Puhelinmyyntityötä tekevät/joskus tehneet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Millaista työ on/oli? Oliko vaivan arvoista? Ärsyttikö soitella tuntemattomille ihmisille ja myydä jotain?

Sain kutsun työhaastatteluun puhelinmyyntifirmaan ja nyt mietin onko minusta siihen. Onko minusta päivät pitkät soittelemaan oudoille ihmisille ja myymään jotain.

: / Ihan karmeeta hommaahan se on. Riippuu tietysti, mitä myyt, ja oletko taitava puhelahjoiltasi, mutta vaikka itsekin olen suulas, ja sosiaalinen tyyppi, niin ei minusta ollu siihen. En koskaan lähde enää siihen hommaan!!!

Tein lehtien puhelinmyyntiä opiskelun ohessa parina iltana viikossa neljä tuntia/ilta vuoden verran. Paskamaisinta hommaa, mitä olen tehnyt. Jotkut ihmiset on suorastaan röyhkeitä puhelinmyyjille. Ei voi toki sanoa, mutta välillä luurista tuli uskomatonta sontaa... Ja toinen ääripää on ne yksinäiset mummot ja ukot, jotka juttuseuran puutteessa olisi ollut puhelimessa vaikka tunnin...

Mutta parhaimmillaan siinä tienasi ihan kohtuullisesti. Joskus taas tosi vähän...

Yhdessä firmassa olin just sen aikaa että tein yhden kaupan, ja lähdin kotiin ;)
Toisessa firmassa olin reippaasti yli vuoden ja tykkäsin, palkkakin oli hyvä. Sen jälkeen vedin itse myyntitoimistoa jonkun aikaa.
Se on niin firmasta kiinni, saatko oikean palkan ja onko tuote myymisen arvoinen. Ja kaikista ei todellakaan ole siihen työhön :)

Tein puhelinmyyntiä n 4kk. Firma oli ihan ok, työkaverit kivoja, palkkarakenne inhimillinen (kohtuullinen tuntipalkka + omasta myynnistä provikka). Silti oli kamalaa hommaa. Toiset ihmiset kohtelee puhelinmyyjiä tosi paskamaisesti. Ei enää koskaan puhelinmyyntityötä minulle...

Selvä, alkaa näyttää siltä ettei minustakaan ole puhelinmyyntityötä tekemään. Tai mistä sen tietäisi, vaikka minusta juuri olisikin, enhän ole koskaan kokeillut.

Mutta tässä on niin paljon muutakin, miksi en mene haastatteluun kovin mielelläni. Kuten se, että jouduttaisiin muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Miehellä on tällä paikkakunnalla vakityö josta saa ihan hyvää palkkaa. Lisäksi on palokuntaharrastus josta saa kuukausittain palopäivystyskorvauksen joka on monta sataa euroa ja lisäksi on muita bisneksiä joita ei voi tehdä sitten muualla. Ehkä jätän suosiolla väliin. Kiitos kaikille vastanneille.

Olin eräässä firmassa yhden kesän, joka maksoi tuntipalkkaa (koeajalla jtn 7,5e ja "vakkarina" n. 8,5e). Yritys toimii edelleenkin useissa kaupungeissa.. Työhönpääsy vaan kuulema vaikeampaa nykyään, kuin silloin muutamia vuosia sitten..

Provikkapalkalla en liikauttaisi kuin korkeintaan pikkurilliäni. Kerran olin "tutustumassa" tällaiseen firmaan, työilmapiiri hanukasta, esimies itseriittoisa 22v "mä mitään koului käyny d44 mut kato mun rakennekynsii".. Ja palkka hanukasta.

Selvä, alkaa näyttää siltä ettei minustakaan ole puhelinmyyntityötä tekemään. Tai mistä sen tietäisi, vaikka minusta juuri olisikin, enhän ole koskaan kokeillut.

Mutta tässä on niin paljon muutakin, miksi en mene haastatteluun kovin mielelläni. Kuten se, että jouduttaisiin muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Miehellä on tällä paikkakunnalla vakityö josta saa ihan hyvää palkkaa. Lisäksi on palokuntaharrastus josta saa kuukausittain palopäivystyskorvauksen joka on monta sataa euroa ja lisäksi on muita bisneksiä joita ei voi tehdä sitten muualla. Ehkä jätän suosiolla väliin. Kiitos kaikille vastanneille.

No sanoisin, että EI TOD kannata puhelinmyyntityön takia muuttaa toiselle paikkakunnalle :s

Yhteistyössä