Preppausketju niille, jotka eivät millään tahdo kotitöissä käynnistyä tänään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Mitä jos sovittaisiin, että kukin poistuu koneelta siksi aikaa, kunnes on kerännyt 360 kodinhoitopistettä:
- yhden pisteen saa jokaisesta paikalleen laitetusta tavarasta.
- 10 pistettä saa pyykinpesukoneen täytöstä. Sama kuivauskoneen. Samoin tyhjennyksstä sama. Pyykin viikaus ja silitys sitten erikseen.
- 10 pistettä yhden huoneen imuroinnista, luutuamisesta toiset 10.
- jne. keksikää lisää pisteitä.

Nähdään hetken päästä taas,
360 pisteen kuluttua?

:D

leluista 30pist.
pyykikoneen täyttö 30 pist.
tyhjennys 30 pist.
kuivamaan laitto 3x?
viikkaus
tiskaus
ruuanlaitto
rieskan leipominen
petivaatteiden vaihto 3sänkyyn

lenkillä käynti 200 pistettä:D

Mä sain jo paljon pisteitä, ku imuroin, keräsin muksujen lelut (niitä ei ollu mitään vähän), sit puistelin pari mattoa ja petasin sängyt :) Pyykkiä meil ei olekaan koneellista, et vois pestä.. Kävin muuten myös suihkussa :D ja kohta lähden kauppaan :)

mun pisteet on jo täynnä. kaikki hommat tehty ja enemmänkin. kohta lähetään mun isoisän 84v juhliin. mies töissä joten tällä kertaa lähtee vaan minä ja tytöt. :D

Minä sain ensimmäiset 360 pistettä keittiöstä.
Pisteet tulivat astianpesukoneen tyhjäyksestä ja täytöstä, tasojen pesusta ja öljyämisestä, kaapinovien, sokkeleiden ja avohyllyjen pesusta ja järjestelystä, lauholaarien täytöstä, roskakaapin pesusta ja lajiteltujen roskien viemisestä + poltettavien polttamisesta.
Hyvällä vauhdilla meni, kun vain alkuun pääsi.

Nyt toivotaan että sama tahti jatkuu kahvin jälkeenkin.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;26466533:
Mä sain jo paljon pisteitä, ku imuroin, keräsin muksujen lelut (niitä ei ollu mitään vähän), sit puistelin pari mattoa ja petasin sängyt :) Pyykkiä meil ei olekaan koneellista, et vois pestä.. Kävin muuten myös suihkussa :D ja kohta lähden kauppaan :)

Minä voisin "Lainata" sinulle vähän pyykkiä.

Teinipoika sai lopulta autostaan tyhjättyä kaikki en vaatteet mitkä lukukauden päätyttyä koulultaan kotiin kuskasi: MONTA koneellsita petivaatteita, työvaatteita, arkivaatteita, juhlavaatteita yms.
Ylipäätään melkein kaikki mitä 18 v nuori mies on talven aikaan käyttänyt ja siihen päälle kun laskee 8 hengen normipyykit (+ lakanat ja pyyhkeet) niin apukeittiössä onkin nyt useampi sen kokoinen kasa että ne voisi melkein siijoittaa kartalle uusina "Vöyrintuntureina".

:D

Älkää viittikö. Mua odottaa 3 viikon pyykit. 9h perhe.
Hajos uus pyykkikone kahteen kertaan ja nyt laukes kuivausrumpu.
Millä ihmeellä noi heinät,hevosen ja koirankarvat saa pois vaatteista?

hitto nyt rupee laskeen pisteitä päivän selvistä asioista...

Paljonko saa pisteitä, kun seuraa muiden pisteitä? Ruoan aion laittaa tänään, mutta muuten vaan viihdytän lapisia (pojat 6,11,16) ja itseäni.(PISTE) Ehkä lättyjä paistetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26466748:

Paljonko saa pisteitä, kun seuraa muiden pisteitä? Ruoan aion laittaa tänään, mutta muuten vaan viihdytän lapisia (pojat 6,11,16) ja itseäni.(PISTE) Ehkä lättyjä paistetaan...
hitto, meinasin unohtaa että otin juustomaitoa sulamaan. pitääpä lähtee paistamaan lettuja, kiitos muistutuksesta!

Veikkaisin, että 1h - 1h 30 min, riippuen täysin siitä, kuinka paljon siellä sitä moskaa on.
Mihinkäs tuo sijoittuisi pistetaulukossa? :D
Lenkillä kävin jo koiran kanssa, joku mainitsi, että siitä saa 200 pojoa...

Minä en anna itselleni lenkkipisteitä, mutta jos se semmoinen mihin muuten hankala itsensä prepata niin pisteytys voi olla hyväkin idea.
Snaoisin että saat katosta 360 pistettä ja tapetoinnista sitten kyllä loput.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
[QUOTE="Selina";26466736]Älkää viittikö. Mua odottaa 3 viikon pyykit. 9h perhe.
Hajos uus pyykkikone kahteen kertaan ja nyt laukes kuivausrumpu.
Millä ihmeellä noi heinät,hevosen ja koirankarvat saa pois vaatteista?[/QUOTE]

Ei käy kateeksi.
Meillä pyörii päivän neljäs koneellinen.
Eikä pyykkivuorissa kunnolla vielä edes näy, että niihin on puututtu.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26466748:

Sellainen, jonka muuten vaikea juuri tänään käynnistyä kotitöiden kanssa ja joka saa pisteiden alskusta pontta ja huvia. Jos ei noin ole, silloin ei kannata.
Lasten viihdytyksestä (Meillä pojat 1v, 4v, 5v ja 7 v ja tytöt 2v ja 6 v) ei saa pisteitä koska se on sitä välihetkihemmottelua itselleen.
Mutta lätyistä saat 120 pistettä.

[QUOTE="vieras";26466798]Mieluumminhan sitä vaan siivoo, eikä tee ylimäärästä rasitetta pisteiden laskusta.[/QUOTE]

Jos se sinulle toimii paremmin, niin sittenkin toimit niin.
Minusta taas pisteet auttavat tsemppaamaan silloin kun muuten laiskottaa, siksi leikin niillä.

Mä käynnistyin ihan hyvin ja tein ruokaa hyvän määrän pakastimeen valmiiksi, tiskikoneen sain päälle ja pesukoneessakin on koneellinen pyykkiä. Sitten tulikin pysähdys. Annoin taaperolle ruokaa ja huomasin, että hän on tullut sinapille allergiseksi. Reaktio oli aika ärhäkkä. Ei siinä muuten mitään, mutta käytin pienet tipat sinappia mausteena lihapullissa, joita tein muksua varten. Uusiksi meni se homma. Eniten ottaa päähän, kun en tajunnut tuota aiemmin. Sen sijaan olen ihmetellyt, että miksi tuo tenava ei taaskaan nuku, täällä on valvottu kaksi viikkoa.

Että voi ihminen olla tyhmä. :headwall:

(Sorry, meni vähän off topic, mutta oli pakko saada purkautua.)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Ihan loistava idea mutta toteutus tulee viivästymään. :) Heräsin juuri, nukuin pätkittäin "perhepedissä" ja koska osa väestä on vielä unessa, en SAA aloittaa rytistelyä kotiaskareiden parissa, force majeure. :D

Yhteistyössä