Professorin sanomaa pääministeri Sannasta: tietämätön ja populistinen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huh nyt on kekkonen sekaisin. Esim raiskaat 5 naista jokainen asia käsitellään erikseen. Esim yhdestä raiskauksesta saat 2v tuomion toisesta 1.8v tuomion ne lasketaan yhteen ja joudut lusimaan 3.8vuotta. Tai tapat kaksi ja kummastakin tulee 10vuotta joudut lusimaan 20vuotta
 
vierailija
Verkkouutoset Kokoomuksen päämedia ja jutut aina aatteen vaatimia 😁

"Emeritusprofessori ihmettelee HS:lle Sanna Marinin lausuntoa: Tietämättömyyttä, populismia

Pääministeri kertoi perjantaina pitävänsä Suomen rikosoikeuden rangaistusasteikkoa lievänä.

Helsingin sanomat kirjoittaa emeritusprofessori Jukka Kekkosen olevan ”häkeltynyt” pääministeri Sanna Marinin lausunnosta.

Marin kertoi perjantaina Flow-festivaalin yhteydessä järjestetyssä paneelissa pitävänsä suomalaisen rikosoikeuden rangaistusasteikkoa lievänä.

Marin kommentoi kysymyksen yhteydessä yleisesti Suomen rangaistusasteikkoa:

– Olisin valmis nostamaan rikoslain rangaistusasteikkoa ylipäänsä. Suomessa on aika lievät rangaistukset, Marin sanoi.

Emeritusprofessori Kekkonen mukaan lausuntoon liittyy tietämättömyyttä ja ”ikävää populismia”. Kekkonen sanoo ,ettei olisi odottanut lausuntoa pääministeriltä:

– Olin tosi yllättänyt, sillä pidän Marinia pätevänä, älykkäänä ja osaavana ihmisenä, joten minusta oli ikävä lukea tätä lausuntoa.

Lausunto on Kekkosen mukaan ongelmallinen, koska rangaistusasteikkoja on Suomessa useita ja Suomi kuuluu asteikossa Euroopan keskitasoon:"


Marin täysin oikeassa ja jokainen persukin yhtyy tähän faktaan demarien lisäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Verkkouutoset Kokoomuksen päämedia ja jutut aina aatteen vaatimia

"Emeritusprofessori ihmettelee HS:lle Sanna Marinin lausuntoa: Tietämättömyyttä, populismia

Pääministeri kertoi perjantaina pitävänsä Suomen rikosoikeuden rangaistusasteikkoa lievänä.

Helsingin sanomat kirjoittaa emeritusprofessori Jukka Kekkosen olevan ”häkeltynyt” pääministeri Sanna Marinin lausunnosta.

Marin kertoi perjantaina Flow-festivaalin yhteydessä järjestetyssä paneelissa pitävänsä suomalaisen rikosoikeuden rangaistusasteikkoa lievänä.

Marin kommentoi kysymyksen yhteydessä yleisesti Suomen rangaistusasteikkoa:

– Olisin valmis nostamaan rikoslain rangaistusasteikkoa ylipäänsä. Suomessa on aika lievät rangaistukset, Marin sanoi.

Emeritusprofessori Kekkonen mukaan lausuntoon liittyy tietämättömyyttä ja ”ikävää populismia”. Kekkonen sanoo ,ettei olisi odottanut lausuntoa pääministeriltä:

– Olin tosi yllättänyt, sillä pidän Marinia pätevänä, älykkäänä ja osaavana ihmisenä, joten minusta oli ikävä lukea tätä lausuntoa.

Lausunto on Kekkosen mukaan ongelmallinen, koska rangaistusasteikkoja on Suomessa useita ja Suomi kuuluu asteikossa Euroopan keskitasoon:"


Marin täysin oikeassa ja jokainen persukin yhtyy tähän faktaan demarien lisäksi.
 
Rangaistusasteikkoja pitäisi kiristää, mutta suurin syyllinen on "oikeus"laitos. Ensi alkuun riittäisi hyvin, kun tuomioista valehteleminen erilaisiin "käytäntöihin" perustuen lopetettaisiin. Kun saat 3 vuotta vankeutta, istut tasan kolme vuotta sisällä ilman ensimmäistäkään lomaa. Kun tuomio on ehdollinen, tuo ehto täyttyy jos rikollinen tekee minkä tahansa rikoksen ja hänet siirretään heti tiilenpäitä lukemaan. Elinkautisesta poistutaan arkussa., ei minkään "harkinnan" jälkeen.
 
Rangaistusasteikkoja pitäisi kiristää, mutta suurin syyllinen on "oikeus"laitos. Ensi alkuun riittäisi hyvin, kun tuomioista valehteleminen erilaisiin "käytäntöihin" perustuen lopetettaisiin. Kun saat 3 vuotta vankeutta, istut tasan kolme vuotta sisällä ilman ensimmäistäkään lomaa. Kun tuomio on ehdollinen, tuo ehto täyttyy jos rikollinen tekee minkä tahansa rikoksen ja hänet siirretään heti tiilenpäitä lukemaan. Elinkautisesta poistutaan arkussa., ei minkään "harkinnan" jälkeen.
Juu ja ei se tuomion pituus saa olla paikkakuntakohtaisesta oikeussalista kiinni.
Oon niin paljon kuullu pelkkää huonoa jostain Itä-Suomen käräjäoikeudesta...
 
vierailija
Tänä kesänä oli Annassa juttu sairaanhoitajasta, joka työskentelee vankilassa. Jutusta saa hyvän käsityksen millaista elämä on kiven sisällä. Ko. vankilassa harjoitellaan siviiliin siirtymistä.
Yhteiskunnalle tulee kalliiksi pistää ihmiset lusimaan. Ennaltaehkäisy on järkevämpää.
Istuin kerran hovioikeuden salissa odottamassa vuoroani todistajana eräässä ikävässä yrityshuijausjutussa. Säälitti kuunnella poikajoukkoa, jota joku virkailija ohjeisti kuulusteluun.
Tuomareissa tietenkin on eroja. Minua on aina kiinnostanut oikeustiede. Ei minusta olisi tuomariksi. Körttimummona (nm m1es antoi tämän arvonimen minulle) on ollut paljon mukavampi elää ja lehteillä Annaa paperisena tai sähköisenä.
Onhan se hyvä, että eläkkeellä olevat tuomarit ottavat kantaa asioihin.
Olen kokenut kaltoinkohtelua elämässäni, mutta ihan turha olisi ollut käräjöidä. Samaa suosittelen muille. Aikojen päästä elämä korjaa asiat tavallaan. Ei ole ollut elämässään helppoa niilläkään, jotka ovat tehneet elämästäni hankalan.
Oli muuten kuumottava tilanne tulla ulos ko. hovi-istunnosta.. Syytetty kyttäsi minua ulkona ja tivasi miksi sanoin niin kuin sanoin. En juossut silloin karkuun. Olin vain hyvin cool kuten nyt tässä sohvalla maatessani suihkun jälkeen. Maanmatosena olo on osani. Körtit ovat just kuin minä tai ainakin melkein.
 

Yhteistyössä