Prkl neuvolatäti (turhis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harm

Vieras
Tänään mentiin ihan onnesta soikeena neuvolaan! Päästään katsomaan vaavelia ekaa kertaa.

Höpinäähöpinäähöpinää ja sitten tää täti tokas: "Kai sä tiedät mitä pitää tehdä, kun tulee keskenmeno?"

Nii, eihän siellä mun papereissa luekkaan, että ollaan yritetty 4v ja saatu liian monta keskenmenoa, yksikin piti kaapia, kun ei yksinään ulos tullut...

Olisinko edes vähän aikaan saanut olla onnellinen tästä..

Se nyt vain on sellainen asia mikä terveydenhoitajan pitää ensimmäisellä käynnillä varmistaa. Toki tapoja kysyä asiaa on monenlaisia. Mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti. Onnea raskaudesta!

sama meillä. suoraan sanoi että moni raskaus menee kesken ennen 12 viikkoa. se on kurjaa mutta totta.

onnea raskaudesta!!! kuinka pitkällä? meillä yritettiin kaksi vuotta. tasan vuos sitten tuli eka plussa joka nukkuu tuol meitin sängys ny

toivottavasti käy niin onnellisesti että ehdit vielä loukkaantua vuosia ja vuosia yhä uudestaan neuvolatätejen tökeröistä kommenteista! Raskaushormonit kyllä vaikuttavat niin että kimpaantuu ehkä herkemmin ja olihan toi typerä tölväisy. Itselläni sattuu noita usein ja häpeän itseäni usein. Mutta anna anteeksi hänelle ja iloitse raskaudesta ja toivotaan et kaikki sujuu hyvin.

Niin siis totesiko neuvolatäti keskenmenon nyt vai sanoiko tuon vaan siltä varalta, että jos sellainen tulee? Niin tai näin, asia oli tökerösti sanottu. Tää on niitä sarjassa "asiat voi sanoa niin monella eri tavalla"....

[QUOTE="vieras";23444904]Se nyt vain on sellainen asia mikä terveydenhoitajan pitää ensimmäisellä käynnillä varmistaa. Toki tapoja kysyä asiaa on monenlaisia. Mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti. Onnea raskaudesta![/QUOTE]

ai. mulla ei yksikään neukkutäti ole varmistellut tuollaisia. en vielä neljän lapsen jälkeen tiedä, mitä mun pitäis tehdä, jos keskenmeno tulis.

Onnea ap:lle odotukseen!

Tuntuu varmasti ikävältä! :(

Noissa nlantädeissä on vissiin aikalailla eroja. Mulle ei ole neuvottu yhtikäs mitään mistään. Nlassa käynti on yhtä kuin purkkiin pissaaminen, punnitus ja joskus vauvan sydänäänien kuuntelu tms. Mitään neuvoa ei saa, edes kysymällä. Että aika turhaa koko touhu. Ihan kaiken olen joutunut itse selvittämään muualta esim. kirjoista ja yksityislääkäreiltä. (Ei siis ole ollut helppo tai ongelmaton raskaus vaan kaikkea muuta.)

[QUOTE="vieras";23444904]Se nyt vain on sellainen asia mikä terveydenhoitajan pitää ensimmäisellä käynnillä varmistaa. Toki tapoja kysyä asiaa on monenlaisia. Mutta älä ota sitä henkilökohtaisesti. Onnea raskaudesta![/QUOTE]

Terveydenhoitajan pitäisi kyllä käyttää sanaa JOS snan kun tilalla. Ja lisäksi kertoo aika paljon tätylin ammatillisesta taidosta ja älynlahjoista, kun edes ylipäätään kyselee moista monen keskenmenon kokeneelta.

Mullakin oli sellainen vähemmän välkky terkka viimeisessä raskaudessa. Onneksi aikaisemmilla kerroilla oli ihan asiallisia ihmisiä ja jaksoin sietää sitä viimeistäkin "ammattilaista".

Onnea raskaudesta ap ja muista, että sitä terveydenhoitajaa saa vaihtaa.

Mulla on kaikki raskaudet alkanut hoidoilla. Rv7 asti ollaan oltu polin asiakkaita ja sitten siirrytty normineuvolaan. Monta raskautta on menny kesken ennen tuota rajaa ja kun ekan kerran olin neuvolassa, kysyin mitä pitää tehdä jos tämäkin menee kesken. Neuvolantäti ei tiennyt!?! Kävi naapurihuoneen vanhemmalta terkalta kysymässä.

Joten ei se taida rutiinikysymys olla...

No mitäs silloin tehdään? side housuun ja lääkäriin jos vuotaa hurjasti enemmän kuin normaalimenkoissa?
Koskaan ei ole kysytty, 5 raskautta joista yksi meni kesken. Osasin soittaa silloin synnärille....

[QUOTE="alma";23444981]Terveydenhoitajan pitäisi kyllä käyttää sanaa JOS snan kun tilalla. Ja lisäksi kertoo aika paljon tätylin ammatillisesta taidosta ja älynlahjoista, kun edes ylipäätään kyselee moista monen keskenmenon kokeneelta.

Mullakin oli sellainen vähemmän välkky terkka viimeisessä raskaudessa. Onneksi aikaisemmilla kerroilla oli ihan asiallisia ihmisiä ja jaksoin sietää sitä viimeistäkin "ammattilaista".

Onnea raskaudesta ap ja muista, että sitä terveydenhoitajaa saa vaihtaa.[/QUOTE]

Joo niinhän niiden pitäisi sanoa, mutta ihmisiä hekin ovat, joskus lipsahtaa eikä aina ehdi lukea seuraavan asiakkaan tietoja kuin nimen ja monesko käynti. Mua terveydenhoitaja onnitteli iloisesti kun mentiin neuvolaan ja ihmetteli kun kävin itkemään välittömästi. Vasta sitten huomasi katsoa tietojani tietokoneelta ja merkinnän "soittanut keskenmenoepäilyn takia kaksi päivää sitten, tulee varmistuskäynnille". Tiedän todellakin miltä tuo tuntuu ja tiedän myös miltä se tuntuu kun seuraavassa odotuksessa sanotaan, että kai tiedät mitä pitää tehdä keskenmenontilanteessa (ei tosin ollut kun, mutta ei ollut myöskään jos).

Joo, ei ole kysytty koskaan minultakaan. Ja tuo nla tädin tokaisu oli kyllä tökeryyden huippu!

Yhteistyössä