Pregnylistä

Rouva Pikkumyy

Aktiivinen jäsen
25.11.2007
4 200
0
36
Hei!
Minulla suunnitteilla munasolun irrotuspiikkihoito, eli ilmeisesti se tapahtuu Pregnylin kanssa?

Tukena on ennestään ollut Lugesteron helmikuussa tapahtuneen keskenmenoni jälkeen, eli 3 kiertoa silleen mennyt.

Nyt gyne ehdotti, että saattaisimme kokeilla kp 10-12 aikana irroituspiikkihoitoa.

Aiheuttaako se sivuvaikutuksia?

Onko täällä muita, jotka normaalikiertoon ovat saaneet Pregnyliä?

Kertokaa kaikki kokemuksia, jos viitsitte.

Ja tietenkin Plussauutisia sen avulla saaneista olisi mukava myös kuulla!

Kertokaahan kaikkea mikä liittyy tähän hoitomuotoon.

Minulla siis ensi maanantaina tai tiistaina gyne ja silloin ultran ohella päätetään tästä mahdollisuudesta!

Kiitos vastauksistanne! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Mulla pregnylistä ei ole kokemusta muuta kuin tästä kierrosta. Pistoksesta seuraavana päivänä pää oli tosi kipeämutta ei sen kummenpia sivuvaikutuksia ole tehnyt. Mahaa on juilinut oviksesta lähtien, ei välttämättä johdu pregnylistä...

Aikoinaan mulle tehtiin normaalikiertoon kolme inseminaatiohoitoa ja jokaisessa varmistettiin munasolun irtoaminen Pregnyl-piikillä, lisäksi sen jälkeen laitoin Pregnylia koeputkihoidoissa. Millään kertaa en muista tuosta lääkkeestä olleen mitään sivuvaikutuksia.

Se, mikä Pregnylistä jäi mieleen oli noissa koeputkihoidoissa jännitys siitä, että lasiampulli saada katkaistua ilman ettei ainetta mene hukkaan (ekalla kertaa kun niin meinasi käydä) Kun siinä oli vielä tunnilleen tarkkaa se ajoitus punktion kanssa.

Moi,

Mulla on ollut viime syksynä noita pelkästään Pregnyl-avusteisia kiertoja, eikä siinä sen kummempaa. Helppo juttu! Kysehän on siis siitä, että piikität itseesi HCG:tä, jolla on täsmälleen sama vaikutus kuin LH-huipulla, eli saat varmistettua, että munarakkula puhkeaa ja munasolu irtoaa. Ja siihen on sitten tarkoitus ajoittaa mahdollisimman hyvin yhdyntä/yhdynnät.

Vaikein pala on varmasti "eka kerta" Pregnylin sekoittamisen ja pistämisen suhteen. Ota rauhallisesti ja lue ohjeet etukäteen. Lasiampullin kaulan katkaiseminen on ekoilla kerroilla jotenkin tosi hankalaa, vaikkei se nyt oikeasti ole niiiiin vaikeaa. Mitään sen kummempia sivuvaikutuksia siitä ei ole - ovulaation tapahtumisen jotkut tuntevat selkeästi (jotkut eivät), todennäköisesti tunnet sen jos olet tuntenut sen ennenkin Pregnyl-kiertoja. Itse olen tuntenut sen "aina" joten en oikein osaa sanoa muiden puolesta. Sellainen kirvelevä jomotus jommalla kummalla puolella. Jos nyt jotain "oireita" vielä miettii, niin hetkellisesti toki olet tavallaan samassa tilassa kuin olisit, jos raskaus olisi alkanut, kun ammut siis itseesi 5000 IU HCG:tä...Mä ainakin joskus silloin mietin, että jaahas, ainakaan tällainen määrä raskaushormoonia ei näemmä "tunnu" tämän ihmeellisemmältä.

Sellainen juttu vielä, että itse olen piikittänyt luomukiertojen avituskerroilla Pregnylin vasta kun lh-testi näyttää plussaa ja olen myös aina käynyt ultrassa n. kp 10-12, jotta nähdään minkäkokoinen folli siellä on, eli mulla on ollut aina lääkärivisiitti + lh-testi ennen kuin olen pistänyt. Varmaan sinullakin näin tai ainakin jompikumpi vaihtoehto (siis lääkäri tai ovulaatiotesti) .

Itsellä nämä kokeilut eivät johtaneet plussaan - toivotan sulle kuitenkin valtavasti tärppionnea!

tänään pistin itseäni aamulla... helppo homma :) pistos kirveli ja nyt pistokohta turvonnut, punainen ja kosketusarka, mut kuuluu asiaan joten ei huolta!
Mulla eka kerta kun pistin ja hoitaja opasti hyvin kuinka toimitaan!
Nyt vaan toivon ettäonnistuis, lugesteronit aloitan sit lauantaina... nekin uutta!en edes tiedä syönkö niitä vai laitanko alapäähän :laugh:

Yhteistyössä