PRKL!!! Tää äiti on TOSI VÄSY!!! Neuvoja!?

Suorastaan, voi vi**u!!! :headwall:
Tää mamma on kyllä ihan TOSI VÄSY!!! Ei tule mitään... Pojalla on perjantaina todettu korvatulehdus, syö antibioottia. Ja panttaa kakkaa! Mutta piereskelee, niin että meinaa tajua karata!!! :/
Ne varmaan käy mahaan! Ollaan alettu antaa kiinteitä. Heräsi normaalisti 1 (max. 2) kertaa yössä syömää. Nyt kiinteiden jälkeen nousee luputtamaan tissiä puolen yön jälkeen melkein parin tunnin välein.. Aamulla remuaa kun tissit on kärpäslätkät! :kieh:

Itselläni todettiin perjantaina raskauden jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkeat kolesterolit! Sen takia olen ihan perkeleen väsy ja lihonnut jne.

Ennen kokeita sanoinkin, ukolle et vaikka kuinka imettää niin paino nousee. Kaikki kilot ei olleet edes lähtenyt raskauden jälkeen, mutta takaisin on tullut jo 6 kg!!!! :eek:
Johtuen kilpirauhasen vajaatoiminnasta!

Eilen kävin lisää verikokeissa. Saa nähhä mitä niistä löytyy lisää!!

Kolesterolit oli HUIKEAT 11!!!! :eek: ja kilpirauhas arvot 155!!! Ja norm. on 0,5-4,2. Että näin!

Poika remuaa! On oppinut 3,5 kk kääntymään vatsalleen ja takas. Nyt pyörii sängyssä päästä päähän ja mahalleen. Hermostuu heti!

Oon muutenkin tosi väsy. Ja sitten lisätään tähän päälle pikku-ukon yö kukkumiset! Niin voi prkl!!!! :kieh: |O :xmas:

Poika syö illalla velliä. Ja se tunnu "riittävän"... Mutta koska ootte aloittaneet puuron. Ja vaikka lapsi on toinen niin en muista yhtään kuinka nopeasti alkoi syömään kiinteitä kunnolla jne...

Taidan olla "nyt todella huono äiti"... :ashamed:

Kokemuksia!?!?!

-kiitoskia ja anteeksi vuodatukseni! :snotty:
 
huh huh. Ensiksi kysy saisitko jostain lastenhoitoapua, saisit nukkua univelat pois.
Ja todellakaan et ole huono äiti :attn: ite aloitin puuron syötön ehkä puolen vuoden iässä. Lisäsin aika nopsasti aamu puuron mukaan. Anna velliä vaikka yölläkin jos tuntuu et maidolla ei jaksa?? Pääasia et saat itsesi kuntoon niin jaksat sitten hoitaa lasta.
niin ja eiks vauvoilla ole tapana pitää niitä tiheän imun kausia välillä et maito lisääntyy, ite muistelen ainakin niin meillä olleen.... todellakin kärpäslätkää imi aamulla kun maitoa ei kerennyt tulemaan ja pulautteli sit iloisesti pois :headwall:
Jaksamisia!!
 
Et sä mitään huono äiti oo. Peesaan edellistä, eli nyt hoitoapua kehiin, ja sä laitat korvatulpat korviin ja nukut niin kauan kun unta riittää. Maailma tuntuu sen jälkeen paljon paremmalta paikalta, usko pois.

Kilpirauhasen vajaatoiminta alkaa yleensä nopesti tasottumaan kun lääkkeet on alotettu, joten se asia on jo hoidossa. Valoa tunnelin päässä sillä suunnalla.

Mitä kiinteitä teillä menee, onko vaan velli (mikä velli?) vai muutakin. Anna perunaa, bataattia tai maissia, jos et oo vielä kokeillut. Velli ei pidä kauaa nälkää, eikä meidän pojalle sopinut ollenkaan ne, vaikka kiinteät sopikin. Nyt kun on kipeänä, niin ei välttämättä mee kyllä alas, ja sairaus osaltaan niitä heräilyjäkin aiheuttaa.

Nuku hyvin kun saat hoitajan, ja jaksamista! :hug:
 
Hyvä, että kirjotit tänne. Sekin auttaa jo hieman, kun saa puhaltaa sen pasan pois mielestä. Mä muistan sen väsymyksen. Mulla itelläni on ihan pysyvä kilpirauhasen vajaatoiminta ja mukelo joka söi ekat 3kuukautta tasan kahden tunnin välein (korviketta, rinnalle nukahti ekat 1-2kk) ja sitten kun oppi rinnalle niin siinä piti olla vartin välein.
Mä ymmärrän sun väsymyksen!!!! :hug:

Nyt komppaan edellisiä vastaajia, jos sulla on SUINKIN!KETÄÄN!KUKA VOIS TULLA!SUA AUTTAMAAN!NIIN SOITA SILLE!!Mä itse tein sen virheen, etten soittanut, enkä voinut jättää vauvaa edes hetkeksi... Mutta toisaalta, mulla ei kyllä kovin helposti ollutkaan ketään, kun kaikki omaiset asuu toisessa kaupungissa (eikä niistä kyllä ole vauvaa vahtimaankaan enää)
Koita jaksaa! Ja saada apua! Sä olet ansainnut sen, etkä todellakaan ole huono äiti, kun uskallat puhua tuosta tajuttomasta väsymyksestä mitä IHAN VARMASTI jokainen äiti kokee, mutta hemmetti pitää pitää kulisseja ja hymistellä ja olla kuin ei olisikaan!!! Sä olet hyvä äiti, kun myönnät että EI JAKSA!
 
Voisko kiinteiden antamista siirtää vielä hetkeksi jos kerran ovat aiheuttaneet ilmavaivoja ja kuitenkin nukkui yhdellä yösyönnillä ennen kiinteitä. Meillä poika on myös herkkä masuinen ja jos on huono olla, masu kipeä niin ei varmasti nuku vaan heräilee tihka tiheään ja hakee lohtua tissistä vähän väliä. Puurot saa aloittaa vasta viiden kuukauden iässä aikaisintaa ja senkin on parempi olla valmis jauhetta jossa ei ole kotimaisia viljoja vaan riisijauhe puuroa. Vilja puurot aloitin vasta kuuden kuukauden jälkeen ja nekin on nyt pannassa kun aiheuttivat vaivoja meidän vauvalle jolla ikää jo kuitenkin 10kk. Minä ainakaan en antaisi enää mitään lisäruokia jos kerran aiheuttavat vaivoja ja valvottaa entistä enemmän.

Et varmastikaan ole huono äiti. Toivottavasti saat apua lasten hoitamiseen ja tilanne helpottuu. :hug:
 
Kiitoksia!
Huonoa on vaan se, että miulla ei "oikeastaan ole", ketään kenet kutsuisin tänne... Isosisko asuu toisella paikkakunnalla. Pikkusisko on koulussa, vanhempani ovat kummatkin kuolleet. Isännän vanhemmat asuu toisella paikkakunnalla. Vaikka asuu tuossa viereissessä kunnassa, niin he ovat juuri aloittaneet työt kesäloman jälkeen... :|
Mutta koi tänään "valoa tunnelin päässä"... :whistle: Lääkkeet ovat tainneet alkaa pikku hiljaa puremaan, hikoilin jopa pikkasen....! Vou! :whistle:
Mutta nyt nukkumaan! ;)

:xmas: |O
 
Neuvolasta voi saada lastenhoitoon apua.. Kannattaa jutella siellä..Tai kun mä neuvolassa juttelin kun mulla oli tosi kauhee olo koko raskauden ajan (siis ei paha olo vaan iha väsy jms) tais olla
raskauden aikainen masennus niin neuvolatäti sano että jos vielä synnytyksen jälkeen on tollanen olo ni saan apua lasten hoidossa jos tarviin..Mulla tosin meni kaikki "paha olo" ohi kun olin synnyttänyt..Eli siis masennus..Mut mun yx tuttava sai "apulaisen" mikä tuli oisko ollu kerran/kax kertaa viikossa juttelemaan ja hoitamaan lasta että äiti saa huilata..Ja siihen vielä että olisit muka todella huono äiti ni et todellakaan ole..Voimia sulle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Suorastaan, voi vi**u!!! :headwall:
Tää mamma on kyllä ihan TOSI VÄSY!!! Ei tule mitään... Pojalla on perjantaina todettu korvatulehdus, syö antibioottia. Ja panttaa kakkaa! Mutta piereskelee, niin että meinaa tajua karata!!! :/
Ne varmaan käy mahaan! Ollaan alettu antaa kiinteitä. Heräsi normaalisti 1 (max. 2) kertaa yössä syömää. Nyt kiinteiden jälkeen nousee luputtamaan tissiä puolen yön jälkeen melkein parin tunnin välein.. Aamulla remuaa kun tissit on kärpäslätkät! :kieh:

Itselläni todettiin perjantaina raskauden jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkeat kolesterolit! Sen takia olen ihan perkeleen väsy ja lihonnut jne.

Ennen kokeita sanoinkin, ukolle et vaikka kuinka imettää niin paino nousee. Kaikki kilot ei olleet edes lähtenyt raskauden jälkeen, mutta takaisin on tullut jo 6 kg!!!! :eek:
Johtuen kilpirauhasen vajaatoiminnasta!

Eilen kävin lisää verikokeissa. Saa nähhä mitä niistä löytyy lisää!!

Kolesterolit oli HUIKEAT 11!!!! :eek: ja kilpirauhas arvot 155!!! Ja norm. on 0,5-4,2. Että näin!

Poika remuaa! On oppinut 3,5 kk kääntymään vatsalleen ja takas. Nyt pyörii sängyssä päästä päähän ja mahalleen. Hermostuu heti!

Oon muutenkin tosi väsy. Ja sitten lisätään tähän päälle pikku-ukon yö kukkumiset! Niin voi prkl!!!! :kieh: |O :xmas:

Poika syö illalla velliä. Ja se tunnu "riittävän"... Mutta koska ootte aloittaneet puuron. Ja vaikka lapsi on toinen niin en muista yhtään kuinka nopeasti alkoi syömään kiinteitä kunnolla jne...

Taidan olla "nyt todella huono äiti"... :ashamed:

Kokemuksia!?!?!

-kiitoskia ja anteeksi vuodatukseni! :snotty:


Kai annat maitohappobakteereja?Bifidobakteerium on paras,koska se on samaa bakteerikantaa kuin vauvalla.Mustaherukansimenöljy vähentää kolesterolia.Jätä eläinrasvat pois paitsi kalaöljy ja kasvirasvat tilalle:simenet,pähkinät ,linssit ym.
 
Poika pantasi kakkaa. Myös noiden kiinteidenkin takia ja sitten myös osaksi tuon antibiootin. Mutta eilen tuli NIIN onnellinen kakka lasti! Niskaa myöten sellaisessa kakassa, että hinkkaamallakaan ei meinannut irrota! :LOL: :x Ja hajukin oli karsea! :whistle:
Olen aikaisemminkin "sairastanut" hiukan korkeaa kolesterolia. Tiedän kyllä mitä pistän suuhuni! Harrastan todella paljon liikuntaa, syön terveellisesti, en syö juustoa tai juo kahvia, en polta tupakkaa jne. Olen ammatiltani kokki ja olen perehtynyt hyvinkin näihin. Mutta en vaan käsitä kuinka tämä on oikeastaan mahdollista! :eek: Kaipa se johtuu tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnnasta... :/ Lääkkeet ovat hiukan alkaneet jo "tehota" pikkasen on alkanut jo hikoiluttaa... Pari päivää sitten kävin parin kilometrin reippaalla kävelyllä, niin ei meinannut edes tulla hiki... :(
Mutta toivottavasti ollaan menossa parempaan suuntaan! :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Suorastaan, voi vi**u!!! :headwall:
Tää mamma on kyllä ihan TOSI VÄSY!!! Ei tule mitään... Pojalla on perjantaina todettu korvatulehdus, syö antibioottia. Ja panttaa kakkaa! Mutta piereskelee, niin että meinaa tajua karata!!! :/
Ne varmaan käy mahaan! Ollaan alettu antaa kiinteitä. Heräsi normaalisti 1 (max. 2) kertaa yössä syömää. Nyt kiinteiden jälkeen nousee luputtamaan tissiä puolen yön jälkeen melkein parin tunnin välein.. Aamulla remuaa kun tissit on kärpäslätkät! :kieh:

Itselläni todettiin perjantaina raskauden jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkeat kolesterolit! Sen takia olen ihan perkeleen väsy ja lihonnut jne.

Ennen kokeita sanoinkin, ukolle et vaikka kuinka imettää niin paino nousee. Kaikki kilot ei olleet edes lähtenyt raskauden jälkeen, mutta takaisin on tullut jo 6 kg!!!! :eek:
Johtuen kilpirauhasen vajaatoiminnasta!

Eilen kävin lisää verikokeissa. Saa nähhä mitä niistä löytyy lisää!!

Kolesterolit oli HUIKEAT 11!!!! :eek: ja kilpirauhas arvot 155!!! Ja norm. on 0,5-4,2. Että näin!

Poika remuaa! On oppinut 3,5 kk kääntymään vatsalleen ja takas. Nyt pyörii sängyssä päästä päähän ja mahalleen. Hermostuu heti!

Oon muutenkin tosi väsy. Ja sitten lisätään tähän päälle pikku-ukon yö kukkumiset! Niin voi prkl!!!! :kieh: |O :xmas:

Poika syö illalla velliä. Ja se tunnu "riittävän"... Mutta koska ootte aloittaneet puuron. Ja vaikka lapsi on toinen niin en muista yhtään kuinka nopeasti alkoi syömään kiinteitä kunnolla jne...

Taidan olla "nyt todella huono äiti"... :ashamed:

Kokemuksia!?!?!

-kiitoskia ja anteeksi vuodatukseni! :snotty:


Kai annat maitohappobakteereja?Bifidobakteerium on paras,koska se on samaa bakteerikantaa kuin vauvalla.Mustaherukansimenöljy vähentää kolesterolia.Jätä eläinrasvat pois paitsi kalaöljy ja kasvirasvat tilalle:simenet,pähkinät ,linssit ym.



Mistä saa mustaherukansiemenöljyä?! =)

-kiittoos
:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Suorastaan, voi vi**u!!! :headwall:
Tää mamma on kyllä ihan TOSI VÄSY!!! Ei tule mitään... Pojalla on perjantaina todettu korvatulehdus, syö antibioottia. Ja panttaa kakkaa! Mutta piereskelee, niin että meinaa tajua karata!!! :/
Ne varmaan käy mahaan! Ollaan alettu antaa kiinteitä. Heräsi normaalisti 1 (max. 2) kertaa yössä syömää. Nyt kiinteiden jälkeen nousee luputtamaan tissiä puolen yön jälkeen melkein parin tunnin välein.. Aamulla remuaa kun tissit on kärpäslätkät! :kieh:

Itselläni todettiin perjantaina raskauden jälkeinen kilpirauhasen vajaatoiminta ja korkeat kolesterolit! Sen takia olen ihan perkeleen väsy ja lihonnut jne.

Ennen kokeita sanoinkin, ukolle et vaikka kuinka imettää niin paino nousee. Kaikki kilot ei olleet edes lähtenyt raskauden jälkeen, mutta takaisin on tullut jo 6 kg!!!! :eek:
Johtuen kilpirauhasen vajaatoiminnasta!

Eilen kävin lisää verikokeissa. Saa nähhä mitä niistä löytyy lisää!!

Kolesterolit oli HUIKEAT 11!!!! :eek: ja kilpirauhas arvot 155!!! Ja norm. on 0,5-4,2. Että näin!

Poika remuaa! On oppinut 3,5 kk kääntymään vatsalleen ja takas. Nyt pyörii sängyssä päästä päähän ja mahalleen. Hermostuu heti!

Oon muutenkin tosi väsy. Ja sitten lisätään tähän päälle pikku-ukon yö kukkumiset! Niin voi prkl!!!! :kieh: |O :xmas:

Poika syö illalla velliä. Ja se tunnu "riittävän"... Mutta koska ootte aloittaneet puuron. Ja vaikka lapsi on toinen niin en muista yhtään kuinka nopeasti alkoi syömään kiinteitä kunnolla jne...

Taidan olla "nyt todella huono äiti"... :ashamed:

Kokemuksia!?!?!

-kiitoskia ja anteeksi vuodatukseni! :snotty:


Kai annat maitohappobakteereja?Bifidobakteerium on paras,koska se on samaa bakteerikantaa kuin vauvalla.Mustaherukansimenöljy vähentää kolesterolia.Jätä eläinrasvat pois paitsi kalaöljy ja kasvirasvat tilalle:simenet,pähkinät ,linssit ym.



Mistä saa mustaherukansiemenöljyä?! =)

-kiittoos
:wave:


Luontaistuotekaupoista. :flower:
 
Älä vielä ryhdy mihinkään toimenpiteisiin ton kolesterolin suhteen. Kunhan kilpirauhasarvot ovat kohdallaan ja olleet noin puoli vuotta, sitten kannattaa mittauttaa uudestaan ja tod.näk. on sitten kunnossa. Kilpirauhasen vajaatoiminta nostaa kolesterolia. Mulla ei tartte olla kun tsh jotain 5, niin heti pomppaa kolesteroli yli kuuteen vaikka normaalisti lääkityksen ollessa kohdallaan se on jotain neljä ja vähän päälle. Sulla vielä aika paha toi vajaatoiminta kun tsh noin korkea, joten voi mennä aikaa ennenkuin arvot tasottuu, olo paranee nopeammin kyllä. =)

Ja samaa mieltä tuosta hoitoavusta edellisten kanssa. Ei ole häpeä ottaa apua vastaan!!
 
Meillä kävi kiinteiden alottamisen kanssa myös niin, että öistä tuli tosi rikkonaisia. Ennen heräsi kerran yössä ja kiinteiden alottamisen jälkeen heräsi jopa neljä kertaa yössä. En nyt muista kauanko sitä kesti, mutta ei varmaankaan montaa viikkoa. Kiinteiden myötä vauvan ruuansulatushan varsinaisesti alkaa "oikeesti" toimimaan, kun vatsaan tulee muutakin kuin nesteitä.

Meillä kiinteet aloitettiin 4kk:n iässä. Nyt poika on 6kk ja yöllä ei ole herätty enää moneen viikkoon syömään. Tuttia kaipailee välillä ja usein huutaa kun on kääntynyt mahalleen eikä pääse takaisin selälleen. Paljon tsemppiä teille ja kaikkea hyvää! Kyllä asiat varmasti kääntyy parhainpäin.
 
Tilanne on ihan kohtalainen. Ei nouse enää kauhian usein syömään. Kerran tai pari. Ukolla on nyt viikonloppu vapaa ja hän antoi luvan nukkua univelat pois. :saint: Lupasi kaitsea lapset ja tuo pojan välillä syömään... ;)
Olen tainnut "järkyttyä" uutisesta kuitenkin pikkasen... Olo on aika paska. Lääkäri soitti ja sanoi, että tällä todennäköisyydellä joudun syömää noita lääkkeitä lopun ikääni! :eek: :kieh:
Ei siinä mitään, eihän "siihen kuole". Mutta järkytys kuitenkin, kun olen vasta 22v. Niin se vaan tässä tuntuu ensi järkytyksenä. Elämä kuitenkin normaalisoituu kohta puolin.

Mutta seuraava aihe on tuon meidän neitin ilta kukkumiset! Hän nukkuu omassa huoneessa ja ollaan siirrytty viikko(-tai pari sitten) isojen sänkyyn... Tuo illalla nukkumaan meneminen! Voi VI**U! :headwall:
Kyllä vie hermoja... Pyörii, peuhaa ja kälättää omassa sängyssä. Poistuu välillä leikkimään... Kun komentaa niin mulkoilee... :kieh: Eilenkin oli hereillä pikkasta vaille puol 11:sta... :eek:

Ongelmasta ongelmaan! :headwall:

Ei oo helppoa.... :ashamed:
 
:hug: Hyvä et oot saanut nukuttua univelat pois. meillä sama homma kuopuksen kanssa, ei jää yksin nukkuun vieressä pitää olla niin kauan kun nukahtaa.
Ja kun oma olokin on taas syvältä niin voimia kysytään täälläkin. :(
 

Yhteistyössä