Profylac+käyttöapua!

Hei! 3,5kk tytölläni epäillään maitoallergiaa ja nyt kokeilussa Profylac korvike(imetystä ei enää ollenkaan). Vaikuttaa vaan tosi hankalalta käyttö, kun pitää ensin keittää, sitten jäähdyttää 70 asteeseen, sekoittaa jauhe sinne ja sitte vielä jäähdyttää 37 asteiseks!!!???? Tekeekö ihmiset oikeesti noin?? Mites yösyötöt+esim. shoppailupäivän aikana?? Soitin kuluttajapalveluun, että voiko tehdä valmiiksi jääkaappiin( Kun purkin kyljessä lukee, että ravista uudelleen jääkaapista oton jälkeen) ja sitten lämmittää mikrossa, mutta ei kuulemma suositella. 100 asteiseen suoraan ei saa laittaa kun vitamiinit häviää ja vähintään 70 astetta pitää olla, että ei bakteerit pääse sekottamaan tuotteen koostumusta. Siis häh, voiko OIKEESTI olla näin hankalaaaaaaa????? :eek: :eek: :eek:

Meillä ei nyt tuota merkkiä ole ollut käytössä, mutta paria muuta nyt on tullut käytettyä (Almiron ja Neocate) joten eiköhän aika samalla kaavalla mene. Ei paniikkia :)

Mä keitin sitä vettä valmiiksi isomman satsin ja laitoin jääkaappiin puhtaisiin tuttipulloihin tai kannuihin. Sieltä sitten otin keitettyä kylmää vettä tarvittavan määrän ja mikrotin sopivan lämpöiseksi ja lisäsin lämmitettyyn veteen jauheen.

Jos hommaa haluaa yöllä entisestään helpottaa, niin mittaa yöksi keitettyä vettä pulloihin jääkaappiin tarvittava määrä esim. 150 ml ja mikron viereen valmiiksi mitattuna jauhetta pieneen kuppiin. On siitä aika nopsa sekoittaa.

Kaupunkireissuilla mulla oli keitettyä vettä tuttipullossa ja pienessä minigrip-pussissa jauhetta valmiiksi sopiva määrä mitattuna ja ne vaan sekoitin sitten kun lapselle tuli nälkä.

Olemme olleet sairaalassa pari kertaa osastolla ja siellä ne tekevät koko päivän annoksen korviketta kerralla jääkaappiin. Aamulla käyvät kysymässä paljonko menee korviketta päivässä ja tekevät tilauksen. Sieltä kävin sitten hakemassa tuttipulloon ja jääkaapissa oli tosiaan kannussa valmiina ja siitä sitten mikrotettiin sopiva määrä.

Mä tein tuolla systeemillä kotona, että keitin sitä vettä vedenkeittimellä pulloihin jääkaappiin ja lisäsin jauhot lämmitettyyn veteen.

Kiitos vastauksesta. Meil on aikasemmin ollu Nutrilon Comfort-jauhe(ennen Tutteli Omneo) käytössä ja siin toimin just niin ku säkin suunnilleen, mut senhän saiki sekottaa suoraan siihen n. 37 asteiseen veteen, mutta tätä ei saisi ja nyt ku oon kokeillu, ni ei ees sekotu kunnolla, jos ei oo tarpeeksi kuumaa vesi. Vaikka kuinka ravistaa, ni jää sellasia kökkeleitä :/ Eli kysyisinki, ketkä käyttävät just tätä merkkiä, et onko uskaltanu sekottaa esim. yösyötöiks valmiiksi jääkaappiin? Onko tullut ongelmia?

Ei meilläkään juuri tuota merkkiä ole käytössä ollut, mutta onnistuisiko seuraavanlaisesti.
Jääkaapissa pitäisit aina keitettyä kylmää vettä. Kun maitoa tarvitset, niin keität veden, lisäät sinne vähän kylmää vettä sekä jauheen. Sekoitat ja sitten lisäät vielä kylmää vettä jotta saat sen syöttölämpöiseksi. Kannattaa testata kuinka paljon mitäkin tarvitsee (siis kuumaa/kylmää) laittaa ja kun määrät on tiedossa, niin jatkossa sujuu suht helposti.

Yhteistyössä