T
TP.
Vieras
Ekaluokkalainen tyttö on pari kertaa kokenut koulussa sellaisen tilanteen, että puhetta ei ole tullutkaan. Ensimmäisellä kerralla menin kouluun, kun opettaja soitti ja pyysi minut sinne(olen hoitovapaalla). Tyttö oli kirjoittanut paperille, ettei ääntä tule. Hän oli alkanut puhumaan, kun oli siirtynyt pois luokasta kouluavustajan kanssa. Toinen tapaus oli ihan vasta. Opettaja ei ollut uskonut, ettei tyttö saa puhetta kuuluviin. Koulukaverit olivat pahentaneet asiaa sanomalla, että tyttö vaan haluaa pois koulusta ja pystyy kyllä puhumaan jos tahtoo. Tyttö oli ollut puhumatta loppupäivän. Kotiin tullessa pystyi puhumaan.
Tyttö on normaali lapsi, vähän edellä ikäisiään mm. kielellisesti. Kavereita on. Ei osaa itse sanoa mistä tuo puhumatomuus voisi johtua. Vilpittömältä tuntuu, että tiedostaen ei niin tee.Tietääkö joku täällä palstalla jotain tällaisesta?
Tyttö on normaali lapsi, vähän edellä ikäisiään mm. kielellisesti. Kavereita on. Ei osaa itse sanoa mistä tuo puhumatomuus voisi johtua. Vilpittömältä tuntuu, että tiedostaen ei niin tee.Tietääkö joku täällä palstalla jotain tällaisesta?