Pronaxen vaikutusaika!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emma mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emma mami

Vieras
Pojalla 1v7kk todettiin tänään taas korvatulehdus. Nestemäistä buranaa olen antanut korkeaan kuumeeseen. lääkäri kirjoitti pronaxenia joka on minulle kyllä tuttu. isoveljelle olen antanut ja on auttanut hyvin. pienemmällä nyt pari vuorokautta ollut 40 asteen kuume. annoin pari tuntia sitten pronaxenin ja kuume edelleen 39,7. :( mulla ei tietenkään ole panadolia jota vois vissiin antaa lisäksi. on niin kurjaa katsoa kun toinen on niin kipeä :( eikä kuume laske..

Pronaxenin vaikutusaika on 12 h, joten sitä ei voi tosiaan antaa vasta kuin aamulla. Mutta panadolia voit antaa täyden annoksen nyt ja toisen yöllä 3-4 jälkeen
Muoks.
Anteeksi luin että sinulla ON panadolia...
Buranaa älä nyt anna

Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole koskaan tehonnut pronaxen korkeaan kuumeessa, ei ikänä. Aina on pitänyt antaa Burma, panadol kaltaisia SÄÄNNÖLLISESTI että kuume pysyy aisoissa. Nyt ei auta luona mennä panadolin ostoon tai koittaa lievittää lapsen oloa. Ja vaihda pronaxen kokonaan buranaan.

Meille lääkäri neuvoi antamaan sekä Panadolia että Pronaxenia. Panadol alkaa vaikuttamaan jo puolen tunnin päästä ja Pronaxen kahden. Panadolia voi antaa 8 tunnin välein ja Pronaxenia 12 tunnin välein.

Noin 12 tunnin välein voi antaa Pronaxenia, Buranaa ei sen kanssa. Panadol laskee joskus lapsilla paremmin kuumetta, sitä pitäisi kyllä nyt saada. Alle 39 olisi hyvä saada kuume laskemaan.

Noin 1-1,5h pitäs alkaa vaikuttamaan riippuen siitä, että onko nestemäisenä vai suppona. Jos on ruokailtu ennen lääkkeen ottoa, saattaa vaikuttaa puoliintumiseen. 2krt/vrk voi antaa Pronaxenia.

Yhteistyössä