pronaxen tulehduskipulääke asiaa

Elikkäs meillä on tuo reilu 8kk alkanut tekemään hampaita ja olen antanut hänelle panadolia mutta se ei oikeen tunnu auttavan niin meillä olis tuolla kaapissa pronaxenia niin uskaltaako sitä antaa hänelle? Painoa pojalla on 12,3 kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Niin meilläkin on sitä määrätty 1,5 vuotiaalle muttako siinä on suositus ettei saa antaa alle yksivuotiaalle niin nyt mietin että uskallanko antaa sitä tuolle reilu 8 kuiselle... :/

Muistaakseni siinä on painoraja? Olisin kans antanu omalleni, mutta lääkäri kielsi, kun ei ollut painoa tarpeeksi. 1,5 vuotias sitä meilläkin sai.

 
Meillä lääkäri määräs Pronaxenia 8kk ikäiselle kun käytiin nivustyräleikkauksessa. Apteekki ei meinannut sitä silloin antaa vaan soitti lääkärille vielä varmistaakseen, että se on varmasti ok antaa sitä noin nuorelle.Meillä poika paino silloin reilut 8kg.
 
Meillä lääkäri määräs Pronaxenia 8kk ikäiselle kun käytiin nivustyräleikkauksessa. Apteekki ei meinannut sitä silloin antaa vaan soitti lääkärille vielä varmistaakseen, että se on varmasti ok antaa sitä noin nuorelle.Meillä poika paino silloin reilut 8kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Alkuperäinen kirjoittaja kossien äitee:
Niin meilläkin on sitä määrätty 1,5 vuotiaalle muttako siinä on suositus ettei saa antaa alle yksivuotiaalle niin nyt mietin että uskallanko antaa sitä tuolle reilu 8 kuiselle... :/

Muistaakseni siinä on painoraja? Olisin kans antanu omalleni, mutta lääkäri kielsi, kun ei ollut painoa tarpeeksi. 1,5 vuotias sitä meilläkin sai.
Niin tuossa mikä minulla on tuo lääkeannostus nii se alkaa 12 kilosta ja meillä tuo 8 kuinen painaa sen 12,3 kiloa eli sen mukaan vois antaa muttako siinä on se ikäraja niin sitä mietin, soitin apteekkiinkin niin sanottiin että ei alle 1 vuotiaalle...

 
Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Kai siinä on sitte joku häilyvä raja... tai sitten lääkärit punnitsee sen tarpeen mukaan, että onko kipua 'tarpeeksi'- leikkaus tai hampaat...

Jos koitat soittaa vielä päivystykseen lääkärille?
Minä soitin jo lks:ään niin se vastaanottovirkailija sano mulle että sellaista lääkettä ei saa antaa kun sille kenelle se on määrätty :| Eikä edes suostunut lääkäriltä sitä asiaa kysymään että saako sitä antaa tässä tilanteessa, tuumas vaan että tämä ei ole päivystysasia...
 
hei
Mitäpä jos pirautat vielä yksityiselle lääkärille ja kysyt asiaa. Keskussairaalassa varmaan lääkäreillä muutenkin kiirettä etteivät halua enään "pikku" asioilla kuormitaa. Yksityiseltä lääkärikeskukselta voisit saada vastauksen.
 
vieras
Meillä sai puoli vuotias reseptin kovrvatulehduksen takia. Minusta tuo on ihan järjetön sääntö että et voi antaa toiselle määrätystä pullosta sille joka tarvii. Pitääkö sen takia käydä lääkärissä hakemassa resepti ja hakea sit apteekista toinen samanlainen pullo? Eri asia sit jotku tiettyyn tautiin liittyvät lääkkeet.
meillä oli tuo annostus 1,5 ml.
 
poikia3
Erohan on nyt siinä, että pronaxen on reseptilääke. Siksi sitä ei ilman lääkärin ohjetta saisi antaa kenellekään.

Mutta siihen 10023 numeroon voisi vielä soittaa, siis terveysneuvonta puhelimeen.

Onko se 8 kk ikäinen kivulias vai kuumeinen hampaiden tulon takia? Olethan antanut esim. viilennetyn pururenkaan?
 
mie
pronaxenia voi mun mielestä antaa jos ei annostusta ylitä ja tosiaan vain 2 kertaa vuorokaudessa. sun lapsen kokoselle antasin 2ml. tietysti jos lapsella astmalääkitys ei pidä antaa!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
pronaxenia voi mun mielestä antaa jos ei annostusta ylitä ja tosiaan vain 2 kertaa vuorokaudessa. sun lapsen kokoselle antasin 2ml. tietysti jos lapsella astmalääkitys ei pidä antaa!!!!
Miksi ei astmalääkityksen kanssa sovi antaa? Tarkoitatko kortisonia vai ventolinea?
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
pronaxenia voi mun mielestä antaa jos ei annostusta ylitä ja tosiaan vain 2 kertaa vuorokaudessa. sun lapsen kokoselle antasin 2ml. tietysti jos lapsella astmalääkitys ei pidä antaa!!!!
Miksi ei astmalääkityksen kanssa sovi antaa? Tarkoitatko kortisonia vai ventolinea?
Mä en uskaltais antaa ilman lääkärin lupaa, jos lapsella lääkitys johonkin muuhun sairauteen!
 

Yhteistyössä