Puhevikaisia talitinttejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 930
19 190
113
Mun lapsuudessa talitintit sanoivat ti-ti-tyy. Nyt mä kuulen ti-tyytä vain.
Onko ne oppinu joiltain muilta linnuilta väärän tavan laulaa?

Vier: mä en lintuja ruoki, kun niitä pitäisi sit ruokkia jatkuvasti. Ruokkiminen kuulemma tuo hiiriä/myyriä myös paikalle mikä houkuttaa käärmeitä. En tykkää kärmeksistä meidän tontilla.

Feger:mutta tuleeko se perinteinen ti-ti-tyy koskaan takaisin? :(

Maailma muuttuu vinhalla vauhdilla ja kaikki sekoittuu keskenään. Nyt ei siis enää talitintteihinkään voi luottaa.

Lapsena: helmi-maaliskuun hanki ja aurinkoinen sää, mä hiihdän meidän suomenpystykorva seuranani ja talitintti sanoo ti-ti-tyy.
Nyt: ei hankea, pilvinen sää ja linnutkin sössöttää mitälie.

Krut: en tiedä että tuleeko tänne etelään kaikki uudet suuntaukset aikaisemmin. Jospa pohjoisen linnut on vielä välttyneet kielen muuttumiselta.

Meillä täällä maalla talitinteillä on vielä aikaa hihkua perinteistä (=vanhanaikaista) ti-ti-tyy:tä mutta täälläpäs asuu jo varmaan vaikka kuinka monetta sukupolvea "känninen käki".

Ihan totta, joka vuosi tuolta metsästä kuuluu aivan omituista käen kukuntaa, ei sellaista puhdasta Kuk-kuu:ta vaan ku-ku-krää-kuu ja muita muunnelmia. Liekö saaneet kasvatusvanhemmiltaan oppia vai mikä lie mutta on se vaan aika huvittavan kuuloista. Pihassamme on ollut nähtävillä melkoisen hauskoja ilmeitä tutuilla jotka ensimmäistä kertaa ovat osuneet paikalle kuulemaan tätä eriskummallista kukuntaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Tänään kuulin jonkun dysfaatikko-talitintin laulua (sori dysfaatikot).

Ty-ty-tii. o_O

Mä mietin kyl sitäkin että mitä jos se tyty-tii -tintti yritti iskeä mua. "Hei, tyty!"

Yhteistyössä