Puhdas rotu vai sekarotuinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei niitä tarvitsekaan kuvata, jos ei ole mitään syytä. Ei niitä rotukoiriakaan kaikkia kuvata, kun ei ole mitään syytä. Mutta jalostus ja harrasttuskäyttöset kuvataan melko usein.

.
Mä kyllä kuvautin mun rotukoirat jo ennen kuin oli mitään syytä (olenko mä vähän rasisti?).
Mut en mä niitäkään käyttänyt jalostukseen, vaikka ihan hyvät oli tulokset.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24924296:
Mä kyllä kuvautin mun rotukoirat jo ennen kuin oli mitään syytä (olenko mä vähän rasisti?).
Mut en mä niitäkään käyttänyt jalostukseen, vaikka ihan hyvät oli tulokset.

Siis ilman syytä? Tekisi mieli kysyä että miksi, mutta se lienee turhaa, jos ei kerran syytä ole.

Mun päähäni ei kylläkään mahdu se, että miksi kuvata ilman syytä? Siis sehän on, kun heittäisi rahaa roskiin. Jos et kerran tee sillä tiedolla mitään, niin se oli siinä kohtaa pelkkää rahojen tuhlaamista. Mutta tokihan jokainen saa käyttää rahansa, kuten haluaa :D

Onko sulla tapana viedä koiria verikokeeseenkin ilman syytä? Tai magneettikuvata niitä ilman syytä? Ja tämä EI nyt sitten ole vittuilua :D Vaan mä ihan aidosti olen nyt melko ihmeissäni. Kun en tajua että miksi teettää koirilla turhia tutkimuksia, joiden tuloksilla ei tee mitään. Rahoittaminen on aina riski, joten ilman mitään syytä en koiriani lähde rauhoittamaan ja kuvaamaan enkä käsitä miksi kukaan muukaan niin tekisi.

Puhdasrotuinen vastuulliselta, meilummin vähän "pienemmältä" kasvattajalta, joka ei teetä pentueita pentueiden perään on meidän valinta.

Näin mekin teimme, juuri tarkkailussa tuo pentueiden määrä ja tahti missä ajassa ne tehdään. Kertoo kasvattajasta paljon, juurikin motiiveista tehdä pentuja.
Päivääkään en ole katunut, saimme mahtavan kasvattajan.

Siis ilman syytä? Tekisi mieli kysyä että miksi, mutta se lienee turhaa, jos ei kerran syytä ole.

.

No podhis oli silloin ennen vanhaan aika harvinainen rotu Suomessa ja tarkoitus oli mennä näyttelyihin (ja mahdollisesti käyttää jalostukseenkin). Joten halusin alustavasti tietää, että "kannattaako" (koska tikkauksen takia kuitenkin rauhoitettiin).
Ensimmäisen kanssa en ehtinyt moneenkaan näyttelyyn ja toinen kuvattiin sen vuoksi, koska joka tapauksessa myös se jouduttiin rauhoittamaan (muun toimenpiteen vuoksi). Siinä samalla rauhoituksella se sitten meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24923830:
Montakohan sekarotuista koiraa on lonkkakuvattu?

Meidän sekarotuinen on kuvattu :D Tosin oireiden takia :( Ontui etupäätä ja samalla kun kuviin nukutettiin, kuvattiin niin etu-kuin takapää. Olkapäästä löytyi muutoksia :/

Meillä on kultainen-/labradorinnoutajamix, joka hankittiin ihan siksi, että halusimme kyseisten rotujen yhdistelmän ja sellainen sattumalta osui kohdalle. Vanhemmat terveitä koiria, emme kuitenkaan kuvittele, että meidän koiramme olisi jotenkin terveempi kuin puhdasrotuiset. Koulutettavuudesta taas sen verran, että ei ne noutajat aina niitä helpoimpia ole...

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24924414:
No podhis oli silloin ennen vanhaan aika harvinainen rotu Suomessa ja tarkoitus oli mennä näyttelyihin (ja mahdollisesti käyttää jalostukseenkin). Joten halusin alustavasti tietää, että "kannattaako" (koska tikkauksen takia kuitenkin rauhoitettiin).
Ensimmäisen kanssa en ehtinyt moneenkaan näyttelyyn ja toinen kuvattiin sen vuoksi, koska joka tapauksessa myös se jouduttiin rauhoittamaan (muun toimenpiteen vuoksi). Siinä samalla rauhoituksella se sitten meni.

Eli sen ekan koiran kuvaukseen oli siis kuitenkin syy. Jos jalostuskäyttö mahdollisesti siintää mielessä, on siinä syy kuvata. Ja jos kerran meni muun toimenpiteen yhtydessä, niin aina parempi.

Mikäli en harrastaisi tuon rotupentuni kanssa, se kuvattaisiin silti, koska se ehkä, mahdollisesti menee jalostuskäyttöön.

Yhteistyössä