Progesteronista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pernille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pernille

Vieras
Eli ois monta kysymystä tuosta kyseisestä hormoonista. Epäilen että itsellä sitä erittyy liian vähän koska kuukautisia on alkanut edeltää päiviä kestävä ruskea tuhruttelu. Koska progesteroni verikoe tulee ottaa ja mikä arvon pitäisi olla normaalisti ovulaation jälkeen (oviksen jälkeenhän tuo vissiin otetaan) ? Miten teillä on matalaa progesteronia hoidettu ja millä annoksilla?
Minulla vielä lyhyet kierrot lisänä, joka ehkä myös voi liittyä progesteronin eritykseen (?) eli 25-27, silti ovis on 14kp aikoihin. Siis luteaalivaihe taitaa olla aivan liian lyhyt kiinnitymisesn kannalta.
Sori, monta kysymystä ja jossakin asiaa jo varmasti käsiteltykkin, mutten löytänyt.
Täällä varmasti monta jolla sama ongelma, joten antakaa viisi minuuttia ajastanne ja kertokaa minulle miten asia tulisi kuntoon. Kiitti!

Yleisesti käytäntönä on että progesteroni arvo ( ovulaation määritys) otetaan verikokeella kp 19-21. Mulle lääkäri sanoi että jos ovulaatio on tapahtunut arvon pitäisi olla vähintään 15 ja sen yli.

Jos ongelmana on ovuloimattomuus yleensä clomit apuun ja ne tehoaa hyvin. Mulla ovuloimattomuuteen eivät auttaneet ns."vahvemmat" lääkkeet kuten fsh pistokset, mutta clomeilla saatiin toivottu ovulaatio.Lisäksi sain Pregnyl irrotuspiikin inseminaatio hoidoissa tukemaan ovista. Luteaalivaiheen tukemiseen progesteroni palleroita (Lugestron / Progestron) Niitä voi ottaa myös suun kautta, tai sitten tuo ällöttävämpi alakautta sotkuilu!!

Mielestäni ei taida saada. Parasta on luonnollinen progesteroni ja se mielestäni on reseptitavaraa.
Mutta kyllä sä reseptin saat. Jos haluat välttää labrakokeet niin mittaa kuukauden ajan aamulämpöä. Jos se ei nouse heti oviksen jälkeen,se on merkki siitä että progesteronitasosi ei ole riittävä.

Yhteistyössä