Puhutteletteko lasta ikinä koko nimellä,siis ekalla ja tokalla?

  • Viestiketjun aloittaja outoako
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
En taida puhutella. Esikoisen toisesta nimestä en tykkää yhtään, joten en halua sitä käyttää, ja kuopuksella on niin erikoinen toinen nimi, että menisi nauramiseksi koko homma. Harvoin muutenkaan puhuttelen kuopusta oikealla nimellä.
Nyt mä tuli uteliaaksi noiden nimien suhteen?? :whistle:
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Minä käytän kaikkia nimiä myös juuri silloin kun yritän olla tiukkana.

Äidilläni on tapana sanoa, että lapsella on toinen nimi sitä varten, että hän sen kuullessaan tietää olevansa pulassa =)
Noin se oli meilläkin kun olin pieni ja samoin toimin itse. Oikeastaan sanon koko nimen, siis sukunimenkin, kun olen oikein vihainen. Silloin lapsi kyllä tietää, että on tosi kyseessä.
Hihihi, oikeessa on anika äitis.
Meillä tulee kaikki neljä nimeä kun mukula on tosi pahassa pulassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
En taida puhutella. Esikoisen toisesta nimestä en tykkää yhtään, joten en halua sitä käyttää, ja kuopuksella on niin erikoinen toinen nimi, että menisi nauramiseksi koko homma. Harvoin muutenkaan puhuttelen kuopusta oikealla nimellä.
Nyt mä tuli uteliaaksi noiden nimien suhteen?? :whistle:
Esikoisen toinen nimi on Markku. Kulkee miehen suvussa, joten jouduin antamaan periksi aikanaan. :( Kuopuksen toista nimeä en kerro, koska ainakin pari kuukautta sitten oli Suomessa ainoa laatuaan. Nimi ei ole suomenkielinen, mutta kuopuksen syntymämaassa yleinen ja jo siellä hänelle annettu. (Kuopus on siis adoptoitu. )
 

Yhteistyössä