A
"ap"
Vieras
mun lapsi kovassa kuumeessa, pronaxen ja panadol menee koko ajan max annokset päällekäin. viime yöllä käytiin sairaalassa laskemassa kuumetta. pronaxenia annettiin iso annos, vaikka edellisestä kerrasta oli vasta 9 tuntia. kertoivat, että se on turvallinen lääke ja sairaalaoloissa sitä annetaan kyllä useammin eli vaikka 12 tuntia ei ollut kulunut niin poika sai ison annoksen lisää.
onko nyt jotain tällaista hurjan kuumeen nostattavaa virusta? tämä alkoi eilen klo 17 aikoihin. olemme lähdössä matkalle perjantaiaamuna, joten hieman tässä nyt mietin, että kauanko täällä kotona tätä kuumetta katselen. poika oli jo torstainkin sairaalassa, koska hänellä oli kova kylki- ja mahakipu. se meni ohi ja tulehdusarvot ym veriarvot olivat aivan normaalit. eli tämä kuume ei varmaankaan ole liittyväinen siihen torstain kovaan kipukohtaukseen...
Meille annettiin alustavaksi diagnoosiksi ärhäkkä adenovirus. Ja on kuulemma tänä syksynä TOSI ärhäkkä: nostaa korkean kuumeen useaksi päiväksi ja lisäksi voi tulla nielu- ja korvatulehdus. Meillä tuli myös silmätulehdus!
Meillä on uusi lääkäriaika keskiviikkona, ja huomennakin saamme mennä jos tuntuu, että menee vain huonommaksi. Antibiootteja ei suositellut ihan vielä, koska arveli, että todennäköisemmin on kyse viruksesta. Itse olin kipeänä viikonlopun ihan normiflunssassa, jollaisena adenovirus siis yleensä pukkaa päälle.