Puhdistuskuuri tms.!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!

Vieras
Mikä puhdistuskuuri, nesteenpoistaja, makeanhimon viejä jne jne, on ollut teillä hyvä aloituspotku laihduttamiseen tai tukenut siinä?

Kaikki ehdotukset otetaan vastaan...

Sairaaladieetti oli aivan loistava alku laihduttamiselleni. Hävisi makeanhimo ja painoa lähti 13 päivän aikana 9 kiloa. Tämän jälkeen paino ei ole noussut, vaan laskenut vielä 4 kiloa. Tästä on hyvä jatkaa :)

Mä olen kokeillut vaikka mitä!

Puhdistuskuurista kokeilin joskus sellasta 24h paastoa. Sen nimeä en muista, 24 sen nimessäkin mainittiin. Siinä juotiin samalla greippimehua ja ruokaöljyä. Tehokkaasti tyhjensi. Pari kiloa tais lähteä, ehkä vajaa kilo pysyi pois. Kammo jäi greippiin!
Lentoemäntädieetillä (sillä neljän päivän hommalla) lähti ehkä pari kiloa pysyvästi. Se oli ihan hyvä alku dieetille, mutta tosiaan vain alkuna. Ei sitä pidemmän päälle jaksaisi tai kannattaisikaan.
Cla valmisteita olen syönyt pariin kertaan parisen purkkia. Ekalla kerralla tuntui, että kiinteyttää vähän (muun ruokavalion lisänä). Tokalla kerralla ei tuntunut olevan mitään apua, vaikka söin samalla vihreää teetä sisältäviä kapseleita ja liikuin paljon.
Kromia koitin joskus makean himoon, ei mitään hyötyä.
Antisalt valmiste poisti vähän nestettä ja tasopainotti verenpainetta.

Mun BMI on ollut noita kokeillessa sellaset 27. Nykysin olen oppinut, että kun syö vähemmän kun kuluttaa niin se on kaikista tehokkainta. Pieniä aterioita, usein päivän aikana ja liikuntaa. Paljon proteiinia, hyviä rasvoja ja hyviä hiilareita niin pysyy nälkäkin poissa. Nyt on BMI 26 ja todennäköisesti se tästä pikku hiljaa laskee normaaliin.

Onko tämä sairaaladieetti, vai onko niistä monta eri versiota??

1 pv
AAMIAINEN: kahvia ilman sokeria
PÄIVÄLLINEN: 2 keitettyä munaa, vähän suol. pinaattia (tai tuoretta kurkkua)
ILALLINEN: 1 iso grillipihvi (ei koko aikana sianlihaa), vihreää salaattia ja kaikenlaisia hedelmiä (kuinka paljon tahansa)

2 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 iso sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 1 iso pihvi, vihreää salaattia ja kaiken sortin hedelmiä
ILLALLINEN: keitettyä kinkkua (taui kalkkunaa)

3 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 iso sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 2 keitettyä munaa, salaattia, tomaattia
ILLALLINEN: keitettyä kinkkua

4 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
PÄIVÄLLINEN: 1 keitetty muna, porkkanoita raakana tai keitettynä, juustoa (esim. emmental)
ILLALLINEN: hedelmiä, luonnon jogurttia (0,5l)

5 pv
AAMIAINEN: porkkanoita sitruunamehun kera ja mustaa kahvia
PÄIVÄLLINEN: höyrytettyä kalaa ja tomaattia
ILLALLINEN: 1 pihvi, vihreää salaattia

6 pv
AAMIAINEN: musta sokeriton kahvi, 1 sämpylä
PÄIVÄLLINEN: grillattua broileria (ilman nahkaa)
ILLALLINEN: 2 keitettyä munaa ja porkkanoita

7 pv
AAMIAINEN: tee+sitruunamahua, ei sokeria
PÄIVÄLLINEN: 1 grillipihvi, hedelmiä
ILLALLINEN: vapaasti mitä ikinä haluat

8 pv
dieetti alkaa alusta taas viikoksi, sen jälkeen tavallinen ruokailu.

Mä toteutin tuon sairaaladieetin tuon linkin ohjeen mukaan ja se tosiaankin toimi:

http://www.kauneusjaterveys.fi/node/10810

Itseasiassa oli aikamoisen helppoo syödä tuon mukaan, nälkää ei tuntenut sitten kolmannen päivän. Piti vähän niinkuin pakottaa itsensä syömään ja 9 kiloa lähti mun mielestä tosi helpolla tavalla. Ja pysyvästi :)

Method Drain Detox minulla nyt käytössä toista päivää ja voin suositella! :) Vähän skeptisesti ostin tuotteen (24? Itiksen toisessa Life-myymälässä, siinä joka on Citymarketin lähellä) mutta myyjä suositteli ja painoni on juminut tarpeeksi kauan. Olen siis tätä aiemmin laihduttanut 15kg, joista 13kg on pysynyt poissa (minulla bmi yli 40). No, itse tuotteeseen...

Sitähän siis laitetaan mitallinen 1-1,5 litraan vettä ja juodaan päivän mittaan. Lisäksi kasvislientä, vettä, vihreää teetä jne. niin että kasaan tulee vähintään saman verran kuin tuota "litkua". :D Maku oli aika puiseva, kuin todella laimeaa ja yrttistä mehua...minulla makuna siis vihreä omena, joka sopii myös kilpparihäiriöiselle. Sitruuna-maku on kuulemma parempaa...no, eka päivä (eli eilinen) alkoi vähän inhottavasti kun en ole tottunut juomaan suuria määriä. "Litkun" maku inhotti ja hörpinkin sitä pienissä erissä aamulla nippanappa kolmisen desiä. Reilu 2 tuntia juomisesta lähdin ulos ja kappas; viikkoja kiusannut väsymys ei tuntunut yhtä pahana ja palelin kovasti (myyjän mukaan kertoo siitä että kuonat lähtevät liikkeelle), jaksoin kuitenkin hyvin iltapäivään jolloin "pienet torkut" todellakin jäivät pieniin ja söin kohtuudella lohta sekä kasviksia. Illalla pyörähdin vielä kaupungilla ja vaikka ostin herkkuja varastoon (odottamaan erästä juhlaa), ei tehnyt yhtään mieli syödä niitä. :) "Litku" meni illan mittaan alas jotenkin.

Toinen päivä oli tänään ja oloni on paitsi virkeä (pärjäsin 6 tunnin yöunilla!), mutta ei tee mieli ruokaa kuin äärimmäisen nälän uhatessa. :o Tämä on itselleni ihan uusi tunne, sillä olen ahminut viime vuodet ja pelkkä ruoan tuoksukin saa kuolan valumaan! Mutta ei tänään; söin eilistä lohta kasviksilla kun muu perhe herkutteli vaikka millä. Pudistin vain päätäni mm. tuoreelle leivälle, joka ennen sai aikaan ahmimis-reaktion! Hyvä minä!!!!!!!!!!! :D Ajatus on kulkenut tänään jotenkin selkeämmin eikä tosiaankaan kaikki pyöri ruoan ympärillä. "Litku" meni tänään kivuttomasti alas ja vesi myös, join itseasiassa vähän enemmän kuin suositeltiin. Kävin suihkussa ja huomasin että tukkani rasvoittuu nyt herkemmin mutta toisaalta kasvojeni iho on tasaisemman oloinen. Kuukausia vaivannut ihottumaläiskä ei ole kutissut näiden kahden päivänä lainkaan.

Yhteistyössä