Pukekaa hyvät ihmiset niitä vauvojanne tarpeeksi!!!

Taas oli tossa pikkuinen vauva rattaissa istuskelemassa ja päällä kevyttoppapuku, ohut hattu, ohuet lapaset ja kaula paljaana. Ja muksu röhi nuhaisena |O |O Onko se niin vaikeaa pukea sitä muksua?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
Taas oli tossa pikkuinen vauva rattaissa istuskelemassa ja päällä kevyttoppapuku, ohut hattu, ohuet lapaset ja kaula paljaana. Ja muksu röhi nuhaisena |O |O Onko se niin vaikeaa pukea sitä muksua?
Ilmeisesti on:S:O

tervettä järkeä
mä ainakin puen aikas kevyesti, flunssaa ei ole ollut eikä muita sairasteluja. riitää ihan se et vauva on tyytyväinen eikä palele. ei sekään kivaa ole näillä lämpötiloilla kun ensin on kova hiki ja sitten alkaa paleleen... taatusti tulee kipeäks.

Gluteus maximus
pitää toki lämpimästi olla, mutta en tajua ollenkaan kun joillakin lapsilla oli jo jotain villapukuja toppapukujen alla ja villasukkia ja kypärämyssyä jne. mitä te lapsille puette kun tulee 20 asteen pakkanen? :whistle: Meillä ei ainakaan villapukuja laiteta toppahaalarien alle kuin kunnon pakkasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitää toki lämpimästi olla, mutta en tajua ollenkaan kun joillakin lapsilla oli jo jotain villapukuja toppapukujen alla ja villasukkia ja kypärämyssyä jne. mitä te lapsille puette kun tulee 20 asteen pakkanen? :whistle: Meillä ei ainakaan villapukuja laiteta toppahaalarien alle kuin kunnon pakkasilla.
tätä mäki ihmettelen

mulal on yksi tuttu jolla on kanssa 10 kuinen poika niin nolla keleillä lapsella on seuraaavat päällä: body, sukkikset, gollege vaatteet, fleece puku, äitiyspakkauksen toppapuku,toppahattu,kypärämyssy ja huppu päässä ja pisteenä ii:n päällä lämpöpussissa vaunuissa

Järjen ääni :flower:

Meidän 10kk kuolisi lämpöhalvaukseen, jos bodyn ja sukkahousujen lisäksi mitään laittaisin toppapuvun alle :/

ei ole ees pakkasta
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Järjen ääni :flower:

Meidän 10kk kuolisi lämpöhalvaukseen, jos bodyn ja sukkahousujen lisäksi mitään laittaisin toppapuvun alle :/
sama täällä.... useimmiten näkee niitä ylitopattuja ja puettuja lapsia.

touhupeppu
oli niin tai näin, kunhan ois sopivasti, ettei palele eikä oo kuuma ja kukaan muu ei voi sanoa mikä mun lapselle on sopiva määrä vaatetta. Mutta kieltämättä ohuet lapaset ja kaula paljaana kuulostaa liian vähältä.

miettikää tätäkin
Toinen ääripää on se kun kaupassa lapsi huutaa kuin tapettava vaunuissa joihin ei nää eikä ilma pääse.
Kaikki harsot sun muut luukulla, petiot ja suojat päällä, ja talviaikaan oletettavastai toppavaatteet päällä.

Mua alkaa itseä aina ahdistamaan kun kuulen sen vauvan verta hyytävän huudon ja tekis mieli se äkkiä pelastaa sieltä kuumasta.

Itse kun ei voi kuvitellakaan kauaa kaupassa, saati vaatekaupassa missä on kuumottavat lamput, kauaa ottamatta takkia pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Miten pieni vauva voi istuskella rattaissa?
Sillä tavalla että jalat on alapuolella ja pää yläpuolella. Jotkut oppivat hyvinkin pieninä jo istumaan tai vastaavasti ovat pienikokoisempia siinä vajaan vuoden ikäisenä.
Jaa, mä en vaan ole koskaan nähnyt rattaissa istuvaa pientä vauvaa. Isompia vauvoja ja taaperoita vaan.
Tämä ihan sivukommenttina, varsinaiseen aiheeseen liittymättä.
Pienikokoisinkaan vajaan vuoden ikäinen ei kyllä ole enää pieni vauva =) . Mutta palelee kesävaatteissa pakkasella ihan varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja miettikää tätäkin:
Toinen ääripää on se kun kaupassa lapsi huutaa kuin tapettava vaunuissa joihin ei nää eikä ilma pääse.
Kaikki harsot sun muut luukulla, petiot ja suojat päällä, ja talviaikaan oletettavastai toppavaatteet päällä.

Mua alkaa itseä aina ahdistamaan kun kuulen sen vauvan verta hyytävän huudon ja tekis mieli se äkkiä pelastaa sieltä kuumasta.

Itse kun ei voi kuvitellakaan kauaa kaupassa, saati vaatekaupassa missä on kuumottavat lamput, kauaa ottamatta takkia pois!
Juu, tuo on toinen ääripää: sitten tuskaillaan, että ei meidän Jamin kanssa voi mennä kauppaan kun se kiukuttelee siellä. Tottakai, kun Jamilla on toppahaalari tiukasti kiinni, kauluri ja karvalakki, rukkaset, haalarin alla villapuku ja kaksi kerrosta sisävaatetta :headwall: . Huutaisi aikuinenkin tuollaisessa varustuksessa.

Miten pieni vauva voi istuskella rattaissa?
Sillä tavalla että jalat on alapuolella ja pää yläpuolella. Jotkut oppivat hyvinkin pieninä jo istumaan tai vastaavasti ovat pienikokoisempia siinä vajaan vuoden ikäisenä.
Jaa, mä en vaan ole koskaan nähnyt rattaissa istuvaa pientä vauvaa. Isompia vauvoja ja taaperoita vaan.
Tämä ihan sivukommenttina, varsinaiseen aiheeseen liittymättä.
Pienikokoisinkaan vajaan vuoden ikäinen ei kyllä ole enää pieni vauva =) . Mutta palelee kesävaatteissa pakkasella ihan varmasti.
No mun mielestä sellainen vaatekoossa n.60cm on aika pieni vauva vielä mutta sillä nyt tuskin on väliä kuka mitäkin pienenä pitää.

Gluteus maximus
Olen huomannut, että moni äiti joka on vähän vilukissa itsekin, tunkee lapsellekin hirveästi päälle, vaikka lapset eivät todellakaan ole palelevaista sorttia ja varsinkin liikkuvat yleensä paljon.

*hih*
No mie oon aika lailla samoilla linjoilla sun kanssa! :D
Tässä viimesen kuukauden itekseni miettiny yhtä hoitolastani, jolle on tosiaan jo reilun kuukauden ollu puettuna sukkahousut, t-paita, collegepuku, sukat, ja ulkokamppeina ollut villasukat topparukkaset, fleecetakki, karvavuorikumpparit ja toppalakki. Ja parina päivänä kun pakkasta on olut jop 4 astetta tuo fleecetakki on korvattu villahaalarilla...
Eihän siinä mitään, tottakai se on parempi kuin että lapsi palelisi uloillessa, mutta mitä kummaa hänellä onkaan päällä sitten kun ulkoillaan vaikka 12 asteen pakkasessa?!? :D

*muoks*
Ja tämä lapsi siis vielä TODELLA liikkuvaista ja menevää sorttia.

Olen huomannut, että moni äiti joka on vähän vilukissa itsekin, tunkee lapsellekin hirveästi päälle, vaikka lapset eivät todellakaan ole palelevaista sorttia ja varsinkin liikkuvat yleensä paljon.
Mä toimin näin tuon esikoisen kanssa :ashamed: Viime talvenakin kun oli ne järkyt pakkaset, niin käskin pojan pukea aikaslailla päälle (meni kouluun 2km kävellen ). Sit kun poika tuli koulusta, hän huus mulle että: "Äiti, etkö sä tajua, että mä olen kuumaverinen mies! |O Meinasin tukehtua aamulla kun kävelin kouluun..." :ashamed: :D

Poika kulkee pitkälle syksyyn paljain jaloin ja t-paita päällä (ja mulla on siinä vaiheessa jo villasukat jalassa ) ja sanoo vaan, että Mä olen kuumaverinen mies :LOL:

Mutta joo, molempi pahempi. Ylipukeminen ja alipukeminen...
Oltiin yhdessä tapahtumassa viikko sitten ja siellä oli 2vko ikäinen vauva. Vauva oli tullut äitinsä sylissä tapahtumaan 500m matkan pelkässä vanupuvussa (oli alla tietty body jne. ) Kyllä muakin hiukka hirvitti silloin, kun oli kuiteskin pakkasta ja omalla lapsellakin oli toppapuku päällä... :/

Yhteistyössä