Primitiivisiä tunteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Kyllä mieli kehrää tähän aikaan vuodesta. Pakastin alkaa olla täynnä marjoja, ensimmäiset lihat saatu myös saaliiksi ja kaikenlainen säilöminen täyttää illat. Jotenkin koen melkoista primitiivistä tyytyväisyyttä, siitä huolimatta, ettei tarvitse huolehtia riittääkö ruoka talven yli vai ei.

Mulla ois vielä urakkaa edessä, lapset kun eijaksaneet tyhjentää kaikkia marjapuskia mun sairaalassaoloaikana. Mut ihana että on ees jotain jo pakkasessa.
Perunat alkaa olla kohta pellossa valmiit ja kurpitsat näyttää kasvavan melkosta tahtia. Meillekin tulee "ilmasta "ruokaa ens talvelle.

Samanlaisissa fiiliksissä täälläkin, vaikkei nyt lihaa olekaan pakastettu. Olen mielissäni, että ruokapiiri käynnistyy kesätauon jälkeen ja pääsen leipomaa ruisleipää taas. Olen kaksi taikinaa tehnyt nyt ja kumpikin oli oikein syötävää, jälkimmäistä jopa sanoisin hyväksi. Itse en pääse marjametsään tänä vuonna, mutta säilön kyllä toisten saaliita. Viinimarjoja poimin rullatuolissa istuen viime viikolla, sekin onnistui hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Samanlaisissa fiiliksissä täälläkin, vaikkei nyt lihaa olekaan pakastettu. Olen mielissäni, että ruokapiiri käynnistyy kesätauon jälkeen ja pääsen leipomaa ruisleipää taas. Olen kaksi taikinaa tehnyt nyt ja kumpikin oli oikein syötävää, jälkimmäistä jopa sanoisin hyväksi. Itse en pääse marjametsään tänä vuonna, mutta säilön kyllä toisten saaliita. Viinimarjoja poimin rullatuolissa istuen viime viikolla, sekin onnistui hyvin.

Minäkin saan taas tilattua ruokaa Labbystä kesätauon jälkeen. Mitäs sinulle on käynyt :/ ?