PROMILLERAJA LAPSENHOIDOSSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lastenpsykologi:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja lastenpsykologi:
lapselle ei ole hyväksi nähdä vanhempiaan alkoholin alaisena ja parasta onkin välttää alkoholin nauttimista kokonaan kun lapset ovat kotona. lapset saattavat kokea aikuisen kummallisen käyttäytymisen hyvinkin pelokkaana vaikka aikuisen omasta mielestä hän olisikin vain tavallista iloisempi. siis nollaraja tässäkin, ihan kuin autoillessa. vahinkoja voi sattua herkästi ja myös olisi hyvä pystyä reagoimaan ja olla ajokunnossa, jos esim lapsille sattuisikin jotain.

miten suhtaudut kesikieuroopan alkoholikulttuuriin, varmaan koulutuksesessasi olet siihnkin jotenkin perehtynyt? mistà johtuu suomlaisen psykologin nollaraja-ajatus? oletko toellakin psykologi.....

maassa maan tavalla. kyllähän esim saksassa vanhemmat jättävät pienet lapsensakin nukkumaan yksin ja menevät itse viereiseen ravintolaan... näin esim sukulaistemme luona siellä on käytäntö. Kovasti ihmetytti asia. Ja moni asia eroaakin maiden välillä, esim ihan eri suositukset raskauden aikana eli kannattaa muistaa pitää se oma järki mukana valinnoissaan:)
ja kyllä, olen psykologi...vielä erikoistunut lapsiin.

hieno ja kunnioitettava ammatti. muista vaan urasi varrella ettà ammatin kannalta ei ole hyvà yleistàà ja laittaa omaa ajatusmaailmaa henkilòkohtaisesti peliin. sinun pitàisi kolutettuna ihmisenà tietàà ettà yksi olut on yksi olut. toivon ettà saat vaihdettua ajatuksiasi esim meidàn maan kollegoittesi kanssa. unohda ainakin tyòssà (palstalla tosin ihan ok joskus) ehdottumuus. musta olisi muuten hyvà (kun kerran kirjoitat nim.merkillà psykologi) ettà laittaisit enemmàn faktaa aiheesta. kuitenkin, kaikkea hyvàà sinullekin

sauna sidukka tai olut ok. lasi ruoan kanssa (ei väkevää) ok. humalanhakuinen juominen ei yhtään hyvä. Promillerajat on muutenkin typeriä, koska se on hyvin tapauskohtaista. Minä olen 0,5%o humala-asteikolla ihan oikeasti humalassa. Koska käytän niin harvoin mulla kaksi sidukkaa riittää. Joten minä en ota edes niitä kotona ollessani (tai muualla missäö on lapsia) Mutta mieheni voi huoletta ottaa pullon tai kaksi olutta saunan päälle. Edellyttäen kuitenkin että minä tai joku muu selvä aikuinen on paikalla :)

Välillä jotkut kirjoittavat, että eivät ota lasten kotona ollessa alkoholia, koska jos lapsen joutuu viemään vaikka lääkäriin, niin kysymys heille.
Entä jos lapsi on vaikka hoidossa, ja sieltä hänet joutuu viemään lääkäriin, toivotteko että hoitaja ilmoittaa teille että ovat menossa, ja oletteko menossa mukaan lääkäriin, vaikka olettekin juovuksissa tai humalassa tai hiprakassa ?

Vai jääkö lääkärireissu kokonaan hoitajan vastuulle, koska olette ottaneet ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Välillä jotkut kirjoittavat, että eivät ota lasten kotona ollessa alkoholia, koska jos lapsen joutuu viemään vaikka lääkäriin, niin kysymys heille.
Entä jos lapsi on vaikka hoidossa, ja sieltä hänet joutuu viemään lääkäriin, toivotteko että hoitaja ilmoittaa teille että ovat menossa, ja oletteko menossa mukaan lääkäriin, vaikka olettekin juovuksissa tai humalassa tai hiprakassa ?

kyllä jää koska hoitaja on rakas mummi johon luotan 1000%

on täysin eriasia jättää lapsi hoitoon aikuiselle joka on selvinpäin, kuin jäädä himaan ryyppäämään. Ja kyllä mä tod. näk. jättäisin sen lääkärireissun (vaivasta tietysti riippuen) väliin jos olisin itse kännissä. Mitä iloa minusta on kenellekään jos onnistun humalani takia säikäyttämään oman lapseni entistä kränäisemmäksi. Sitä paitsi se olisi yhtä kuin sossuilmon paikka jos lapsen huoltaja on humalassa lapsen kanssa lääkärin vastaanotolla... revi siitä huumoria pölhö :)

on täysin eriasia jättää lapsi hoitoon aikuiselle joka on selvinpäin, kuin jäädä himaan ryyppäämään. Ja kyllä mä tod. näk. jättäisin sen lääkärireissun (vaivasta tietysti riippuen) väliin jos olisin itse kännissä. Mitä iloa minusta on kenellekään jos onnistun humalani takia säikäyttämään oman lapseni entistä kränäisemmäksi. Sitä paitsi se olisi yhtä kuin sossuilmon paikka jos lapsen huoltaja on humalassa lapsen kanssa lääkärin vastaanotolla... revi siitä huumoria pölhö :)

kolahtiko tämä pahasti, kun pitää alkaa haukkumaan ?
Minä en kyllä mitenkään usko, että sosiaalihuoltoon ilmoitettaisiin jos esim mummo veisi lastani lääkäriin ja minä menisin sinne sitten mukaan myöhemmin. Mutta ilmeisesti sinunkin alkoholin käyttösi siis on sitä,että tajuttomaksi tai ei ollenkaan ?

Yhteistyössä