Prolaktiini

Meg
Minä kierron päivänä tutkitaan prolaktiini arvot? Eikös oireita ole mm. rinnoista maidon tulo, mitä muuta? Saa aiheesta kertoa mitä tietää :) Mulla on tulossa kyseinen tutkimus niin kiinnostaa.. Prolaktiini arvot jos on koholla niin eikö vaikuta monesti kiinnittymiseenkin? Kauanko meni että onnistuit tulemaan raskaaksi jos sait lääkityksen?
 
Yleensä ne tutkitaa kierron alussa. En muista enää minä päivinä miulta otettiin. Ennen verikokeeseen menoa piti olla väh. 1h hereillä, välttää rintojen hieromista, seksiä, liikuntaa. Tuo verikoe otetaan 10-14 välisenä aikana, mieluiten siinä 10-11 aikaan.

Vaikka miulla oli arvot tosi korkealla välillä, niin mitään oireita miulla ei ollut ikinä - ellei lapsettomuutta lasketa.

Sie taidat miun hoitokokemuksen tietääkin? Eli kahden luomusti alkunsa saaneen raskauden ---> molemmat KU, jälkeen 1.IVF ---> ei päästy edes siirtoon, 2.IVF ----> kaksi selvisi siirtoon ja molemmat siirrettiin ----> nyt menossa rv 17+2 ja molemmat kyydissä edelleen.

Laitan linkkiä aiempaan prolaktiinikeskusteluun: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1812502-prolaktiini-koholla/

Eikö siulla ole otettu aiemmin prolaktiinikoetta? Kymenlaaksossa sekä täällä Turun seudulla tuo kuuluu TK:ssa tehtäviin ihan ensimmäisiin lapsettomuustutkimuksiin. No parmpi myöhään kuin ei milloinkaan.

Jos siun arvot on koholla, niin tämä on helppo asia korjata kuntoon ja lääke oli muistaakseni edullinen. Mitään sivuoireita en siitä saanut koskaan.

Kysy lisää, jos tuntuu siltä, vastaan mielelläni. =)
 
Meg Kyllä miulla oli lääkitys. Parlodel tjsp. oli lääke, jota otin tabletin illassa siihen asti kunnes raskaustesti näyttää plussaa. Sellasen 2v taisin syödä, paitsi viime kesänä en ottanut yhtään, ko oltiin hoitotauolla muuton vuoksi toiselle paikkakunnalle.

Mitään sivuoireita en tuosta lääkkeestä saanut. Ai niin, ja sen ottaminen aloitettiin annosta pikkuhiljaa nostaen. Toisessa lääkemerkissä, jonka nimeä en enää muista, oli "aloituspakkaus" jonka jälkeen sain hankkia normaalin purkin, josta otin 1tbl/ilta. Tuota Parlodelia söin viimeeksi ja pisimpään.

Toivottavasti siun plussan viipyminen on johtunut prolaktiinista, koska se on helppo lääkitä normaaliksi ja seuraava hoito varmasti onnistuu paremmin! Tsemppiä Meg! =)
 
Meg
Sain varattua tänään ajan verikokeeseen, jos menkat vain alkavat niin voin mennä maanantaina..(kiertopäivä 1-10) mammografiaan tulee aika myöhemmin postissa sitten. Paljonko Nonnalla oli arvot? Mites se meni että jos on liian korkeat arvot niin kuvataan sitten pää, koska voi olla hyvänlaatuinen kasvain tms..? Jos saa kysyä, niin etkö voi tulla luomusti raskaaksi, ajattelin vain kun kirjotit että et ottanut välillä kun olitte hoitotauolla? Verikokeeseen jos siis pääsen, niin kuulemma tuloksen saa jo seuraavana aamuna, joten ensi viikolla tiedän jotain. Tuliko sulla lääkkeistä pahaa oloa tms?
 
Meg
Mun arvot oli 700-1500 vaiheeilla. Yleensä yli 1000. Vanhassa kotikaupungissa miulle oli varattu pään magneetikuvausaika, mutta en päässyt siihen, kun muutimme toiselle paikkakunnalle. Meille oli varattu 21.9.09 eka IVF-ensikäynti Tyksiin. Päätin, että pidän kesän taukoa clomeista, prolaktiinilääkkeestä yms. ja nautin kesästä, koska vasta syksyllä alkaa hoidot....Kuinkas ollakaan loppukesästä tulinkin luomusti raskaaksi. Onneksi en peruuttanut Tyksin aikaa, koska tämä elämäni toinenkin raskaus oli KU, jonka vuoksi menetin toisenkin munajohtimen. Tuossa Tyksin tapaamisessa sain reseptin Parlodelista ja silloin kerrottiin, että ensimmäinen IVF suunnitellaan tammikuulle 2010. Enää en siis voi luomusti tulla raskaaksi - enää ikinä. Turvallisesti ainakaan.

Kuten kirjoitin aiemmassa viestissä; mie en saanut mitään oireita prolaktiinilääkityksestä.

Yhdessä viestissäni on linkki toiseen ketjuun, jossa on keskusteltu prolaktiinista. Kannattaa käydä lukemassa........ =)
 
Meg
Minulla oli prolaktiini arvo 126, eli aivan normaali.. Olen vähän pettynyt, koska se olisi selittänyt esim lapsettomuuden ja olisi ollut helppo korjata, joten nyt taas mietitään että mistä johtuu..
 

Yhteistyössä