Propral paniikkihäiriöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="epävarma";28776238]kiitti kiitti kiitti<3 huh jopas helpotti:) mutta lääkäri ei ole määränny sitä mulle? Onko sillä väliä?:o[/QUOTE]
Ei ole. Tuo on turvallinen lääke.

[QUOTE="epävarma";28776238]kiitti kiitti kiitti<3 huh jopas helpotti:) mutta lääkäri ei ole määränny sitä mulle? Onko sillä väliä?:o[/QUOTE]

No kyllä sillä on väliä. En mä ainakaan uskaltaisi toisen reseptilääkettä ottaa

[QUOTE="vieras";28776248]Ei ole. Tuo on turvallinen lääke.[/QUOTE]

kiitos vastauksesta! Et tiedäkkään miten paljon tämä tieto helpotti.:) voisinpa vaa jotenkin korvata tän sulle:) mutta myöhemmin tulee se ongelma että tätä pitää hakea lisää lääkettä siis ja ennuskalla kertoa äitilleni koska se vaan sanoo "aina oot jännittäny ei tähän mitään lääkettä tarvita" miten saan sen uskomaan?:( ja ens vuonna oon lähössä ulkomaille ja mulla on ihan suunnaton lentopelko ehkä äiti sitten suostuu ja ymmärtää kun oikeesti pelkään:(:(

[QUOTE="vieras";28776256]No kyllä sillä on väliä. En mä ainakaan uskaltaisi toisen reseptilääkettä ottaa[/QUOTE]

mitä haittaa siitä sitten on? Saman reseptin se lääkäri mullekkin kuiteski kirjottaa? Mutta nyt oon taas ihan lähtöpisteessä MITÄ MÄ TEEN??!

[QUOTE="epävarma";28776260]kiitos vastauksesta! Et tiedäkkään miten paljon tämä tieto helpotti.:) voisinpa vaa jotenkin korvata tän sulle:) mutta myöhemmin tulee se ongelma että tätä pitää hakea lisää lääkettä siis ja ennuskalla kertoa äitilleni koska se vaan sanoo "aina oot jännittäny ei tähän mitään lääkettä tarvita" miten saan sen uskomaan?:( ja ens vuonna oon lähössä ulkomaille ja mulla on ihan suunnaton lentopelko ehkä äiti sitten suostuu ja ymmärtää kun oikeesti pelkään:(:([/QUOTE]

No voi hyvä ihminen, ei tarvii kiitellä. Mulla on ollut tuo lääke käytössä jo kymmeniä vuosia. Lukiossa esitelmät oli hirveitä, olispa ollut jo silloin tuo lääke. Oikeestaan minä muistan tuon jännityksen alkaneen jo ala-asteella.

Minä otan yleensä vielä puolikkaan Opamoxin poistamaan ahdistuksen tunteen. Tosin enää tässä iässä sitä ei hirveesti jännitä ja tosi harvoin tuohon turvaudun. Aika näköjään parantaa tässäkin tapauksessa.

[QUOTE="vieras";28776256]No kyllä sillä on väliä. En mä ainakaan uskaltaisi toisen reseptilääkettä ottaa[/QUOTE]
Kun kyseessä on Propral niin voi ottaa. Myöhemmin voi mennä hakemaan lääkäriltä ihan oman reseptin.

[QUOTE="vieras";28776293]No voi hyvä ihminen, ei tarvii kiitellä. Mulla on ollut tuo lääke käytössä jo kymmeniä vuosia. Lukiossa esitelmät oli hirveitä, olispa ollut jo silloin tuo lääke. Oikeestaan minä muistan tuon jännityksen alkaneen jo ala-asteella.

Minä otan yleensä vielä puolikkaan Opamoxin poistamaan ahdistuksen tunteen. Tosin enää tässä iässä sitä ei hirveesti jännitä ja tosi harvoin tuohon turvaudun. Aika näköjään parantaa tässäkin tapauksessa.[/QUOTE]

no muttavkiitos silti ja todella paljon!! Sama juttu mullakin alkoi ala-asteella.. Toivotaan että mullakin aika parantais:) nyt voin saada taas sen normaalin elämän takasin:) hyvää jatkia sulle:) oot mun päivän pelastus :)

[QUOTE="epävarma";28776317]no muttavkiitos silti ja todella paljon!! Sama juttu mullakin alkoi ala-asteella.. Toivotaan että mullakin aika parantais:) nyt voin saada taas sen normaalin elämän takasin:) hyvää jatkia sulle:) oot mun päivän pelastus :)[/QUOTE]
Mukava olla avuksi. Hyvää jatkoa sinullekin :)

[QUOTE="vieras";28776388]Mun reseptissä lukee 1/2 - 1 tabletti 1 -3 päivässä. Puolikas voi siis jo auttaa sinulle. Kokeile ensin sillä.[/QUOTE]

okei, kiitos sinullekkin:)

Miten kerron äidilleni että tarvitsen tätä lääkettä? Kun äiti kuitenkin sanoo" ei jännittämiseen lääkettä tarvita jne" oikeesti tartteen tätä, ja rohkaisua myös..

Propralia on eri vahvuuksia, katso kyljestä mikä siinä purkissa on. Jos otat liian vähän, siitä ei ole mitään tehoa, jos otat liian paljon, voi sinua väsyttää ja huimata. Itse olen ottanut joskus liian paljon ja se tuntui epämiellyttävältä.

Mutta kaiken kaikkiaan ihana lääke, olen sillä päässyt eroon paniikkihäiriöistä, jonka laukaisee esiintymisjännitys.

Miten kerron äidilleni että tarvitsen tätä lääkettä? Kun äiti kuitenkin sanoo" ei jännittämiseen lääkettä tarvita jne" oikeesti tartteen tätä, ja rohkaisua myös

Propralia on eri vahvuuksia, katso kyljestä mikä siinä purkissa on. Jos otat liian vähän, siitä ei ole mitään tehoa, jos otat liian paljon, voi sinua väsyttää ja huimata. Itse olen ottanut joskus liian paljon ja se tuntui epämiellyttävältä.

Mutta kaiken kaikkiaan ihana lääke, olen sillä päässyt eroon paniikkihäiriöistä, jonka laukaisee esiintymisjännitys.

hei hyvä kun kerroit:) enpä olisi tätä tajunnut ite:D täytyypä tsekata! Toimisipa mulla samalla tavalla!

Ei sinun tarvitse sanoa yhtään mitään äidillesi. Varaat vain ajan terveyskeskuslääkärille ja saat sieltä reseptin.

en vain tiedä, en uskalla mennä lääkärille yksin:( toisaalta olisi helpompaa kertoa äitille,mutta hän pitää Mmia kuitenkin sekopäänä ja tyhmänä jos tarvitsen lääkkeitä jännitykseen, helppohan niiden on hymyillä joita jännitys ei haittaa:( oon ihan masentunut vaan tälläiseatä asiasta.. Viime yönkin mietin menenkö yksin lääkäriin vai miten kerron äidille jos kerron.. Tai sitten elän ilman tätä lääkettä, mutta siinä tuhlaisin vaan elämääni olemalla hiljaa ja huomaamaton:(

HEIIII!!! Haeskelin tietoa Propral+lapsen migreenin estolääke ja etsintä johti tähän keskusteluun. Meillä on poika jolla on migreenikohtauksia nyt melkein viikottain ja ollaan saatu tuohon propraaliin resepti. Mutta arvelluttaa kovasti alkaa antamaan tuota :/ miten lapsenne on reagoineet kyseiseen lääkkeeseen? Meillä on 6v tuo potilas ja 2,5v-3vuotiaana on migreeni hälle diagnosoitu.

Toivottavasti joku teistä huomaa tämän ja kehtaisitte kokemusta jakaa tänne :)

Yhteistyössä