Puhuuko muiden isoisät sodasta?

---
Jos palautettas keskustelu alkuperäsille raiteille....

Mun pappa ei puhunut. Nukkui loppuelämänsä starttipistooli tyynyn alla, kertonee jotakin. Kuulemma ei ollut yötä ilman painajaisia. Kerran näytti mulle nuorena valokuvia sodasta, ruumiskasoja ym.

Tänään erityisen iso ikävä rakasta pappaa, joka nukkui pois pari vuotta sitten. Ilman häntä ja tuhansia muita meillä ei olisi maata, jossa kuitenkin on asiat suhteellisen hyvin. Ei saanut pappa rahallista arvostusta yhteiskunnalta, siispä voinemme kaikki kunnioittaa näitä sankareita muuten asiaan kuuluvalla tavalla ja jättää nää turhanpäiväset narinat pois. Ei mulla muuta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi scarlett, scarlett, sut saa niin helposti lähteen mukaan tuohon järjettömään jankkaukseen... Onneksi olkoon, Lunis, sä osaat kyllä ton Scarlettin provosoimisen, ei sillä että se nyt kovin vaikeaa olis, mutta sä onnistut ehkä parhaiten.

Hyvä ja mielenkiintoinen ketju, jonka aloittaja nyt itse pilaa kun ei malta olla yrittämättä antaa takaisin.
Niin mähän sen pilaan vaikka muut jauhaa jaskaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Jos palautettas keskustelu alkuperäsille raiteille....

Mun pappa ei puhunut. Nukkui loppuelämänsä starttipistooli tyynyn alla, kertonee jotakin. Kuulemma ei ollut yötä ilman painajaisia. Kerran näytti mulle nuorena valokuvia sodasta, ruumiskasoja ym.

Tänään erityisen iso ikävä rakasta pappaa, joka nukkui pois pari vuotta sitten. Ilman häntä ja tuhansia muita meillä ei olisi maata, jossa kuitenkin on asiat suhteellisen hyvin. Ei saanut pappa rahallista arvostusta yhteiskunnalta, siispä voinemme kaikki kunnioittaa näitä sankareita muuten asiaan kuuluvalla tavalla ja jättää nää turhanpäiväset narinat pois. Ei mulla muuta :)
Mun elossa oleva isoisä eli paappa on nyt sairaalassa. Toipuu leikkauksesta ja toivottavasti toipuukin! On se kuitenkin riski leikata 86-vuotiaan kaulavaltimoa. Mä en pääse paappaa kattomaan, kun on 80km:n päässä eikä mulla ole autoa.
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Juu isänisä kyllä puhui....äidin puolelta oltiin vaitonaisia tapahtumista.
Et sitten olekaan israelilainen, kuten olen epäillytkin.
Mikäs juttu se sitten oli? Vai kenen puolella israelilaiset sitten tappeli? :D
ai, sä lisäsit tähän....niin, vastasin vain kysymykseen, en edes ajatellut, että ei saanut vastata kuin ne joiden suku on ollut suomen sodassa....sotia kun sattuu olemaan monia.
 
sipsi
No jopas ketju tuli sitten tästäkin :(

Minä vedet silmissä katselin, kun ainoa kolmesta marskin ritarista vielä omin jaloin marssi linnan juhliin presidenttiä kättelemään. Kopsakan näköinen pariskunta, mies taisi olla 86-vuotias. Kaiken kunnioituksen veteraaneille kyllä annan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ai, sä lisäsit tähän....niin, vastasin vain kysymykseen, en edes ajatellut, että ei saanut vastata kuin ne joiden suku on ollut suomen sodassa....sotia kun sattuu olemaan monia.
No käsitin kyllä että tässä ois puhuttu tosta sodasta missä suomi oli venäjän kanssa tossa taannoin.
Vai kuoliko israelilaisia paljonkin teuvalla..

Helvetin sekavaa. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ai, sä lisäsit tähän....niin, vastasin vain kysymykseen, en edes ajatellut, että ei saanut vastata kuin ne joiden suku on ollut suomen sodassa....sotia kun sattuu olemaan monia.
No käsitin kyllä että tässä ois puhuttu tosta sodasta missä suomi oli venäjän kanssa tossa taannoin.
Vai kuoliko israelilaisia paljonkin teuvalla..

Helvetin sekavaa.
:xmas:
Anteeks mut :LOL: :LOL: :LOL: *reps* Ihan uskomaton ketju.
Mutta ei puhu. Tai siis sodassa ollutta pappaani en ole tavannut ja mummu kertoo kyllä mielellään elämästään sota-aikana. Elämästä kun mies lähti keväällä -39 ja palasi takaisin Lapin sodan jälkeen. Pitkä aika oli yksin olla lasten kanssa.
Kertoo usein evakoista joilla oli asenne kohdallaan ja jotka opetti paljon "tavisväestölle". Lähinnä siitä miltä tuntuu luopua kaikesta ja aloittaa alusta.
Kuulemma itkeä ei saa vaikka syän märkänis.
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
ai, sä lisäsit tähän....niin, vastasin vain kysymykseen, en edes ajatellut, että ei saanut vastata kuin ne joiden suku on ollut suomen sodassa....sotia kun sattuu olemaan monia.
No käsitin kyllä että tässä ois puhuttu tosta sodasta missä suomi oli venäjän kanssa tossa taannoin.
Vai kuoliko israelilaisia paljonkin teuvalla..

Helvetin sekavaa.
:xmas:
Anteeks mut :LOL: :LOL: :LOL: *reps* Ihan uskomaton ketju.
Mutta ei puhu. Tai siis sodassa ollutta pappaani en ole tavannut ja mummu kertoo kyllä mielellään elämästään sota-aikana. Elämästä kun mies lähti keväällä -39 ja palasi takaisin Lapin sodan jälkeen. Pitkä aika oli yksin olla lasten kanssa.
Kertoo usein evakoista joilla oli asenne kohdallaan ja jotka opetti paljon "tavisväestölle". Lähinnä siitä miltä tuntuu luopua kaikesta ja aloittaa alusta.
Kuulemma itkeä ei saa vaikka syän märkänis.

"Ilon pintaan vaik syvän märkänis" - näin minun mummikin tapasi sanoa :) Ja eli kyllä juuri noin, ei antanut kovan elämän katkeroittaa.

Voi, kun tuli äkkiä niin kova ikävä mummia...:(
 

Yhteistyössä