Puhelin ahdistelua

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
:kieh:

Monta monta viikkoa on soittanu minulle joku "tuntematon". ( puhelimessa lukee siis vaan noin ). En ole vastannut kun ajattelin että on joku lehtimyyjä ( :ashamed: ). Viikko sitten ajattelin että vastaan ettei tarvitse enää soitella, soittelee iltasinkin. Vastasin ja tuo löi luurin korvaan. :o
Taas jatko soittelua ja olen hylänny puhelut. Eilen illallakin soitti.
Nyt soitti taas ja vastasin ja löi taas luurin korvaan :o :o

Minuakin on kiusannut sellainen häirikkö. Puhelinvastaajaan saattoi jättää viestin, jossa oli minuuttitolkulla kodin tavallisia ääniä. Siinä kyllä saattoi olla jonkun tutunkin lapsi kännykän kanssa asialla. Monikaan ei tajua laittaa ensimmäiseksi nimeksi kännykän puhelinmuistioon AAAA ilman mitään numeroa. Minullakin oli puhelin, jolla samaa nappia jatkuvasti painamalla sai pistettyä tyhjä tekstiviesti listan ensimmäiselle. Kerran se teki taskunpohjalla tempun 8 kertaa peräjälkeen.

Mutta joo, puhelinhäirikköön ei oikein muu tehoa kuin numeron muuttaminen salaiseksi. Eikä uutta numeroa sitten pidä levitellä kaikilla toreilla.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
ja poliisii saa tietoon kuka on soittanut, vaikka olisikin tuntematon numero.. jos menee aivan hirveäksi soitteluksi kannattaa käydä poliisilaitoksella..

Saako oikeesti? Jos ei kohta ala loppumaan niin tää tyttö lampsii sit asemalle. :kieh:

Se on lehtimyyjä.

Niillä automaatti soittelee numeroihin, ja sit kun puheluun vastataan se yhdistyy jollekin lehtimyyjälle. Jos kaikilla myyjillä on just puhelu menossa, kone ei löydä ketään siihen vastaamaan vaan puhelu katkeaa.

Tällä tavalla ne ehtii soittaa useemman numeron läpi, kun ei mee aikaa siihen että oottelee luurin päässä että vastataanko vai ei.

Se on lehtimyyjä.

Niillä automaatti soittelee numeroihin, ja sit kun puheluun vastataan se yhdistyy jollekin lehtimyyjälle. Jos kaikilla myyjillä on just puhelu menossa, kone ei löydä ketään siihen vastaamaan vaan puhelu katkeaa.

Tällä tavalla ne ehtii soittaa useemman numeron läpi, kun ei mee aikaa siihen että oottelee luurin päässä että vastataanko vai ei.

Aikoinani kysyin puhelilaitokselta, että mitä tuollaisissa tapauksissa kannattaa tehdä. Kertoivat, että soittajan jäljittäminen maksaa ja laskua voi yrittää jälkikäteen periä häiriköltä, mutta se vaatii oikeustoimia. Totesin homman liian vaivalloiseksi ja vaihdoin vain numeron salaiseksi.

Vai niin, Joo. Elikkä jos linjalta ei tosiaan kuulu yhtään mitään, niin silloin asioi automaatin kanssa. Hengitys tai muu mökä kielii sitten häiriköstä, kuten myös öiset puhelut. Puhelinmyyjienkin pitää lopettaa tarpeeksi myöhään iltaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

Monta monta viikkoa on soittanu minulle joku "tuntematon". ( puhelimessa lukee siis vaan noin ). En ole vastannut kun ajattelin että on joku lehtimyyjä ( :ashamed: ). Viikko sitten ajattelin että vastaan ettei tarvitse enää soitella, soittelee iltasinkin. Vastasin ja tuo löi luurin korvaan. :o

ettei vaan olis sama tuntematon joka mulle soittelee. mä en es vastaa niihi enää.. ja olen huomannut että ei toi "mun" häirikkö ainakaan jaksa kauaa soittaa kun jo ite katkasee.. soittaakseen kohta uudelleen. onneks mul on kiva soittoääni:D, sitä kuuntelee huvikseenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
ja poliisii saa tietoon kuka on soittanut, vaikka olisikin tuntematon numero.. jos menee aivan hirveäksi soitteluksi kannattaa käydä poliisilaitoksella..

Saako oikeesti? Jos ei kohta ala loppumaan niin tää tyttö lampsii sit asemalle. :kieh:

Kyllä saa.
Pistä vaan ylös aina kun tuommoinen puhelu tulee. Sitten kun faktaa on tarpeeksi niin eikun polliisin pakeille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:

ettei vaan olis sama tuntematon joka mulle soittelee. mä en es vastaa niihi enää.. ja olen huomannut että ei toi "mun" häirikkö ainakaan jaksa kauaa soittaa kun jo ite katkasee.. soittaakseen kohta uudelleen. onneks mul on kiva soittoääni:D, sitä kuuntelee huvikseenkin.

Minä ihan suoraan vaan hylkään puhelun. En viitsi kuunnella edes soittoääntä :D

Yhteistyössä