Puhun taas verenluovutuksen puolesta!

millipilli
Mä lupaan aloittaa taas säännöllisesti heti kun imetys loppuu :wave: 18-vuotiaasta oon käynyt säännöllisesti sen 3-4kk:n välein lukuunottamatta lävistyksen, tatuoinnin ja raskauksien aikaisia "karanteeneja"

vieras
Harmittaa, kun en voi lääkityksen takia luovuttaa. Mies luovuttaa verta säännöllisesti. Minäkin olen hyötynyt kolme kertaa siitä, että jotkut ihanat ihmiset sitä luovuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä lupaan aloittaa taas säännöllisesti heti kun imetys loppuu :wave: 18-vuotiaasta oon käynyt säännöllisesti sen 3-4kk:n välein lukuunottamatta lävistyksen, tatuoinnin ja raskauksien aikaisia "karanteeneja"
Sama juttu mulla.
Tosin nyt oon ollu hiukan laiska enkä oo selvittäny kuinka pitkä karenssi rintojenpienennyksestä tuli.

millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
Sama juttu mulla.
Tosin nyt oon ollu hiukan laiska enkä oo selvittäny kuinka pitkä karenssi rintojenpienennyksestä tuli.
Mulle on luovutus tehnyt ihan itellekin hyvää... ihan ekan kerran kun menin luovuttamaan oli menkat loppuneet juuri (varmaan edellisenä päivänä) ja Hb oli 162 :D

A-M
Itse olen luovuttanut noin 7 kertaa verta. Synnytyksen jälkeen sitten tarvitsinkin itse 2 pussia punasoluja, ja kyllä sitä on olo kohentui huomattavasti kun jaksoi seisoa/pysyi pystyssä =)

millipilli
Sama juttu mulla.
Tässä on leikkauksista: http://www.veripalvelu.fi/www/1036
Lueskelin noi läpi, tauko olis kai 3-6kk...
Pitäs silti soittaa ja tarkistaa.
Jeps, silläpä se parhaiten selviää :) mua harmittaa kun Tampereella ei onnistu istukkaverenluovutus. Olisin esikoista odottaessa jo ollut kiinnostunut, mutta kun ei niin ei...

Mä menen kans heti taas luovuttamaan verta kun pääsen. Sitä verta tarvii aina joku, olisin tarvinnu mielellään itsekkin viime viikolla kiireellisen sektion takia, mutta sairaalassa ei ollut kun 2 pussia sellasta verta kun olisin tarvinnu ja ne oli varattu jollekkin. 1,5l menetin verta ja olo on 'vähän' kalpea ja huono.

olen käynyt kolmesti.
Ensimmäiellä kerralla ei suonista saatu lainkaan verta,mulla niinpilossa olevat suonet. Kaksi muuta kertaa veri o virrannut lian hitaasti. Ny ten varmaan enää saisikaan luovuttaa tuon verenpainelääkityksen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Saankohan mä luovuttaa, kun mulla on masennuslääkitys päällä??
Ei välttämättä estä luovuttamista, tuosta lisää http://www.veripalvelu.fi/www/1491

Aina sinne voi soittaa ja mennä käymään niin selviää onko omalle luovutukselle esteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
olen käynyt kolmesti.
Ensimmäiellä kerralla ei suonista saatu lainkaan verta,mulla niinpilossa olevat suonet. Kaksi muuta kertaa veri o virrannut lian hitaasti. Ny ten varmaan enää saisikaan luovuttaa tuon verenpainelääkityksen takia.
Verenpainelääkityskään ei estä luovuttamista automaattisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
olen käynyt kolmesti.
Verenpainelääkityskään ei estä luovuttamista automaattisesti.
mutta jos taaskäy niin että puolipussia saadaan,mutta liian hitasti. Ei oel silloin mitään hyötyä luovutuksesta. Jok kaerta mut lasketaan ensikertaa luovuttajaksi.

Minut on vauvana pelastettu verensiirrolla, siksi haluaisin luovuttaa

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Saako tupakoitsija luovuttaa verta? Kysyn ihan miehen puolesta.. :)
Ei ole este.
Niin kuin aiemmassa linkissäni jo todettiinkin, myöskään Zypanin ja Champixin käyttö eivät estä luovutusta.
Okei, pitääpä suostutella miestä luovuttamaan. Hänellä kyllä pieni piikkikammo.. Ite vielä imetän, eli ei oo mun mahollista antaa vertani.

Saako tupakoitsija luovuttaa verta? Kysyn ihan miehen puolesta.. :)
Ei ole este.
Niin kuin aiemmassa linkissäni jo todettiinkin, myöskään Zypanin ja Champixin käyttö eivät estä luovutusta.
Okei, pitääpä suostutella miestä luovuttamaan. Hänellä kyllä pieni piikkikammo.. Ite vielä imetän, eli ei oo mun mahollista antaa vertani.
Uskottelet sille ettei se piikki nyt niin paksu, eikä pitkäkään ole :D

Yhteistyössä