prkl olin vesirokkokontaktissa ja olen raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sini

Vieras
voi jee, en oo sairastanu IKINÄ vesirokkoa ja olen raskaana ja pari päivää sitten oltiin kylässä. nyt selvis tänään että yhdellä lapsista on nyt vesirokko. ihmettelin siellä jo pari päivää sitten, et mitä näppyjä sun lapsellasi on... joo hikinäppyjä vaan...
neuvola ei tienny mistään mitään, soitin äitipolille. ne sanoi että pitää ottaa vasta-aineverikokeet. neuvolantäti vaan mussutti ettei hän tiiä,ei tiiä, jos hän soittaa äitipolille. perkele!!!
menee hermot, jos tää kauan odotettu lapsi nyt vammautuu sitten vielä tuon perkuleen vesirokon takia.
nyt tekis mieli paukuttaa päätä seinään, huutaa ja kiljua ja itkeä. hermot menee!!!

Olisi kuitenkin melkoinen ihme, jos sulla ei olisi vesirokkoa sairastettuna. Se voi olla niin lievä, että näppyjä ei edes ole. Silti tulee samat vasta-aineet kuin muillakin.

Eipä taida sinua lohduttaa, mutta sanompa kuitenkin. Oltiin lapsen ollessa 1v. siskon synttäreillä, joissa kans yhdellä lapsivieraalla puhkes yöllä vesirokko ( ilmoittivat ystävällisesti, koska oli muitakin lapsia vieraana), mutta meinpäs poika ei sitä saanut, vaikka hyvinkin lähellä leikkivät yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peace:
Olisi kuitenkin melkoinen ihme, jos sulla ei olisi vesirokkoa sairastettuna. Se voi olla niin lievä, että näppyjä ei edes ole. Silti tulee samat vasta-aineet kuin muillakin.

Siskontyttö sairastunut kahteen kertaan, koska eka kerralla oli niin lievä, että näppylöitä oli vain vähän.

Täällä yksi vesirokon raskausaikana sairastanut! :wave: Olin puolessä välissä raskautta ja sairastin vesirokon oikein pitkän kaavan mukaan :( Terve lapsi kuitenkin syntyi, ei tullut mitään vaurioita =)

En ole minakaan koskaan kuulemma tautia sairastanut ja aitikin siita aikoinaan puhui etta ota selvaa ennen kuin alat miettia perhetta.
Tulin raskaaksi ja sitten vasta muistin tuon asian. Hermoilin kovasti mutta kylla ne vasta-aineet veresta loytyivat.

mä olenkin niin korvesta kotoisin että kyläkoulussa oli yhteensä oppilaita 12kpl! (1-6luokat)
ollaan oltu veljen kanssa kotihoidossa eikä koulussakaan ollut kenelläkään vesirokkoa....
huomenaamulla saan kuulemma mennä sinne vasta-ainemääritykseen verikokeisiin. täytyy toivoa että minä ja esikko ei sairastuttais nyt... minä ja esikko selvitään kyllä, mutta masuasukista tässä isoin huoli on :( esikon päiväkodissa kävi syksystä alkutalveen asti vesirokkoaalto ja poika ei ihme kyllä sairastunu. toivotaan ettei sairastuta nytkään, ettei vauvalle kävis huonosti :(

olen rv:lla 16... toivotaan että löytyis ne vasta-aineet. suututtaa vaan kun asia huolestuttaa eikä nlatäti tienny koko asiasta mitään. "ei se vaarallinen ole raskaana"..........joo just.
luin verkkoklinikan sivuilta infoa, että 2-5% sikiöistä vammautuu, eli 95-98% sikiöistä pysyy terveenä vesirokosta huolimatta, mutta huolestuttaa silti, jos sitten päädytäänkin tuohon epäonniseen prosenttilukuun :(

Yhteistyössä