ProbioottiBabystä kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Probiootti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Probiootti

Vieras
Löytyykö täältä vauvoja, joiden koliikkiin/masuvaivoihin/itkuisuuteen olisi auttanut Bioteekin ProbioottiBaby -maitohappobakteeri? Miten pian teillä se auttoi? Entä onko sellaisia joilla se ei olisi auttanut?

Meillä 1 kk vauva, joka on todella itkuinen ja masuvaivainen lähes koko valveillaoloajan, vatsaa kivistää tolkuttomasti eritoten syönnin jälkeen. Ja kyllä, ruokavalion pitäisi olla kunnossa. Nyt olen 4 päivää antanut tuota maitohappobakteerijauhetta ja ainakaan vielä ei apua ole tullut, ehkä jopa päinvastoin huuto on vain yltynyt.
Miten teillä muilla???

Löytyykö täältä vauvoja, joiden koliikkiin/masuvaivoihin/itkuisuuteen olisi auttanut Bioteekin ProbioottiBaby -maitohappobakteeri? Miten pian teillä se auttoi? Entä onko sellaisia joilla se ei olisi auttanut?

Meillä 1 kk vauva, joka on todella itkuinen ja masuvaivainen lähes koko valveillaoloajan, vatsaa kivistää tolkuttomasti eritoten syönnin jälkeen. Ja kyllä, ruokavalion pitäisi olla kunnossa. Nyt olen 4 päivää antanut tuota maitohappobakteerijauhetta ja ainakaan vielä ei apua ole tullut, ehkä jopa päinvastoin huuto on vain yltynyt.
Miten teillä muilla???

En osaa vastata maitohappobakteerikysymykseen vastata, me emme saaneet niitä käyttää keskosuuden vuoksi. Kaikille vauvoille mh-bakteerit eivät sovi ja voi olla myös valmistekohtaisia eroja. Mutta kyllä, meillä huudettiin ja lujaa vatsavaivojen vuoksi. Saako lapsesi rintamaitoa vai korviketta? Jos käytätte korviketta, oletteko kokeilleet eri merkkejä? Meillä huutoa tuli Tuttelista ja Nutrilon Standardista, Nan1 on ehdottomasti paras, ei aiheuttanut vatsavaivoja. Mitä D-vitamiinia käytät? Öljypohjaiset aiheuttavat vatsanväänteitä, vesipohjaiset eivät, yleensä. Taas yrityksen ja erehdyksen kautta olemme päätyneet Dee-tippoihin, ei vaivoja. Vatsanväänteitä voi helpottaa myös Cuplatonilla tai Disflatylillä, Meille sopi Disflatyl. Myös rooibostee helpottaa koliikki/mahavaivoja, teetähän se ei varsinaisesti edes ole. Sitä voi antaa vähän vauvalle ja jos rintamaitoa antaa niin sitten kannattaa juoda myös itse.

Kannattaa kokeilla myös vauvahieronta ja vyöhyketerapia, kylvetys ja kapalointi, itse saimme näistäkin apua. Paras lääke oli tietenkin aika... Niin ja kävimme babyjen kanssa myös lämpimässä saunassa seisoskelemassa hetken, rentoutti ja auttoi, ainakin hetkellisesti.

Jaksamista vauvan kanssa, been there, done that, eli tiedän todellakin miltä tuntuu kun vauva/vauvat huutaa vatsavaivojaan...

Viimeksi muokattu:
Meillä ei auttanut kyseinen maitohappobakteeri eikä mikään muukaan masuvaivoihin, joita huudettiin lähes kaikki valveillaoloaika. Annoin sitä kuitenkin, koska huusi joka tapauksessa (kokeilin olla antamattakin). Meillä kävi vyöhyketerapeuttikin, mutta ei pystynyt hieromaan, kun vauva huusi hysteerisenä koko ajan. Aika auttoi ja reilun 2 kk iässä helpotti. Nyt kun vauva on jo 10 kk, tuo raskas aika on enää kaukainen muisto vain. Tsemppiä!!

Meillä myös maitohapot aiheutti lisää huutoa, samoin olen kuullut muutamalta muultakin äidiltä. Vauvat on niin erilaisia! Meille taas parhaiten sopii korvikkeista Tutteli, ja ilmavaivalääkkeistä Cuplaton.
D-vitamiineista Jekovit aloitettu 1 tippa joka toinen päivä kun vauva oli 2 viikkoa vanha. Nyt vauva 3 viikkoa ja annan nyt 1 tipan joka päivä viikon ajan. Viikon päästä lisään taas annosta jne. Kannattaa aloittaa kaikki uusi todella pienellä annostuksella ja edetä viikko kerrallaan. Ja yksi uutuus kerrallaan.
Meillä vatsan toimintaa on myös rauhoittanut mallasuute, 1tl aamuisin. Ja syöttövälit minimi 2 tuntia, etenkin jos antaa pullosta. Saa vatsa välillä levätä.

Mutta tosiaan, parhaiten auttaa aika. Esikoisen kanssa vatsavaivat kestivät 8 viikkoa, tämä toinen vaikuttaa ainakin toistaiseksi säästyneen pahimmilta vaivoilta.

Yhteistyössä