On tämä Suomen meininki ihan sairasta. Selvennän mitä tarkoitan. Tämä aihe ei varsinaisesti kiinnosta minua lainkaan. Mutta kansalaisena seuraan uutisia ja kun tämä on uutisaihe ollut, olen nyt lukenut aiheesta kaksi juttua. Tämän linkatun ja toisen Uudesta Suomesta.
Kummassakaan kirjoituksessa ei ole millään tavalla tuotu esiin mitä al-Taee on kirjoittanut. Minulle on hutuissa auktoriteetti kertonut, että nyt on sananvapautta käytetty väärin ja tässä on rikos tapahtunut, mutta kansalaisena minut jätetään täysin pimentoon karmivan sananvapausrikoksen yksityiskohdista.
Tämähän on ihan Neuvostoliiton meininkiä! Jopa julkinen tunnustus ja anteeksipyyntö on kuulemma esitetty kuten aidossa diktatuurissa kuuluu, vaikka se tosiaan minulta on mennytkin ohi koska ei kiinnosta.
Ajatelkaa kansalaiset missä menemme näiden sananvapausrikosten suhteen. Enää eivät tiedotusvälineet uskalla uutisoida sitä itse asiaa koska itsesensuuri on niin kova. Auta armias, jos lehdessä siiterattaisiin jotain twiittiä ja joku loukkaantuisi siitä! Enää puuttuu se viimeinen vaihe eli salaiset oikeudenkäynnit. Sen jälkeen ei ole edes teoreettista mahdollisuutta olla kartalla siitä kuka on oikeasti tehnyt jotain väärin ja kuka on tuomittu toisinajattelusta. Todetaan vain, että Petri se nyt lähti linnaan (tai mielisairaalaan!) ja varmaan hyvästä syystä koska eihän ketään tuomita ilman hyvää syytä.
Kansalla on oikeus tietää!