Psykoterapeutti käski mun mennä päivystykseen...

hakemaan masennuslääke resepti heti tänään kun oon jo niin pahassa jamassa ja omalääkärille on aika vasta ens viikolla.. niin mitä mun pitää oikeen sanoa siinä luukulla että ne tietää miks mä olen sielä? :ashamed: mulla on myös ahdistuneisuushäiriö niin siks on vähä vaikeeta edes mennä sinne :/
 
mä sanosin
Meet sinne päivystykseen ja sanot, että psykoterapeutin ohjeesta tulit heti päivystykseen masennuslääkkeen saamiseksi. Se lääkäri kenelle pääset kyl kyselee sulta loput, älä stressaa.
 
apuasaa
...että tulet terapeuttisi kehotuksesta, ja että taidat tarvita mielialalääkkeitä nyt. Tsemppiä! Itse käytin mielialalääkettä (hienompi nimi masennuslääkkeelle) viime talvikauden. Siitä oli kyllä apua. Jätin kesäkuussa pois, niin että ei niihin välttämättä juutu vuosikausiksi.
 
?
Saitko lääkkeet?

Kun yleensä tk-päivystyslääkäreitä ohjeistetaan niin, että mielialalääkkeitä ei sieltä anneta (reseptejä siis) vaan pitää mennä omaan terveyskeskukseen. Siskollani siis ahdistushäiriö ja lääkket oli loppu, päivystyksessä ei annettu vaikka näkivät koneelta että tämä lääkitys hänellä on. Piti mennä sitten yksityiseltä hakemaan. Eli jonotti ihan turhaan monta tuntia, kohtaus päällä.
 

Yhteistyössä