V
vauvakuumeilija
Vieras
Oltiin ajateltu ettei edes yritetä hankkia toista. Esikoisen vauva-aika oli monella tapaa vaikeaa ja avioero lähellä monta kertaa. Nyt kun ollaan elelty kivaa, tasapainoista elämää noin vuosi niin mulle on tullut suunnaton tarve saada toinen lapsi. Ajattelen, että nyt jos yritettäisiin niin lapsille tulisi ikäeroa vain 3v, jolloin niistä saattaisi olla joskus toisilleen vielä jotain iloakin.
Tällä hetkellä bruttotulot on 6200e/kk, mutta käteen tai säästöön ei jää mitään. Eli asuntolaina, autolainat, opintolainat vie kaiken. Ja toinen lapsi tarkottaisi melkein 500 euron tarhamaksuja kuussa, puhumattakaan vakuutuksista, vaatteista jne. jne.
Itselläni olisi kova tarve kokea myös "normaalivauva", mutta toki olen valmistautunut siihenkin, että toinen lapsi voi olla yhtä vaikea kuin esikko oli.
Onko tässä mitään järkeääääää???
Tällä hetkellä bruttotulot on 6200e/kk, mutta käteen tai säästöön ei jää mitään. Eli asuntolaina, autolainat, opintolainat vie kaiken. Ja toinen lapsi tarkottaisi melkein 500 euron tarhamaksuja kuussa, puhumattakaan vakuutuksista, vaatteista jne. jne.
Itselläni olisi kova tarve kokea myös "normaalivauva", mutta toki olen valmistautunut siihenkin, että toinen lapsi voi olla yhtä vaikea kuin esikko oli.
Onko tässä mitään järkeääääää???