Puetteko bodyja 1,6v lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja +
  • Ensimmäinen viesti
+
Käytättekö 92cm kokoisella vielä bodyja? Meidän lapsi oli 1v neuvolassa 81cm ja nyt 1v 1kk iässä jo 82cm eli pituuskasvu edelleen huimaa. Kävellyt jo 4 kuukautta. Hoidon on aloittamassa ensi vuoden puolella. Laskeskelin että tällä kasvuvauhdilla 90 vaatteita aletaan käyttää jo 4 kuukauden päästä (tosin 86 vaatteiden piti mun laskujen mukaan tulla käyttöön vasta vuoden vaihteessa, mutta niiden käytössä jo toinen kuukausi menossa.) Vieläkö olette 1v 5kk ikäisellä käyttäneet bodyja kotona? entä hoidossa? Alkaisin jo pikkuhiljaa ostelemaan niitä varastoon...

Hanna
En käytä.

Todella epäkäytännölliset tuon ikäisellä.
Ei tule pottailusta ei mistään mitään, koska potalla on saatava vaatteet hyvin pois ja takaisin ja kun lapsi haluaa jo itse pukea itseään niin en laittaisi lasta venuttamaan bodya päälleen.

Housut ja paita linjalla mennään

vieras
Meillä poika 2,5 v ja edelleen bodyt käytössä. Tulee olemaankin niin kauan kuin vaippakin. Koko tällä hetkellä se 92 cm. Tänään oli kaverin 3v hoidossa ja hänelläkin vielä vaippa. Vaikka vaippa ei edes kovin märkä roikkui se "polvissa" ja selkä paljaana kun housut roikkuivat. Ei siis ollut bodya enään.

s
se pituuskasvu saattaa hidastua jossain vaiheessa eli ei mun mielestä kannata jättää "laskujen varaan " .
Mutta asiaan: meidän 1.6 v käyttää bodyja ja ne on mielestäni näin talvella käteviä ; ei jää selkä paljaaksi kun ulkona temmeltää. Kai se on ihan maku asia.

j
Meillä jäi pois 1,5-vuotiaana, kun oppi kävelemään. Tosin varmaan asiaan vaikutti sekin että oli kesä. Ehkä olisin talvella vielä bodeja pitänyt. Eli 86cm oli meillä viimeiset.

n
kyllä meidän tytöllä käytetään melkein pelkästään bodyja... tytöllä ikää 1,5v..
tosin meidän pikkuiita on vain 76cm ja käytössä vaatteissa koot 74-80. osa 80centtisistä vaatteista on vielä hurjan isojakin..
meillä mennään varmaan hyvin pitkään bodyilla, kun niitä on varastossa aina kokoon 90, kun olen saanut niitä sukulaisen lapsilta käytettyinä.. ja ne lapset ovat olleet isoja...

Tinii harmaana
Meillä on samanlainen pituuspyrähtelijä, tyttö nyt 1v4kk.
Kasvukontrollissa oli 1v3kk 81cm, syntyessään 46,5cm. Neuvolassa seuraavat kasvua hormonihäiriön mahdollisuuden takia.

Käytössä on nyt 86cm bodyt ja varmasti tullaan käyttämään vielä 92senttisiä bodeja kun ne on niin käteviä kun eivät rullaudu ylös eikä tyttö saa vaippaa otettua pois.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja s:
se pituuskasvu saattaa hidastua jossain vaiheessa eli ei mun mielestä kannata jättää "laskujen varaan " .
Mutta asiaan: meidän 1.6 v käyttää bodyja ja ne on mielestäni näin talvella käteviä ; ei jää selkä paljaaksi kun ulkona temmeltää. Kai se on ihan maku asia.
Joo ja meillä nuo 90-92 koon bodyt tulis (laskujen mukaan) huhti-toukokuussa käyttöön eli kesäksi... ja jos kesä on yhtään samankaltainen kuin viime kesä niin sitten ovat kyllä turhia, hiostavat vaan. Vois tietenkin pari 90 ostaa varuilta, jos sattuu jotain kivoja näkemään, mut ettei ny ala varta vasten hamstraamaan. :)
Sitä pituuskasvun hidastumaa odotellessa...

m
Meillä lapset käyttäneet bodyja niin kauan kunnes alkoivat käydä potalla, eli isoimmat taisi olla 86cm ja ikaa 1½-2 vuotta(meillä aika pienikokoisia nuo lapset 92 koko meni sitten 3 vuotiaana)

Yhteistyössä