohdin, mistä tämä ketju alkoikaan ja uppouduin täysin siihen, mikä määrä vaatteita on sopivasti. :)

Juu, olen kyllä samaa mieltä kanssasi päivittelystä.

Sorry, mä vaan jo unohdin, mistä tämä ketju alkoikaan ja uppouduin täysin siihen, mikä määrä vaatteita on sopivasti. :)
jep jep, niin nää ketjut toisinaan rönsyilee :D
Mut kiva et tajusit mun pointtini, mulla tää ulosanti välillä kun äkkiä kirjoitan tässä hommien lomassa on hiukan epäselvää :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Vaikeeta se on näillä keleillä laittaa tasan sopivasti.

Meidän tytöt on hirveitä hiki-liisoja.
Jäi pienemmällä (11kk) aamun päikkärit vaan tunnin mittaisiksi, kuumaan kai se heräsi. Niska märkänä kun riisuin sen tuolta, ja sillä oli vaan body, sukkikset ja kevyttoppapuku, pipo lapaset ja villasukat.

Ois vissiin pitäny jättää se makuupussi vielä pois vaunuista, niin olis saattanut nukkuakin. :/
Juu niin mä jätin pois kun aina oli raukka ihan hikinen, nyt on sopivasti - ihan lämpönen vaavi on kun nostaa syliin.

gg
Alkuperäinen kirjoittaja ilmukka:
täällä on nytteki lämpöasteita ni en laita kyllä toppapukua päälle! ja ukko on lämmin ollu ku oon kokeillu! laitettii sille 8 asteen pakkasessa toppapuku päälle ni ukkeli ihan kuuma ja nihkeä!
uimapuvussa me on oltu

Yhteistyössä