Prolaktinooma

Moij kaikki :wave:

Ajattelin kysäistä löytyykö tältä palstalta kanssasisaria? :)
Eli siis onko kenelläkään lapsettomuuden syynä liian korkeat prolaktiini arvot ja kuinka pahasti on estänyt raskaaksi tuloanne?

Itselläni prolaktinooma todettu jo vuosia sitten ja lääkityskin minulla on. Pillerit lopetin kesäkuussa ja kuukautiskierrot on pitkähköt :/
Olen epäillyt etten ovuloi ollenkaan ja eilen epäilykseni vahvistuivat kun kävin yksityisellä gynellä.
Mitään uusia lääkkeitä en saanut vaan vanhaa jo olemassaolevaa lääkitystä nostettiin siinä toivossa että kierrot lyhenisivät ja ovulaatio tapahtuisi. Loppuvuosi menee tarkkailu linjalla.
Kesäkuuhun asti periaatteessa voisi odotella ja katsella, mutta gyne sanoi että voi keväälläkin jo lähetteen laittaa keskussairaalaan lapsettomuustutkimuksiin.
Toisaalta ihan iloisin ja odottavin mielin tästä eteenpäin...täytynee vaan jäädä tuolta vauvakuumeilijoiden palstalta vähän taka-alalle kun kateudesta vihreänä lueskelen kuinka toisilla tärppää lähes heti :/ Ja täytyy myöntää että itseäni kiusaan...surulliseksi niistä tulen :ashamed:
 
ei oo kokemusta tuosta diagnoosista, mutta halusin toivottaa sulle jaksamista ja tsemppiä odotteluun ja mahdollisiin hoitoihin :hug:

muistan ite hyvin miten pahalta tuntu kun "kaikki" plussas ekasta kierrosta...ja tuntuu vieläkin kun niitä lukee vaikka IVF-poika onkin kotona :heart:

TSEMPPIÄ!!! :hug: :flower:
 
Moi! Vastaan vaikka vuosia onkin jo kulunut.....
Itsellä arvot heittelivät vuosia ja samaan aikaa todettiin myös kilpirauhasen vajaatoiminta...
Prlodelia söin itsekkin alkuun usean vuoden ilman kummempia tuoksia.
Viimein sain vaihdettua lääkkeen cabaseriin jolla arvot normalisoituvat... Tuon jälkeen melko pian tärppäsi ja nyt olen raskaana viikolla 33 !! =) Ilman ehkäisyä ehdin olla melkeen kaksi vuotta ja usko alkoi jo hiipua....mutta toivoa on kunhan lääkitys saaadaan kohdalleen.....
 

Yhteistyössä