PRK-taittovirheleikkaus ja vauva?

Heippa!

Onko täällä ketään, joka olisi käynyt PRK-leikkauksessa ja olisi tullut alle vuoden sisällä raskaaksi? Onko raskaus vaikuttanut näköön?

Vauvakuume yllätti ihan täysin, nyt puoli vuotta leikkauksesta, enkä millään jaksaisi odoottaa tuosta puolta vuotta. Ulkomaalaisissa artikkeleissa suositellaan 6 kk odottelua ennen uutta raskautta, mutta Suomessa suositus on 1 vuosi. Ylivarovaisuuttako...?
 
Mulle tehtiin lasik- leikkaus kesällä -02, leikkauksesta parin kuukauden päästä plussasin. Olin itse myös huolissani mahdollisesta vaikutuksesta näköön, kun suositeltiin sitä puolta vuotta odottamaan leikkauksen jälkeen. Olin yhteydessä leikanneeseen lääkäriin, joka oli sitä mieltä, ettei mitään riskiä ole. No, nyt tällä hetkellä on näkö edelleen tallellaan, mutta toisessa silmässä hieman heikentynyt. Eikä sitä voi tietää onko raskaus vaikuttanut siihen, joillakinhan raskausajan hjormonit heikentää näköä väliaikaisesti tai pysyvästikin.
Sulla on siis kuitenkin kyseessä PRK, eli eikös se ole se pintalaseri? Mulla tehtiin siis se läppäleikkaus. Muistaakseni tuossa prk:ssa oli, että on aiheuttanut jotain ongelmaa jos on heti perään raskautunut. Kysy lääkäriltä asiasta. Menikö leikkaus muuten ok?
 

Yhteistyössä