Psyykkinen sairaus lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuki ja turva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuki ja turva

Vieras
Mitä ajattelette ihmisestä jolla on joku sairaus (psyyke mutta diaknooseja ei kerrottu)
on muutaman vuoden kunnossa, tekee lapsen ja "sekoaa"
Tulee ero ja lapsen lähi huomaa lapsen varttuessa lapsensakin olevan taipumusta psyykkiseen sairauteen.
Hakee lapselle apua ja koettaa parhaansa. Kertoo lapsen toisen bio vanhemman olevan taipuvainen myös psyykkiseen sairauteen mutta ei kerrottu mikä on diagnoosi.
Lapsen lähi antaa lasta hoitavien tahojen ottavan selvää mikä lapsen toisella bio vanhemmalla on diagnoosi jotta helpottuisi mahdollinen lapsenkin diaknoosi ja selvyys onko mahdollisesti ehkä perinnöllisestä taudista kyse.
Lapsen etä(bio)vanhempi kieltää antamasta omia tietojaan :(
Ja nauretaan lapsen lähivanhemmalle että kärsikää nyt vaan ne samat tutkimukset kunnes asia selviää :(

Huokaus, tällasia mietteitä taas tulee kun koetat hakea lapselle apua ja saada hoitoon..
Minkälainen etävanhempi nauttii kun saa kiusata lasta, tai millainen isovanhempi kun myös tietää oman lapsen sairauden diaknoosin mutta ei suostu kertomaan.

Ei se lapsen vanhemman diagnoosi välttämättä kerro mitään lapsen tulevasta diagnoosista. Muuta kuin sen, että taipumusta psyykkisiin häiriöihin on olemassa perinnöllisesti.

Kannattaa ajatella niin että lapsi oireineen on se sama riippumatta millainen leima otsalle laitetaan.

[QUOTE="hmmm";26238570]No vaikka kukaan ei kertois mitään, niin oikeilla tutkimuksilla, se diagnoosi saadaan selville[/QUOTE]

Kyllähän minä sen tiedän että tutkimuksilla selviää jos selviää. Sitä en tajua miksi salataan jos on taipumusta psyyke sairauteen etävanhemmalla ja nautitaan kun en saa lastani kuntoon.

[QUOTE="vieras";26238576]Ei se lapsen vanhemman diagnoosi välttämättä kerro mitään lapsen tulevasta diagnoosista. Muuta kuin sen, että taipumusta psyykkisiin häiriöihin on olemassa perinnöllisesti.

Kannattaa ajatella niin että lapsi oireineen on se sama riippumatta millainen leima otsalle laitetaan.[/QUOTE]

Sillä voidaan mahdollisesti sulkea nuo pois. Käsitin eroni jälkeen että ex oli pitkään (vuosia) hoidossa kunnes diagnoosi varmistui eli ei siis ehkä mikään tavanomainen helppo mitä voisi heti epäillä tai jotain. Eivät suostu kertomaan jotta minun lapsi saa saman käsiä kuin ex anopin

[QUOTE="Siis";26238593]Taipumusta sairauteen? Ei kai mistään saa diagnoosia sille että on "taipumusta psyykkiseen sairauteen"?[/QUOTE]

No taipumusta ja taipumusta, sukurasitetta olisi oikea sana.
Kun se tiedetään että exän puolella on. Ex sairastui uudelleen kun lapsi syntyi.
Me alettiin olemaan ja koko sinä aikana ei niitä oireita, sama oireet nyt lapsella jotka oli silloisella exällä.

Niin, miksi salaa? Se on toinen asia, mutta täysin toinen on sitten lapsen asia. Mä en antais tuossa tapauksessa olla tollasten pölkkyjen mikään este; vaan näyttäsin että tietoa ja apua saadaan ilman heitäkin.
Ja ettet vaan turhaan pelkäisi, että on sairaus, vaikak ei ole?

[QUOTE="a.p";26238613]No taipumusta ja taipumusta, sukurasitetta olisi oikea sana.
Kun se tiedetään että exän puolella on. Ex sairastui uudelleen kun lapsi syntyi.
Me alettiin olemaan ja koko sinä aikana ei niitä oireita, sama oireet nyt lapsella jotka oli silloisella exällä.[/QUOTE]

Eli sä näet että samat oireet, mutta se ei riitä sulle?

Minulla on todettu skitsofrenia ja menetin lapsen exälle lapsi sairastui ja en todellakaan kertonut omaa diagnoossiani mitä vittua se sille kuuluu joten ymmärrän ettei sinulle kerrota ja kyllä ne saa tutkimalla selville mikä sillä tenavalla on sama mikä sillä exällä vai joku muu mitä väliä miksi sinun täytysi tietää mikä on exälläsi exääsikö syytät
minun muksuni on nyt sairaalajaksolla ja voihan se olla että sillä on sama kuin minulla mutta miksi minun pitäisi se niille kertoa kun vei minun lapsenkin

Alkuperäinen kirjoittaja etä äiti;26238725:
Minulla on todettu skitsofrenia ja menetin lapsen exälle lapsi sairastui ja en todellakaan kertonut omaa diagnoossiani mitä vittua se sille kuuluu joten ymmärrän ettei sinulle kerrota ja kyllä ne saa tutkimalla selville mikä sillä tenavalla on sama mikä sillä exällä vai joku muu mitä väliä miksi sinun täytysi tietää mikä on exälläsi exääsikö syytät
minun muksuni on nyt sairaalajaksolla ja voihan se olla että sillä on sama kuin minulla mutta miksi minun pitäisi se niille kertoa kun vei minun lapsenkin

Ehkäpä se auttaisi sitä lasta... Mutta mitä vittua siitä, kun SUA on loukattu...

Yhteistyössä