puhelinlasku -oma moka, mutta ottaa päähän silti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ansku"

Vieras
Ihan omaa huolimattomuutta se tietysti oli, että olin laittanut puhelinlaskun maksettujen pinoon, vaikka siitä oli vielä osa maksamatta.

Tuli sitten ilmoitus, että liittymä on menossa kiinni maksamattoman laskun vuoksi, ja luonnollisesti otin yhteyttä asiakaspalveluun asian suhteen, ja ilmoittaakseni , milloin saan laskun hoidettua.

Ei siinä mitään, mutta se olikin melkoinen "pikku" yllästys, että kuulemma vielä erääntymättömänkin laskun pitää olla maksettuna, ennenkuin liittymä voidaan avata. Joo-o,. Sitä nyt olettaisi, että se riittää, että myöhässä oleva lasku maksetaan heti, ja että uusi lasku sitten maksetaan eräpäivään mennessä, mutta eipä sitten ilmeisesti näin olekaan.

Ilmeisesti sitten elän ilman puhelinta kesäkuun alkuun asti, kun saan seuraavan kerran rahaa.

Mulla ei budjettia olisi hetkauttanut mihinkään suuntaan maksaa erääntynyttä ja jo sitä ei vielä erääntyvääkään. Tosin saan joka 3-4 kk vain laskun muutenkin ja se on noin kymmenen euroa eli vuodessa max 50 euroa. Itse en soittele tuskin koskaan mihinkään ja tekstaritkin lähetän netin kautta ilmaiseksi.

Olettaa voi, mutta kannattaa lukea sopimusehdot. Siellä on juurikin sanottu, että suljetun liittymän avaaminen edellyttää kaikkien avoimien laskujen maksamista, ennen liittymän avausta. Olethan jo soittanut ne laskutetutkin puhelut ja palvelut, joista viimeisin lasku on tullut.

Joo, olishan se helppoa pitää puhelinkulut alhaisina, jos ei olisi tarvinnut selvitellä erinäisiä työasioita ja muita enemmän tai vähemmän tärkeitä juttuja enemmänkin puhelimitse viime kuukausina.

No, täytyy ostaa se prepaid-liittymä ainakin väliaikaisesti, ja koittaa, jos saisi työnantajaa sen vertaa kiinni, että saisi ilmoitettua, että on väilaikaisesti toinen numero käytössä. (Saa sitten nähdä mikä sotku siitäkin tulee, kun yhdellä ihmisellä näkyykin kaksi eri numeroa tiedoissa)

Kannattaa kilpailuttaa puhelinliittymä.

Mulla on saunalahdelta joku semmoinen liittymä, jolla saan puhua niin paljon kuin silu sietää ja lasku on max 1 euron päivässä. Muutaman tekstarin kuussa kirjoitan, joten puhelinlaskuni ovat noin 35 euroa...ja omaan laskuun puhuttuja tunteja on kuukaudessa 60-90, joten siitä voit sitten laskea paljonko mulla maksaa minuutti.

Entisessä elämässä mulla oli 300€ + puhelinlaskut, eli kannattaa tosiaan kilpailuttaa.

Ja prepaid nyt sitten käyttöön siksi aikaa, että saat puhelimen auki.

Joo, olishan se helppoa pitää puhelinkulut alhaisina, jos ei olisi tarvinnut selvitellä erinäisiä työasioita ja muita enemmän tai vähemmän tärkeitä juttuja enemmänkin puhelimitse viime kuukausina.

No, täytyy ostaa se prepaid-liittymä ainakin väliaikaisesti, ja koittaa, jos saisi työnantajaa sen vertaa kiinni, että saisi ilmoitettua, että on väilaikaisesti toinen numero käytössä. (Saa sitten nähdä mikä sotku siitäkin tulee, kun yhdellä ihmisellä näkyykin kaksi eri numeroa tiedoissa)

tuskin mitään sotkua tulee,ei ainakaan meidän työpaikalla ole koskaan tullut niiden osalta,jotka ovat antaneet kaksi eri numeroa..jos ekasta ei saa kiinni,niin kokeillaan toista numeroa,so simple.eriasia on ne työntekijät,jotka eivät osaa ilmoittaa uutta numeroa työnantajalle ja kun yrität tavoittaa tiedossa olevasta numerosta ja sieltä kuuluukin; numero ei ole käytössä.

Missä on muistutukset maksamattomasta puhelinlaskusta, miksi maksat vain osan puhelinlaskusta, miksi et maksa koko puhelinlaskua kerralla?

Kuulostat kyllä hiukan omituiselta laskujen maksajalta, joten toisaalta ihan ymmärrettävää, että tahtovat sinun suorittavan kaikki avoimet laskut ennen liittymän avaamista.

Jaa.. mulla on kyllä tuo Elisan liittymä pätkäisty joskus pari vuotta sitten kiinni, ihan vaan tekstarilla tuli muistutus/varoitus ja siitä pari pvää meni.. niin paukahti liittymä kiinni. Muistutuslasku tuli sit myöhemmin vasta. :D

Sitten kerran tein maksusopimuksen, maksoi 5e. Kuitenkin tuli sitten maksumuistutus(reilusti ennen sovittua eräpäivää) ja sekin 5e maksoi. Eli ihan sama vaik ei olis tehnyt koko sopimusta.. asiakaspalvelu totesi niiden lähtevän automaattisesti, vaikka sopimuksen olisi tehnytkin. En tiedä miten nykyää menee.. kun ei ole ollut enää ongelmia tulojen kanssa vähään aikaan.

Miten sulla on varaa ostaa siihen prepaidiin puheaikaa työhösi tarvittavia määriä jos ei kerran ole nyt varaa maksaa sitä yhtä jäljellä olevaa puhelinlaskua?

Ja siis onhan sekin jo erääntynyt se toinen lasku. Eka muistutus tulee kun kaksi viikkoa maksu myöhässä. Sitten menee liittymä kiinni kun toinenkin lasku on erääntynyt (eli alkuperäisen laskun maksu on kuukauden myöhässä) ja silloin tulee samalla se toinen muistutus. Eli musta on ihan ok, että laskut on maksettava ajantasalle ennenkuin liittymä aukaistaan.

Olen ollut kesätöissä puhelinoperaattorin asiakaspalvelussa ja se on ihan laki, joka määrää operaattoreita sen suhteen, että KAIKKI erääntyneet laskut pitää olla maksettu ja sitten saa avata suljetun liittymän.
Mutta esim. niiden laskujen maksun ei välttämättä tarvitse vielä näkyä operaattorilla, jos maksu käyttäytymisesi on muuten ollut aina ok, eli ne voivat sielä asiakaspalvelussa kyllä uskoa sun sanaa, jos sanot että justiin mkasoit, mutta eivät vaan vielä näy. Ne liittymät menee sitten uudelleen kiinni, ellei se maksu ala näkyä muutaman päivän päästä.

Halvimpaan ei muuten liittymissä kannata aina luottaa. Esim. tiedän lukemattomia tyyppejä, joilla on olut saunalahden kanssa älyttömästi ongelmia. Esim. kuuluvuusongelmia ja laskut jatkuvasti väärin.
Kahdella kaverilla ei 3g toiminut IKINÄ kännykässä ja silti datapakettia veloitettiin sen määräaiaisen ajan, vaikka ei toiminut. Yksi kaveri sai jatkuvasti karhukirjeitä, koska laskut maksamatta ja meni ulosottoonkin. Loputaselvisi, että olikin ihan operaattorin moka. Sauniksen asiakaspalvelusta on mullakin pari tosi törkeää kokemusta.

Olen ollut kesätöissä puhelinoperaattorin asiakaspalvelussa ja se on ihan laki, joka määrää operaattoreita sen suhteen, että KAIKKI erääntyneet laskut pitää olla maksettu ja sitten saa avata suljetun liittymän.
Mutta esim. niiden laskujen maksun ei välttämättä tarvitse vielä näkyä operaattorilla, jos maksu käyttäytymisesi on muuten ollut aina ok, eli ne voivat sielä asiakaspalvelussa kyllä uskoa sun sanaa, jos sanot että justiin mkasoit, mutta eivät vaan vielä näy. Ne liittymät menee sitten uudelleen kiinni, ellei se maksu ala näkyä muutaman päivän päästä.

Halvimpaan ei muuten liittymissä kannata aina luottaa. Esim. tiedän lukemattomia tyyppejä, joilla on olut saunalahden kanssa älyttömästi ongelmia. Esim. kuuluvuusongelmia ja laskut jatkuvasti väärin.
Kahdella kaverilla ei 3g toiminut IKINÄ kännykässä ja silti datapakettia veloitettiin sen määräaiaisen ajan, vaikka ei toiminut. Yksi kaveri sai jatkuvasti karhukirjeitä, koska laskut maksamatta ja meni ulosottoonkin. Loputaselvisi, että olikin ihan operaattorin moka. Sauniksen asiakaspalvelusta on mullakin pari tosi törkeää kokemusta.

Mä taas oon ollu saunalahden asiakas jo 7-8vuotta muistaakseni ja koskaan ei mitään ongelmia. Jonotusajat on joskus ärsyttävän pitkiä asiakaspalveluun mutta muuten on kaikki toiminut niinkun pitääkin ja mahdolliset operaattorin virheetkin on korjattu kun vaan on asiakaspalveluun asiallisesti soittanut.
Tuossa välissä tais olla puolisen vuotta telefinland mutta palasin äkkiä saunalahteen ton kokeilun jälkeen. Siellä ei kyllä laskutus toiminut.

Paljonko se erääntynyt lasku ja saldo on yhteensä?
Operaattoreilla on olemassa ns. luottoraja esim. DNA:lla se oli ja taitaa olla edelleen 500€ sisältää siis jo laskutetut erääntymättömät ja nykyisen kertyvän saldon.

Kun näiden yhteenlaskettu summa ylitti tuon 500€ asiakkaille lähti tekstari että liittymä suljetaan ja sen saa avatuksi maksamalla laskut ja kertyvän saldon.

Itse olin näitä perimässä aikoinaan ja 98% asiakkaista tuli yllätyksenä moinen luottoraja vaikka sekin selkeästi toimitusehdoissa mainitaan ja allekirjoituksellaan asiakas ne on hyväksynyt liittymää ottaessaan. (mutta eihän niitä kukaan koskaan taida lukea)

Siis ymmärsinkö oikein, että ap maksoi yhden laskun osittain? Siis tyyliin, että lasku on 30e mutta päätänpä pokkana maksaa siitä vain 10e...
Kaveripiirissä kuulemma on ollut sellaisia tilanteita, että liittymä menee heti kiinni jos se ensimmäinen lasku myöhästyy. Tosin nämä asiakkaat ovat sellaisia ongelma asiakkaita eli ei ole eka kerta kun laskut totaallisesti menevät perintään