Primolut nor ja älyttömät kuukautiskivut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elinainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elinainen"

Vieras
Gyne määräsi minulle primolut noreja kun kuukautiset eivät millään meinanneet alkaa, olivat siis noin kuukauden myöhässä ja limakalvo oli liian paksu. Söin ekan kuurin ja kuukautiset alkoivat, mutta vatsakivut ovat nyt melkoiset, siis siihen nähden mitä minulla on aikaisemmin ollut. Ei auta panadol eikä burana. Toinen päivä nyt menossa ja nukkumisestakaan ei oikein meinannut tulla mitään.

Voiko tämä johtua ns. keinotekoisesti kuukautisten käyntiin saamisesta? Vai kannattaako huomenissa soitella lääkärille?

Kipu siis on kestettävissä kyllä, mutta koskaan aiemmin ei kuitenkaan näin kipeä ole vatsa. Aina ennen on ihan panadol auttanut, nyt siis ei lääkkeistä ole hyötyä.

Todennäköisesti johtuu siitä, että limakalvo on ollut niin paksu. Minulla on pco, eli en ovuloi normaalisti ja kierto on todella pitkä, 44-50 pv:ä. Kuukautiskivut ovat kamalat ja vuoto runsasta.

Paljonko olet ottanut buranaa? Kannattaa mennä ihan maksimiannoksilla, se 400 mg:a ei riitä mihinkään! Mä olen huomannut, että parhaiten auttaa, kun särkylääkettä ottaa jo ennakkoon, ennenkuin kivut pääsevät yltymään hurjiksi. Sulla tietysti se on vähän myöhäistä, mutta vastaisuuden varalle kannattaa mieluummin ennakoida kuin kärsiä. :(

Todennäköisesti johtuu siitä, että limakalvo on ollut niin paksu. Minulla on pco, eli en ovuloi normaalisti ja kierto on todella pitkä, 44-50 pv:ä. Kuukautiskivut ovat kamalat ja vuoto runsasta.

Paljonko olet ottanut buranaa? Kannattaa mennä ihan maksimiannoksilla, se 400 mg:a ei riitä mihinkään! Mä olen huomannut, että parhaiten auttaa, kun särkylääkettä ottaa jo ennakkoon, ennenkuin kivut pääsevät yltymään hurjiksi. Sulla tietysti se on vähän myöhäistä, mutta vastaisuuden varalle kannattaa mieluummin ennakoida kuin kärsiä. :(

Minullakin oli kierto nyt peräti 75 päivää. Normaalisti kierto on noin 30-35 päivää. Kymmenen päivää tuli lisää kiertoon siitä primolutista.

Otin aamulla panadolin ja sitten noin tunnin päästä buranan (400 mg) kun ei auttanut mitään. Kipu on vähän sellaista aaltoilevaa, hetken aikaa ei tunnut miltään, mutta kohta taas tulee kova jomotus joka kestää ja jonkun ajan päästä helpottaa hetkeksi.

Sori kun nostan vanhaa ketjua, mutta lopetin juuri Primolut pillereiden syömisen ja menkat alkoivat. Välillä ei tunnu mitään kipuja, mutta aina yhtäkkiä tulee n. 50 sekuntia kestävä kauhea kipu johon ei auta särkylääkkeet eikä mitkään asennot. Noh kai se on vain kestettävä :/

Yhteistyössä