Prolaktiini arvot koholla

Onko muita samassa tilanteessa olevia, joille ei ole muuta ns. vikaa todettu kuin tämä prolaktiini arvon koholla oleminen?
Onko lääkitystä aloitettu vielä?
Itselläni lapsettomuutta melkein 4 vuotta. Nyt äskettäin aloitin lääkityksenä parlodel 2,5mg 1,5tab. /pv.
Kilpirauhas arvoissakin taisi olla kyllä jotain häikkää, mutta käsittääkseni prolaktiinilla ja kilpirauhasella yhteys toisiinsa. Joten saattaisi ehkä normalisoitua molemmat samalla lääkityksellä? :p
 
Täältä löytyy yksi :wave:
Samaisella lääkityksellä raskautunut ja 2-vuotiaat kaksospojat tuloksena (tosin tuo lääke ei vaikuttanut siihen että ovat kaksoset,ovat identtiset).
Raskauden jälkeen arvot normalisoitui ja nyt taas nousussa. Kolmatta yritetään ja nyt oon taas tutkimuksissa josko lääkitys on tarve aloittaa uudestaan.
 
Voi.. kiva kuulla että auttanut =) toivotaan tärppiä tännekkin päin ;) lääkityksen alussa on ollut kyllä aika hankalat haittavaikutukset, oksentelin, päätä särkee, nenä tukossa, huimausta, muutenkin hieman sekava olo :ashamed: No jospa ne tästä laantuu kun pääsee pidemmälle lääkityksessä :)
Millainen lääkitys teillä oli, siis monta tab/pv ja millä vahvuudella? :whistle:
Tai siis eihän tabletteja taida olla kuin tuota 2,5mg. Mut kapseleina se 2,5mg ja 10mg muistaakseni..
 
Bianca72
Mä otin puolikkaan päivässä, kun gyne sanoi, että ovat voimakkaita. Mulla oli arvo yli 1000 ja maitoa tihkui. 9kk. yritettiin silloin vauvaa. Nyt mulla ei semmosta, mutta menkkaväli venyy pitkäks, joten syön teroja..Yks km. takana terojen avulla, kun tulin raskaaks..
 
Ok. Itse en noita arvoja tiedä, kun en kysynyt ja ei lääkärikään sit kertonut muuta kun et koholla on.. :/ Kaipa ne sit aika koholla oli jos mulle määräs 1,5tab./pv :x Mitään oireita ei muuten ole ollut kun kierto joskus ollut pitkä. Nyt tasaantunut jokseenkin. Ja ovulointikin tapahtuu lääkärin mukaan. Joten kaipa tässä ihan hyvät mahdollisuudet on. Ei uskalla toivoa liikoja kuitenkaan, tiedä vaikka paljastuisi vielä jotain mikä estää mahdollisuudet :'( miestä kun ei edes tutkittu :eek: Pitää varmaan itse mennä näyte viemään?Olisin kyllä luullut että tutkii molemmat samalla, ennen kun alottaa mitään lääkitystä :/
 
Mulla on ollut tuossa lääkityksessä erilaisia annostuksia 1/2 tabl ei riittänyt ovulointiin mutta 1-11/2 oli jo riittävä annos. Mullakaan ei muita oireita kuin pitkät kierrot ennen lääkitystä. Arvot oli parhaimmillaan 1200.
Sivuvaikutuksia ei ollut,ainakaan häiritsevästi...hieman kyllä aluksi etoi ja nenä oli kans tukossa.
Nyt sitten jännittää alkaako lääkitys uudestaan...viimekierrossa olin kyllä ovuloinut vaikka arvot oli yli 800!
 
Meillä ei syynätty simpppoja koska ei oltu silloin lapsettomuushoidoissa. Nyt olen julkisella puolella ja laajat hormonikokeet otetaan minusta nyt ensin.
Muuta kuin lääkkeellistä hoitoa emme valitettavasti saa koska meillä on jo kaksi lasta :/ Eiköhän se sieltä tärppää kun on sen aika,toivottavasti ;) :heart:
 

Yhteistyössä