Primolut-Nor

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämillään

Vieras
Minulle määrättiin Primolut-Nor vuotohäiriön hoitoon. Lääkäri antoi mielestäni hieman oudot ( ja puutteelliset) ohjeet lääkkeen käyttöön. En tiedä oliko sillä vaikutusta asiaan että lääkäri oli mies. ;)

No, kuitenkin.Lääkäri antoi ymmärtää, että minun pitäisi aloittaa lääke nyt heti, syödä sitä 10 päivää ja pitää sitten tauko jolloin kuukautiset tulevat.
Kuitenkin nyt on menossa kierron 37. päivä (kuukautiseni ovat tulleet jo pidemmän aikaa kuuden viikon välein ja sitä tässä hoidetaan.)
Paketissa lukee: "1 tabl. kierron 15.-24.pvä." Eli odotanko siis 5.3. asti kunnes voin aloittaa lääkkeen (kuukautisteni pitäisi alkaa 20.2.?)

Ja milloin aloitan seuraavan 10 tabletin kuurin? Tasan kuukauden kuluttua edellisen aloittamisesta kierron 15.päivä

Neuvokaa tyhmää!

Hei!

Jokaiselle annetaan tietty yksilölliset käyttöohjeet, mut mulla kans samankaltaiset oireet eli menkka väli on välillä säännöllinen n. 28 kp ja sitten saattaa taas tehdä ison harppauksen, kuten nyt edellisistä n. 3kk. Kävin siis viime viikolla gynellä ja mulle määrätiin taas tuota Primolutia kylläkin 1x3 tablettia päivässä, 10 päivän ajan ja tänään siis aloitettavaksi, mulla on useasti ollut 10-11 aloituspv, vaikka pakkauksessa toisin lukeekin. Varmempi noudattaa lääkärin ohjeita. Niin ja kk-vuodon pitäs alkaa kuurin loppumisesta 4 pv:n jälkeen viimestään. Viimeksi kyl meni 6pv.

Vuoteen en ole tarvinnut tota käyttää, joten tartti kaivaa vanhat kalenterit esiin. On sitten näemmä ollut aloituspäivä joskus loppukuustakin eli 18 tai 21, kuiteskin jos Primolutia on mulle määrätty esim. 3kk ajan käytettäväksi, aloituspäivä on aina sama kk:n pv. Siis esim. aloituspv 11.2., 10 pv kuuri, menkat ja taas kuurin aloituspv 11.3., menkat jne.
Eli kun sä alotaisin kk päästä kierron 15 pv ja lisäät siihen10pv (kuuri)= 25 + 2 tai 4pv kuurista, kun menkat pitäs alkaa= normaali kierto eli 27-29
Mutta tarkista nyt kuitenkin asia omalta lääkäriltäsi, etten neuvo sua väärin.

Yhteistyössä